quote:Woekerpolis: 99,2% inleg verloren...
door Theo Besteman
AMSTERDAM - FILMPJE SNS Reaal wordt door advocaat Hendrik Jan Bos gedagvaard in wat volgens hem de grootste woekerpolis ooit moet zijn: na vijftien jaar 'sparen' tot 8168 euro bij de verzekeraar kreeg een polisbezitter slechts 66 euro uitgekeerd.
Volgens advocaat Hendrik Jan Bos is zijn client zwaar gedupeerd. En dat onder het mom van sparen. Er werd gewoon belegd. Het gaat om een gewone man, die zwaar gedupeerd is. Dit is echt een schande.
SNS Reaal eigende zichzelf 80 procent aan kosten toe. Uiteindelijk ging van de hele inleg 99,2 procent verloren. Dit is zonder twijfel de ergste woekerpolis ooit. En SNS verkocht dit als 'gerenommeerde verzekeraar', nota bene met de belofte van een levenslange zekerheid met hoog rendement, zegt Bos.
De werknemer dacht te sparen voor een levensverzekering. Dat stond letterlijk in de brochure van de polis. Nadat hij vanaf 1993 maandelijks 45 euro inlegde, om na vijftien jaar 27.000 euro te krijgen zoals hem werd voorgespiegeld, blijft daar nu vrijwel niets over.
Bos wil deze polis bij de rechter als voorbeeld stellen om op korte termijn schadevergoeding voor meer clienten met soortgelijke beleggingsverzekeringen te eisen.
SNS Reaal wilde niet op deze zaak reageren.
Jep, maar de toekomst van SNS is wat minder schimmig dan van DSB (hoop ik dan).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:06 schreef LXIV het volgende:
Als Lakeman één keertje oproept om geld terug te nemen is het afgelopen.
Dan kunnen de rest van de banken hun zaak ook wel opdoeken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
En hoe hebben deze mensen de boel minder bedonderd dan Dirk. Een faillisement lijkt me dan ook zeer op zijn plaats
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan kunnen de rest van de banken hun zaak ook wel opdoeken.
Ik haal trouwens niet uit de op of dit bij de SNS (bank) of Reaal (verzekeraar) speelt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:21 schreef Levitation het volgende:
Een verzekeraar krijg je niet zo makkelijk failliet als een bank.Je kunt er je geld immers niet zomaar gaan halen.
Daarbij is een faillissement bij een verzekeraar helemaal de slechtste weg voor de schuldeisers, aangezien er geen garantiefonds is. Je ziet dus mogelijk helemaal niets van je inleg terug, zelfs de man in de OP zou er dus nog op achteruit gaan!
Lijkt me wel een goede zaak als dit voor de rechter komt, deze man is gewoon opgelicht door de verzekeraar. Helaas heeft vrijwel de hele branche zich schuldig gemaakt aan dit soort gedrag, ene aanbieder meer dan de andere, maar er zijn weinig schone handen.
Ik ging uit van de verzekeraar, mede door deze opmerking:quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik haal trouwens niet uit de op of dit bij de SNS (bank) of Real (verzekeraar) speelt.
Of ik lees er overheen
quote:En SNS verkocht dit als 'gerenommeerde verzekeraar'...
Vond dat al een raar stukje aangezien SNS de bank isquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:24 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ging uit van de verzekeraar, mede door deze opmerking:
[..]
Nu ik het nogmaals heb gelezen, ben ik het helemaal met je eens. Raar verhaal is het.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vond dat al een raar stukje aangezien SNS de bank is
Precies net als AEGON, dat zijn ook grote criminelen en oplichters van de ergste categorie.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
En hoe hebben deze mensen de boel minder bedonderd dan Dirk. Een faillisement lijkt me dan ook zeer op zijn plaats
Hebben ze aan hun eigen handelen te danken, me dunktquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:29 schreef Vampier het volgende:
en dus een wereld wijde piush om alle banken naar hun grootje te helpen.
SNS Reaal bestaat pas sinds '97, hoeft dus niet perse om Reaal te gaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:24 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ging uit van de verzekeraar, mede door deze opmerking:
[..]
Het balanstotaal is zo'n 103 miljard.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Jep, maar de toekomst van SNS is wat minder schimmig dan van DSB (hoop ik dan).
Hoe groot is SNS eigenlijk, qua spaarkapitaal / balanstotaal?
Maar iemand moet me echt vertellen waarom het zoveel erger was toen Dirk het deed, in vergelijking tot alle anderen die het ook deden. Waarom moest Dirk hangen en mag de rest blijven bestaan?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies net als AEGON, dat zijn ook grote criminelen en oplichters van de ergste categorie.
Omdat dit de kern van z'n bedrijfsmodel was, en de andere banken dit deden bij wijze van spreken als beun erbij deden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar iemand moet me echt vertellen waarom het zoveel erger was toen Dirk het deed, in vergelijking tot alle anderen die het ook deden. Waarom moest Dirk hangen en mag de rest blijven bestaan?
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:15 schreef MouseOver het volgende:
Omdat dit de kern van z'n bedrijfsmodel was, en de andere banken dit deden bij wijze van spreken als beun erbij deden.
Dat maakt de DSB moreel gezien nog net wat verrotter dan de rest.
Als je een woekerpolis hebt, heb je hier al bericht over gehad. SNS heeft al een schikking getroffen. Bovengenoemd artikel is al oud, heb hier eigenlijk nooit de uitkomst van gehoord....quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:43 schreef Terrorizer het volgende:
Ooh shiet!.. ik heb ook zo'n 15 jaar 45 euro per maand ding lopen bij SNS![]()
Nou ik ga dit volgen.. tnx voor het bericht.
Ja je heb gelijk. Ik liet het toen gewoon doorlopen... maar na dit bericht begin ik toch weer te knijpen..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:57 schreef lost95 het volgende:
[..]
Als je een woekerpolis hebt, heb je hier al bericht over gehad. SNS heeft al een schikking getroffen. Bovengenoemd artikel is al oud, heb hier eigenlijk nooit de uitkomst van gehoord....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |