abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74186747
Is W.v.t.t.k. trouwens nog steeds W.v.t.t.k. omdat z'n origineel nog geband is, of is W.v.t.t.k. voorgoed W.v.t.t.k.?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:18:40 #252
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_74186773
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:12 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, Lienekien, maar ik bedoelde er iets anders mee. Iemand anders, die ook al -zij het wat subtieler- over friterijen begint, zegt het zo: "Het close readen is in een tijd van poltieke one-liners en snelle-snackbar-consumentisme een ambacht om trots op te zijn en te koesteren; in ons vak doen wij dat bij uitstek en dient dat volgens mij intact te blijven."
Was dat weer in een onderwijsblad? Of kunnen we het nazoeken?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:21:24 #253
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74186902
Ik vind w.v.t.t.k. over het algemeen tamelijk overbodig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_74187003
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:14 schreef Gellius het volgende:
Het zou een leuke post geweest zijn die reacties verdiende als hij pakweg in 1890 geplaatst was, in de context van die tijd.
Het is nu juist hartstikke hot! De PvdA zakt en zakt en Wilders' club is al bestempeld tot 'nieuwe arbeiderspartij'.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:27:09 #255
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74187127
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:12 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, Lienekien, maar ik bedoelde er iets anders mee. Iemand anders, die ook al -zij het wat subtieler- over friterijen begint, zegt het zo: "Het close readen is in een tijd van poltieke one-liners en snelle-snackbar-consumentisme een ambacht om trots op te zijn en te koesteren; in ons vak doen wij dat bij uitstek en dient dat volgens mij intact te blijven."
Ik moest die zin drie keer lezen. Maar ik ben dan ook zo verkouden dat ik weer aan het internetbestellen ben geslagen om mezelf een beetje op te beuren.
pi_74187137
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind w.v.t.t.k. over het algemeen tamelijk overbodig.
Dat is ook een vloek van deze tijd, het idee dat alles maar een nut moet hebben.
pi_74187192
Jawel, maar het lijkt me een tikkeltje overdreven om marxistische Verelendungstheoriën op de koopzondag toe te gaan passen.
pi_74187476
Er is met jou ook geen lol te beleven.
pi_74188025
Dat komt omdat ik nu geheel gedehumaniseerd op mijn werk zit. Probeer het vanavond nog eens, of anders op koopzondag.
pi_74188460
Haha, een kleine reactie en zoveel rumoer. Zou het dan toch een waarheid zijn die zij niet willen horen? Ik verwijt jullie decadentie, en Batawu verdenk ik ervan joods te zijn.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:08:38 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74188641
Ja, dat is mainport.
pi_74188684
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:03 schreef W.v.t.t.k. het volgende:
Ik verwijt jullie decadentie, en Batawu verdenk ik ervan joods te zijn.
Decadent of joods. Het zal toch in ieder geval duidelijk zijn dat je hier te maken hebt met een stel elitaire snobs.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_74188805
Natuurlijk is dat Mainport.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:17:29 #264
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_74188976
Welnee.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_74191908
We mogen een boek uitzoeken als kerstpakket.
pi_74192158
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:31 schreef ShadyLane het volgende:
We mogen een boek uitzoeken als kerstpakket.
?
pi_74192500
Wacht nog maar even met die trouwsmileys, want ik denk dat het geen literatuur gaat worden.
pi_74192709
Maar suggesties zijn welkom. Ik heb nog tot 24 november.
pi_74192955
Wel een heel tof idee zeg. In een paar jaar tijd zijn we geevolueerd van een doos met toastjes, kaasvlinders en kerstservetten via een Pluim naar een boek.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 17:36:20 #270
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_74194503
Er is goed nieuws vandaag. Gisteravond heeft mijn grote liefde, mevrouw K. uit Japan, mij de liefde verklaard.

.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_74194711
Als ex-bewoner van een pand aan een drukke winkelstraat, kan ik wel sympathie opbrengen voor de zondagsrust. Aan de ene kant vond ik het erg leuk om aan een levendige straat te wonen, midden in het stadsleven. Aan de andere kant was het na een vermoeiende werkweek en alle heisa in de straat op zaterdag, heerlijk als het op zondag gewoon eens lekker rustig was.

Daarbij vind ik het ook wel prettig dat je nu enigszins een idee hebt wanneer de winkels open zijn. Als je dat idee loslaat kun je er straks geen peil meer op trekken welke winkel wanneer open is. De zondag zal zich ontwikkelen tot een soort tweede zaterdag. De kleine ondernemer wil echter geen zeven dagen per week werken in z'n eenmanszaak, dus die gooit - na de maandag - de tent ook dinsdag dicht. Of woensdag. Of misschien toch niet. Of alleen in de oneven weken. Voor je het weet bevind je je continu in een situatie zoals op Koninginnedag, of 31 december: zijn de winkels vandaag nou open of niet? Of alleen 's ochtends? Of sommige winkels wel en andere niet. Zodat je natuurlijk altijd precies voor een gesloten deur belandt. Ik vind dat al ergerlijk op die paar dagen per jaar, laat staan als het altijd zo zou zijn.

Het is daarnaast ook wel fijn dat zo ongeveer iedereen op zondag vrij is. Dat maakt met mensen afspreken / evenementen organiseren makkelijker.

Toch zou het aangenaam zijn als ik op zondag nog even naar de supermarkt kan om wat vergeten boodschappen alsnog in te slaan. Of dat je even een kapot lampje kunt vervangen. Of wat dan ook.

Tenslotte zou het in z'n algemeenheid goed voor de filebestrijding zijn als we de traditionele werkdagen en -tijden wat meer los zouden kunnen laten.

Kortom: ambivalent.
pi_74194725
Dat is heel mooi nieuws! Betekent dit dat het blog ook weer een opleving gaat krijgen, of juist niet?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:08:41 #273
37950 JAM
pi_74195521
Natuurlijk niet. Dat soort dingen als bloggen houd ik nog geen tien dagen vol, zoals wel gebleken is. Ik ben daar toch allemaal veel te lui en wispelturig voor.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_74195560
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:43 schreef k_man het volgende:
Aan de ene kant vond ik het erg leuk om aan een levendige straat te wonen, midden in het stadsleven. Aan de andere kant was het na een vermoeiende werkweek en alle heisa in de straat op zaterdag, heerlijk als het op zondag gewoon eens lekker rustig was.
Ook op zondag staan er nietjes vol met fietsen voor je huis, rijden er trams en metro's en bussen, zijn de restaurantjes, cafés en bioscopen geopend en worden er vaak evenementen georganiseerd. In de stad woon je nu eenmaal met elkaar op een kluitje. Als je rust wilt, kun je naar Harskamp verhuizen. Het is daar niet wettelijk verboden om op zondag te klussen, te tuinieren of een terrasje te pakken, maar je buren zullen je er wel om haten. Daar heb je dus de sociale controle die het dorpse leven op zondag zo 'aangenaam' maakt.
quote:
Daarbij vind ik het ook wel prettig dat je nu enigszins een idee hebt wanneer de winkels open zijn.
Dat heb je niet. Sommige winkels zijn tot 18:00 uur open, andere winkels tot 21:00 of zelfs 22:00 uur. Bovendien is de ene winkel op maandag gesloten en de andere niet. Dan zijn er nog winkels met zondagsopeningen, zoals de Ikea en bij uitzondering winkels als de Praxis en meubelboulevards. Als we naar een restaurant willen kijken we online op welke dagen het gesloten is. Waarom zou die bereidwilligheid er niet zijn in het geval van een winkel?
quote:
De zondag zal zich ontwikkelen tot een soort tweede zaterdag.
Aan de ene kant zal de zondag de zaterdag ontlasten. Wie fulltime werkt kan nu alleen op zaterdag (en koopavond) de stad in om te winkelen. Als de bakker ook op zondag open is, hoeft niet iedereen op zaterdagochtend verjaardagstaart in te slaan. Aan de andere kant: als de zondag een tweede zaterdag wordt, dan betekent dat dus dat men daar behoefte aan heeft. Democratisch, nietwaar?
quote:
De kleine ondernemer wil echter geen zeven dagen per week werken in z'n eenmanszaak, dus die gooit - na de maandag - de tent ook dinsdag dicht. Of woensdag. Of misschien toch niet. Of alleen in de oneven weken.
De kleine ondernemer zou wel flink dom zijn als hij zijn openingstijden zo onduidelijk of wisselvallig zou maken dat zijn klanten wegblijven.
quote:
Het is daarnaast ook wel fijn dat zo ongeveer iedereen op zondag vrij is. Dat maakt met mensen afspreken / evenementen organiseren makkelijker.
Jij spreekt nooit op zaterdag af?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:13:44 #275
37950 JAM
pi_74195676
Buiten dat om heb ik gisteren voor het eerst sinds een lange tijd (na de verloren zaalvoetbalwedstrijd van de Nieuwe Filosofische Kring tegen de Landbouwkring) een grote schare blote mannen bij elkaar gezien. Het viel me op wat een afschuwelijk lelijke geslachten sommige jongens hebben, werkelijk! Dat er vrouwen zijn die die dingen in hun mond nemen, daar moet je toch niet aan denken? Gaddamme zeg! Er zat er eentje bij met wel zulke dikke aders erop, dat je ze zag kloppen. Weer een ander had een voorhuid waar je 't verzameld werk van Kafka in Baskerville Old Face, 12pt,- anderhalve regelafstand op kwijt zou kunnen. Die nutteloze lap vlees was zowaar langer dan de rest van het gebeuren. Nee, dan voelde ik me toch verdomd prettig met m'n besneden, biggetjesroze penis die zich perfect zou lenen voor liefdevolle, homo-erotischescenes in de betere ARTHOUSE films.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')