quote:Het gebed verichtten op de trappen van de Ridderzaal op het Binnenhof zal de 23-jarige Izz-Ad-Din Ruhulessin hoogstwaarschijnlijk niet meer doen. Onlangs werd de tot de islam bekeerde jongeman opgepakt en tevens beschuldigd van het ‘voorbereiden van een terroristische misdaad’.
In het kader van zijn opleiding politicologie ging Ruhulessin met zijn klasgenoten naar de Tweede Kamer. Tijdens de pauze zocht hij naar eigen zeggen een rustig plekje op om te gaan bidden. ” Een agent benaderde mij en zei me dat ik niet mocht demonstreren. Ik gaf hem te kennen dat ik aan het bidden was. Toen antwoordde hij dat ik ook dit niet mocht doen”, vertelt Ruhulessin aan Nioweb.
Vervolgens vroeg de agent om zijn papieren en bleek uit een controle dat de student politicologie en Arabisch nog een boete van 37,50 euro had openstaan. Daarop moest hij mee naar het bureau. ” Ik betaalde de boete maar bleef toch vastzitten in de gevangenis. Na een uur werd mij duidelijk waarom. Ik werd officieel verdacht van het voorbereiden van een terroristische misdaad”, aldus Ruhulessin. Aanleiding vormden de apparaten die de bekeerling bij zich had, namelijk een laptop, een mobieltje en een voice-recorder. Na verhoor kwam men tot de conclusie dat het hier niet om een terrorist ging. Wel werd er nog een foto gemaakt, zodat de agenten de volgende keer kunnen zien dat het hier geen terrorist betreft.
Ruhulessin ziet deze gebeurtenis als een demonstratie van het gegeven dat deze samenleving ons vijandig gezind is. ” Zodra je wenst te bidden in het openbaar, een lange hoofddoek draagt of geen handen wilt schudden, dan ben je een radicaal en hoor je hier niet thuis, want je moet je nou eenmaal aanpassen”, aldus Ruhulessin.
NIO
Tja, dat heb je aan je mede-moslims te danken.quote:” Zodra je wenst te bidden in het openbaar, een lange hoofddoek draagt of geen handen wilt schudden, dan ben je een radicaal en hoor je hier niet thuis, want je moet je nou eenmaal aanpassen”
En aan de bange Nederlanders die zwichten voor Osamaquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:39 schreef Ruud het volgende:
[..]
Tja, dat heb je aan je mede-moslims te danken.
Izz-Ad-Din wil zich graag bewijzen, roomser dan de paus enzo.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:41 schreef OldJeller het volgende:
Een laptop, een mobieltje en een voice-recorder... dat heeft de gemiddelde zakenman (met of zonder voice-recorder) bij zich.
Overal kunnen/willen bidden lijkt me overigens ook niet nodig.
Ze snappen het wel maar vinden het niet leuk daar op gewezen te worden blijkbaar.quote:...........want je moet je nou eenmaal aanpassen”, aldus Ruhulessin.
Bekeerlingenquote:Izz-Ad-Din Ruhulessin
Betekenis van zijn islamitische naam is volgens de babynames-site: "Might of Religion"quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Bekeerlingenben benieuwd wat z'n stamppot naam is.
"Betrayer of the Dutch"quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:48 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Betekenis van zijn islamitische naam is volgens de babynames-site: "Might of Religion"
Dan zijn de oer-christenen ook betrayers omdat het christendom ook uit het Midden-Oosten afkomstig is.quote:
Ach kom op zeg, de grootste Josti op deze planeet weet nog dat je niet op die plek met een laptop, recorder e.d. als moslim op een trapje moet gaan zitten, vooral niet met zijn "neutrale" uiterlijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:50 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Dan zijn de oer-christenen ook betrayers omdat het christendom ook uit het Midden-Oosten afkomstig is.
Discriminatie!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:50 schreef Burghardt het volgende:
Ze moeten gewoon alle moslims aanpakken!
Het blijft een Nederlander he... heeft waarschijnlijk vroeger ook op LPF gestemd.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ach kom op zeg, de grootste Josti op deze planeet weet nog dat je niet op die plek met een laptop, recorder e.d. als moslim op een trapje moet gaan zitten, vooral niet met zijn "neutrale" uiterlijk.
En dan nu gaan klagen bij de pers, want hij is zo vroom.![]()
Je reinste idioterie, die mafkees.
Wel als het je doel is om te provoceren.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:41 schreef OldJeller het volgende:
Een laptop, een mobieltje en een voice-recorder... dat heeft de gemiddelde zakenman (met of zonder voice-recorder) bij zich.
Overal kunnen/willen bidden lijkt me overigens ook niet nodig.
Die idioot mag al lang blij zijn dat we hier een gedoogbeleid hebben, ik had hem graag dit willen zien proberen voor de Lincoln Memorial of iets in die trend. Hij is hier nog "makkelijk" aangepakt. Maar dat was het hem ook om te doen natuurlijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:52 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Het blijft een Nederlander he... heeft waarschijnlijk vroeger ook op LPF gestemd.
Hoezo??quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:47 schreef SpecialK het volgende:
Wel vrij veel onbegrip vanuit die agent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |