abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74178717
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je wilt toch wel één dag in het weekend over de Vismarkt kunnen lopen zonder al die vervelende mensen met kinderwagens en veel te veel tassen met veel te veel onzinnige troep.
Kàn. Maar ik kàn ook dat op zaterdag en zondag willen doen.
pi_74178936
Het onderwerp doet me weinig. De christenen doen ons wel ergere dingen aan dan dat ik geen pak melk kan gaan kopen op elk moment dat ik dat wil.

Die Spartacusfoto daarentegen, die doet wat met een mens!
pi_74179043
Het valt me op dat tegenstanders van de koopzondag allerlei persoonlijke waarden als algemeen ondersteund veronderstellen, en altijd met het woordje "toch". Je wil toch wel één dag.... je kan toch wel... we willen toch niet. Alsof we allemaal hetzelfde zijn. Tegenstanders va de koopzondag staat het geheel vrij die dag niets te kopen en niet te winkelen. Daar hoeft die winkel niet voor dicht.
pi_74179249
Je gunt die werknemers toch wel een dagje vrij? Of ben je weer voor kinderarbeid zoals 100 jaar geleden????
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:59:02 #205
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_74179300
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:37 schreef Gellius het volgende:
Je draait het om. Waarom zou je uitgerekend op één dag in de week géén zak winterpenen mogen kopen? Daar is toch helemaal ratio voor, anders dat de kerk ooit graag de aandacht op zichzelf wilde vestigen? Ik heb daar niks mee te maken.
OKEE, 4 DAGEN PER WEEK GEEN WINTERPENEN, BEN JE DAN GELUKKIG.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_74179496
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou ja, allereerst kan je natuurlijk zeggen dat de rust alleen bij gratie van anderen bestaat.
Het frappante is dat ik op zondag altijd maar met moeite bij mijn verzorgpony kon komen omdat de hordes zwartekousen de weg blokkeerden terwijl ze gezamenlijk op weg waren naar de kerk.

Waarom mag de kerk eigenlijk wél op zondag open? En hoe zit dat met restaurants, cafés, musea en bioscopen? En kermissen, mijn god, díe zorgen pas voor overlast. Om een of andere reden mogen gewoon alleen winkels niet open op zondag. Zondag is geen rustdag meer, maar een vermaakdag. Op zaterdag gaan we gezellig met z'n allen winkelen, en op zondag gaan we met z'n allen naar de dierentuin of het pretpark.
quote:
Verder heb je natuurlijk het klassieke kleinemiddenstanderswordengedwongenomelkedagopentezijn argument, maar als libetarier doet je dat vast weinig.
Ook als ik mijn libertarische pet afzet vind ik dat een merkwaardig argument. Waarom zou het voor kleine middenstanders per definitie beter zijn als ze op zondag niet open mogen? Je ontneemt ze elke week één dag om omzet te genereren. Overigens sluiten veel kleine middenstanders niet alleen op zondag hun winkel, maar ook op maandag. Klaarblijkelijk hebben ze daar de politiek niet voor nodig.
quote:
Maar goed, kan je dit soort standpunten hebben in een gastouder of niet?
Vooruit, maar dan wel elke dag braaf voorlezen uit The Fountainhead.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:05:30 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74179498
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:38 schreef Gellius het volgende:

[..]

Kàn. Maar ik kàn ook dat op zaterdag en zondag willen doen.
Wat is dat nou voor flauwekul. Waarom is wat jij wilt wel leidend en doet het er niet toe wat een ander wil?
The love you take is equal to the love you make.
pi_74179569
Het wordt een beetje welles - nietus hier.
Aldus.
pi_74179596
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor flauwekul. Waarom is wat jij wilt wel leidend en doet het er niet toe wat een ander wil?
Dat is een merkwaardige omkering. Hij vraagt toch niet om een verplichting voor winkeliers om op zondag open te zijn?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:09:28 #210
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_74179628
NIETUS!!
pi_74179742
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij wil iets niet. En dat ligt geheel binnen jouw vrijheden. Jij hoeft niet te winkelen op zondag, zelfs niet als de winkels open zijn.

Ik wil iets wèl. En het verwezenlijken daarvan ligt niet binnen mijn vrijheden als de openingstijden worden verengd. Ik zal niet kunnen winkelen die dag. Dus wiens wil is hier nu leidend?
pi_74179874
Ik begrijp het probleem niet. Wie wil bezinnen gaat naar de kerk. Wie rust wil slaapt uit of gaat een dagje naar het platteland. Wie vermaak wil gaat naar de dierentuin en wie nog genoeg te doen heeft gaat klussen of winkelen. Leven en laten leven.
pi_74179943
Juist, Gellius. Kom naar the light side en word ook libertariër. Ik voel dat je het wil.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_74180098
Ja ja, zoete broodjes bakken en over een maand sta ik een flesje op te warmen en Jimmy streng toe te spreken, zeker.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:27:48 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74180297
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:13 schreef Gellius het volgende:

[..]

Jij wil iets niet. En dat ligt geheel binnen jouw vrijheden. Jij hoeft niet te winkelen op zondag, zelfs niet als de winkels open zijn.

Ik wil iets wèl. En het verwezenlijken daarvan ligt niet binnen mijn vrijheden als de openingstijden worden verengd. Ik zal niet kunnen winkelen die dag. Dus wiens wil is hier nu leidend?
Ik wil ook iets wél, namelijk rustig door de stad kunnen lopen op zondag. En dat kan dus niet als het altijd koopzondag is.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:28:43 #216
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_74180342
In der Beschränkung zeigt sich der Meister, zei Goethe al.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_74180373
Hm, Groningen is dan wel erg veranderd sinds ik er woonde. Zelfs hier in Amsterdam is niet iedere straat een winkelstraat.
pi_74180416
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister, zei Goethe al.
Precies. Minder wetjes en regels dus.

Mijn God. . It's happening.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:31:31 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74180434
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:29 schreef Gellius het volgende:
Hm, Groningen is dan wel erg veranderd sinds ik er woonde. Zelfs hier in Amsterdam is niet iedere straat een winkelstraat.
Je wil ook wel eens ergens koffiedrinken op zondagmiddag. En dat doe je niet in Beijum.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:33:16 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74180500
Het doet me een beetje denken aan een huisgenote van jaren geleden. Die vond ook dat ik haar vrijheid niet mocht inperken. Dus mocht ze gewoon om drie uur 's nachts haar vriendje naar de keuken sturen om met de mixer slagroom te kloppen, want ze had zin in warme chocolademelk met slagroom. Mijn vrijheid om mijn nachtrust te krijgen, deed geheel niet ter zake.
pi_74180562
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:22 schreef Gellius het volgende:
Ja ja, zoete broodjes bakken en over een maand sta ik een flesje op te warmen en Jimmy streng toe te spreken, zeker.
Je kan wisseldiensten draaien met beder. En dankzij Baboon heb je op zondag toch niets te doen.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_74180723
In het kader van de vooruitgang post ik met mijn iPod vanaf het balkon, dus geheel posticon- en smileyvrij.
pi_74180738
Die huisgenote was een onopgevoed stuk vreten en natuurlijk is dit een geheel andere situatie. Jij kan midden in de nacht moeilijk naar een hotel gaan om te slapen als je huisgenoot teveel herrie maakt. Je kan wel op zondag door het Noorderplantsoen wandelen in plaats van de Herestraat (dat lijkt me nog veel leuker ook).
pi_74180766
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:34 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Je kan wisseldiensten draaien met beder. En dankzij Baboon heb je op zondag toch niets te doen.
Waar zijn de dagen dat IR het verder altijd standaard met mij eens was.
pi_74180782
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je wil ook wel eens ergens koffiedrinken op zondagmiddag. En dat doe je niet in Beijum.
Je wil dus die arme koffietentuitbaters hun zondagsrust ontnemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')