abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:28:23 #1
179869 Motar
I smack ass like the Revenant!
pi_74174437
Hoe irritant zijn ze met die banners, zie ik er net één van wspa over een beer.

Even voor de duidelijkheid het is verschrikkelijk dat mensen zo met dieren omgaan.

Maar we doen in nl altijd moeilijk over (circus) beren, apen, en allerlei andere diersoorten die we (mis) en gebruiken, ook de te kleine koooitjes voor kippen en varkens etc.

Maar waarom hebben we het nooit over de hamster die 2 jaar lang in een kooi zit, het konijn wat in een kooi zit, de goudvis in zijn ronde kom, de kanarie die alleen fluit als hij in een een kleine kooi zit in zijn ééntje, de kat die zich niet kan voortplanten omdat je er toch maar één wil en hij door het verkeer voor de deur echt niet naar buiten kan.

*Maar dat dier weet toch niet beter* Als dat zo is, waarom maken we ons dan wel druk om een beer die ze leven lang al lijdt, en niet over de poes die in principe ook niet is waar hij hoort te zijn, of de kippen die in een fabriek geboren zijn?

Bepalen wij dan maar voor een dier wat wel of niet erg is, het gaat toch om het menselijk medelijden wat bovenstaande vraagstukken mogelijk maakt?

Wat is jullie mening?

Reacties als ts is boomknuffelaar of andere debiele reacties (en je weet zelf heel goed wat niet van toepassing is) mag je lekker achterwege laten.

Ik ben geen dierenactivist maar vraag me weleens af hoe hypocriet we als mensheid nou eigenlijk zijn.
Omdat er ook kale mannen moeten zijn!
pi_74174479
Mishandelen van dieren kun je toch niet vergelijken met een "binnenkat", die wellicht gewoon liefde, aandacht en eten krijgt.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:33:59 #3
165512 MASD
Music is dead.
pi_74174499
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 01:32 schreef OeJ het volgende:
Domme vergelijking: mishandelen van dieren kun je toch niet vergelijken met een "binnenkat", die wellicht gewoon liefde, aandacht en eten krijgt.
Katten hóren niet binnen te zitten. Het zijn roofdieren damnit. Eens met TS.
Long live music.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:35:04 #4
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_74174513
Nou trek je het wel erg breed, maar ik ben het grotendeels wel met je eens.

Alleen denk ik dat de vaste garde aan huisdieren zo langzamerhand wel gewend/geëvolueerd zijn/is tot wat ze nu zijn en idd ook echt niet beter weten.

Hun geschiedenis qua samenleven met mensen gaat net zover terug als het ontstaan van de moderne mens.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:35:22 #5
179869 Motar
pi_74174515
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 01:32 schreef OeJ het volgende:
Domme vergelijking: mishandelen van dieren kun je toch niet vergelijken met een "binnenkat", die wellicht gewoon liefde, aandacht en eten krijgt.
Ah kijk, liefde, wie zegt dat een kat liefde wil en niet gewoon wil doen waar hij voor gemaakt is? Goed, hij gaat snorren als je hem aanhaalt etc, maar wie ben jij dan om voor de kat te bepalen dat dat zijn levensdoel is, zijn instinct?

nu zijn honden en katten uiteraard een moeilijke soort omdat ze zich snel aansluiten bij ons ras.
pi_74174546
Vind een kat die zich niet kan voortplanten en niet naar buiten kan niet echt een goed voorbeeld, daar is weinig mee mis mits die kat goed verzorgt wordt. Een huiskat wordt aanzienlijk ouder dan een gemiddelde wilde kat. Dus daar is weinig mis mee.

Maar mensen die huisdieren nemen hebben zonder meer een verantwoordelijkheid, kan geen kwaad om daar fatsoenlijke voorlichting over te geven. Hoeveel mensen niet een hond nemen voor de leuk of 1 hamster voor de kinderen voor de leuk (waar nooit naar omgekeken wordt) is inderdaad soms om te huilen.

Ik heb hier in huis 2 katten, 2 ratten en een aquarium. Maar die hebben allemaal een prima leven. Die ratten zitten in een kooi van 1,20 bij 80 bij 80 hoog en met zijn tweeën. En hebben een paar uur per dag de ruimte in de hele kamer waar ze zitten.

Sneu is het als mensen slechts 1 rat of hamster kopen (zijn groepsdieren) en in een te kleine kooi stoppen waarin ze niet kunnen bewegen.

Maar wat heeft dat met het WSPA te maken?
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_74174547
Ik denk dat de prioriteiten van de Dierenbescherming ergens anders liggen dan het houden van een binnenkat, en dat lijkt me niet meer dan terecht.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:38:30 #8
179869 Motar
pi_74174554
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 01:35 schreef Biogarde het volgende:
Nou trek je het wel erg breed, maar ik ben het grotendeels wel met je eens.

Alleen denk ik dat de vaste garde aan huisdieren zo langzamerhand wel gewend/geëvolueerd zijn/is tot wat ze nu zijn en idd ook echt niet beter weten.

Hun geschiedenis qua samenleven met mensen gaat net zover terug als het ontstaan van de moderne mens.
Dat ben ik met je eens, maar waarom nemen we dan geen genoegen met het feit dat het kippen, runder en het varkens ras dan ook maar moet wennen aan het feit dat ze ons voedsel zijn?

Waarom wennen alle mensen die zo tegen de bioindustrie zijn daar dan niet gewoon aan?

Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die serieus reageren want de meningen hierover moeten wel verdeeld zijn.
pi_74174572
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 01:37 schreef OeJ het volgende:
Ik denk dat de prioriteiten van de Dierenbescherming ergens anders liggen dan het houden van een binnenkat, en dat lijkt me niet meer dan terecht.
Eens.
pi_74174573
PS. Mijn katten komen wel buiten Heb vorige week nog een duif uit me hele woonkamer kunnen opruimen. Jammer dat de WSPA niks voor die duif heeft gedaan
pi_74174599
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 01:38 schreef Motar het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar waarom nemen we dan geen genoegen met het feit dat het kippen, runder en het varkens ras dan ook maar moet wennen aan het feit dat ze ons voedsel zijn?

Waarom wennen alle mensen die zo tegen de bioindustrie zijn daar dan niet gewoon aan?

Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die serieus reageren want de meningen hierover moeten wel verdeeld zijn.
Dat is ook belachelijk en biologisch vlees zou veel meer gepromoot moeten worden. En de prijs zou niet zo achterlijk kunstmatig hoog gehouden moeten worden.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:43:07 #12
179869 Motar
pi_74174602
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 01:37 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Vind een kat die zich niet kan voortplanten en niet naar buiten kan niet echt een goed voorbeeld, daar is weinig mee mis mits die kat goed verzorgt wordt. Een huiskat wordt aanzienlijk ouder dan een gemiddelde wilde kat. Dus daar is weinig mis mee.

Maar mensen die huisdieren nemen hebben zonder meer een verantwoordelijkheid, kan geen kwaad om daar fatsoenlijke voorlichting over te geven. Hoeveel mensen niet een hond nemen voor de leuk of 1 hamster voor de kinderen voor de leuk (waar nooit naar omgekeken wordt) is inderdaad soms om te huilen.

Ik heb hier in huis 2 katten, 2 ratten en een aquarium. Maar die hebben allemaal een prima leven. Die ratten zitten in een kooi van 1,20 bij 80 bij 80 hoog en met zijn tweeën. En hebben een paar uur per dag de ruimte in de hele kamer waar ze zitten.

Sneu is het als mensen slechts 1 rat of hamster kopen (zijn groepsdieren) en in een te kleine kooi stoppen waarin ze niet kunnen bewegen.

Maar wat heeft dat met het WSPA te maken?
Wie ben jij om te bepalen dat ze een prima leven hebben?

In de natuur is het de normaalste zaak dat je eet of gegeten wordt, ga jij nu niet tegen de natuur in?

Als ik jou vanaf je geboorte in een hok stop zodat er geen kans is dat je gevaar loopt door de buitenwereld kun jij ook oud worden, maar hoort dat wel? Is oud worden niet iets waar wij als baasje veel waarde aan hechten?

Dieren horen toch op zoek te kunnen naar eten, een hamster legt gemiddeld 12 kilometer per nacht af op zoek naar voedsel, in een kooi heeft hij het maar te doen met ze looprad.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:46:44 #13
179869 Motar
pi_74174631
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 01:37 schreef OeJ het volgende:
Ze hebben inderdaad andere prioriteiten, maar als de kat nu dit jaar als nieuw huisdier geïntroduceerd zou worden vanuit zijn wilde ongetemde bosrijke omgeving zou half NL op zijn poten staan om dit unieke dier uit huis te houden.
pi_74174632
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 01:43 schreef Motar het volgende:

[..]

In de natuur is het de normaalste zaak dat je eet of gegeten wordt, ga jij nu niet tegen de natuur in?

Als ik jou vanaf je geboorte in een hok stop zodat er geen kans is dat je gevaar loopt door de buitenwereld kun jij ook oud worden, maar hoort dat wel? Is oud worden niet iets waar wij als baasje veel waarde aan hechten?

Dieren horen toch op zoek te kunnen naar eten, een hamster legt gemiddeld 12 kilometer per nacht af op zoek naar voedsel, in een kooi heeft hij het maar te doen met ze looprad.
Dieren hebben geen bewustzijn zoals mensen. Een huiskat die genoeg liefde, verzorging en eten krijgt heeft gewoon een prima leven. Die is zich er echt niet van bewust dat het niet 'natuurlijk' is.
pi_74174638
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 01:43 schreef Motar het volgende:

[..]

Een rat wordt in de natuur gemiddeld 6 maanden, een rat die thuis goed verzorgd wordt, een divers dieet krijgt, eten op een leuke manier aangeboden krijgt (gekookt ei in een sok, verstopt in de kamer waarin ze zitten etc) worden tot 2 jaar en ouder. Leg me nou eens uit waarom daar wat mis mee is ?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:48:38 #16
179869 Motar
pi_74174646
Voor de duidelijkheid, ik wil niemand aanvallen of bekritiseren en hoop dat het ook niet zo overkomt, ik ben gewoon benieuwd naar jullie onderbouwde mening.

pi_74174666
Vat ik ook niet zo op, maar vraag me ook jouw onderbouwde mening af wat er mis is met een dier die dan wel niet in zijn natuurlijke omgeving zit maar prima verzorgd wordt en een langer leven heeft dan in de natuur.
pi_74174682
Ik wil jou ook niet persoonlijk aanvallen (maar ga dat wel even doen :-))

Zie in je fotoboek op fok een foto met een slang om je nek. Dat ziet er natuurlijk uit :S

[ Bericht 14% gewijzigd door MrCaBLeGuY op 29-10-2009 02:13:38 ]
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:54:18 #19
179869 Motar
pi_74174684
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 01:47 schreef MrCaBLeGuY het volgende:

[..]

Een rat wordt in de natuur gemiddeld 6 maanden, een rat die thuis goed verzorgd wordt, een divers dieet krijgt, eten op een leuke manier aangeboden krijgt (gekookt ei in een sok, verstopt in de kamer waarin ze zitten etc) worden tot 2 jaar en ouder. Leg me nou eens uit waarom daar wat mis mee is ?
Wikipedia is het niet eens met de leeftijdsverwachting die jij biedt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruine_rat

Jij zegt dat je je rat lekker laat rondzoeken in je kamer, ratten horen idd veel te kunnen lopen/klimmen en je zorgt vast goed voor ze.

Feit blijft dat de rat er voor jou vermaak is en zich niet kan voortplanten, zou jij je prettig voelen in de gevangenis waar je een uurtje per dag naar buiten mag op zoek naar paaseieren?

Typisch een menselijke vergelijking van mij maar het komt overéén.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:57:00 #20
179869 Motar
pi_74174703
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 01:54 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Ik wil jou ook niet persoonlijk aanvallen (maar ga dat wel even doen :-))

Zie je fotoboek op fok: http://fotoboek.fok.nl/user/179869

[ afbeelding ]

Dat ziet er natuurlijk uit :S
ik was in Thailand en een vriend ging op de foto met dat ding, de verhuurder moest hem persee om mijn nek en die van een andere vriend hangen omdat hij ons anders echt niet weg wilde laten gaan.

Jammer dat je de discussie op deze manier onderbreekt, geeft mij wel wat info over jouw persoon.

Of leerde het wikipedia stukje jou dingen over je ratjes waar je niets van af wist?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:59:20 #21
179869 Motar
pi_74174717
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 01:51 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Vat ik ook niet zo op, maar vraag me ook jouw onderbouwde mening af wat er mis is met een dier die dan wel niet in zijn natuurlijke omgeving zit maar prima verzorgd wordt en een langer leven heeft dan in de natuur.
Met jouw denkwijze rechtvaardig je dierentuinen, de bioindustrie en allerlei andere manieren waarop wij elk dier maar zo lang mogelijk in leven willen houden, zoals de panda en de neushoorn.

Het is niet aan de mensheid om alles maar in leven te houden, vooral niet als de hoofdmotivatie geld is.
pi_74174722
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 01:57 schreef Motar het volgende:

[..]

ik was in Thailand en een vriend ging op de foto met dat ding, de verhuurder moest hem persee om mijn nek en die van een andere vriend hangen omdat hij ons anders echt niet weg wilde laten gaan.

Jammer dat je de discussie op deze manier onderbreekt, geeft mij wel wat info over jouw persoon.
Daar werk je dan toch niet aan mee, jij, als grote dierenvriend, die het al zielig vindt als iemand huisdieren houdt.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 02:02:42 #23
179869 Motar
pi_74174742
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 01:59 schreef OeJ het volgende:

[..]

Daar werk je dan toch niet aan mee, jij, als grote dierenvriend, die het al zielig vindt als iemand huisdieren houdt.
Waar lees jij dat ik het zielig vind?

Even het gehele topic goed lezen helpt. Ik gooi niet mijn mening neer maar de manier waarop ik denk te zie dat bepaalde vergelijkingen in NL niet kloppen.
pi_74174774
Ik onderbreek helemaal niks, maar lachend met een slang om je nek op de foto en een fotoboek vol met huiskatten had ik niet verwacht gezien de start van dit topic waarin gesproken wordt over "hoe hypocriet we als mensheid nou eigenlijk zijn".

Betreft die ratten, en of andere huisdieren. Ik vind dat je je als mens, alvorens je huisdieren neemt, je moet verdiepen in de dieren die je als huisdier neemt. Zodat je ze een huis kan geven waarin ze zich op hun gemak voelen en een vredig leven kunnen hebben. Een van de belangrijkste dingen is genoeg leefruimte. Als je de vergelijking naar mensen trekt leven mijn ratten in een betrekkelijk grote villa.

Zolang ze enthousiast zijn, overdag samen in een huisje in de kooi liggen te pitten, snachts voer kunnen zoeken (niet simpel uit een bakje eten) denk ik dat ze een vrij vredig leven hebben.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 02:19:34 #25
179869 Motar
pi_74174807
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 02:09 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Ik onderbreek helemaal niks, maar lachend met een slang om je nek op de foto en een fotoboek vol met huiskatten had ik niet verwacht gezien de start van dit topic waarin gesproken wordt over "hoe hypocriet we als mensheid nou eigenlijk zijn".

Betreft die ratten, en of andere huisdieren. Ik vind dat je je als mens, alvorens je huisdieren neemt, je moet verdiepen in de dieren die je als huisdier neemt. Zodat je ze een huis kan geven waarin ze zich op hun gemak voelen en een vredig leven kunnen hebben. Een van de belangrijkste dingen is genoeg leefruimte. Als je de vergelijking naar mensen trekt leven mijn ratten in een betrekkelijk grote villa.

Zolang ze enthousiast zijn, overdag samen in een huisje in de kooi liggen te pitten, snachts voer kunnen zoeken (niet simpel uit een bakje eten) denk ik dat ze een vrij vredig leven hebben.
Je begint mij ietwat teveel af te dwalen naar mijn persoonlijkheid qua foto's, ik zeg niet dat ik geen katten heb of heb gehad of andere dieren, dit topic gaat niet over mij maar over het feit dat er een aantal rare tegenstellingen zijn die niet kloppen en die ik aankaart.

Als jij je zo goed had verdiept in je ratten had je ook geen foute data gegeven omtrend hun levensverwachting in de natuur. Ratten trekken wel meer rond dan het rondje in jouw huis in vergelijking in de natuur. Zijn ze gelukkig? Ik heb geen idee, ze horen in ieder geval niet afhankelijk te zijn van jouw keus tot wel of niet voederen.

Gaarne te stoppen met het stomme spelletje wat je nu speelt en verder te gaan met het onpersoonlijke gegeven wat ik aankaart in mijn topic. Bovenstaande reactie is dan ook mijn laatse persoonlijke naar jouw persoon en je kennis over wat voor diersoort dan ook.

Dit topic gaat niet over jou of jouw ratten maar jouw mening en die van anderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Motar op 29-10-2009 02:27:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')