Zondag (mits geen koopzondag) is de enige keer dat je het overdag nog eens zou wagen om voor je plezier door de Herestraat te wandelen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:38 schreef Gellius het volgende:
Die huisgenote was een onopgevoed stuk vreten en natuurlijk is dit een geheel andere situatie. Jij kan midden in de nacht moeilijk naar een hotel gaan om te slapen als je huisgenoot teveel herrie maakt. Je kan wel op zondag door het Noorderplantsoen wandelen in plaats van de Herestraat (dat lijkt me nog veel leuker ook).
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:39 schreef Gellius het volgende:
[..]
Waar zijn de dagen dat IR het verder altijd standaard met mij eens was.
Áls je ambtenaar moet worden, dan sowieso gemeenteambtenaar.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:47 schreef Gellius het volgende:
Benieuwd of zodiakk me weer naar de dark side weet te trekken.
Toevallig heeft de crack dealer bij mij in de straat op zondagmiddag open huis. Het is best gezellig hier.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:31 schreef Lienekien het volgende:
Je wil ook wel eens ergens koffiedrinken op zondagmiddag. En dat doe je niet in Beijum.
Mijn collega's klassieke talen hadden het over jou! Iets over de toon van een discussie en jouw inbreng of reactie daarop. Ik zei alleen maar heel terloops: 'oh, die ken ik'.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:45 schreef ShadyLane het volgende:
Het onderwerp doet me weinig. De christenen doen ons wel ergere dingen aan dan dat ik geen pak melk kan gaan kopen op elk moment dat ik dat wil.
Die Spartacusfoto daarentegen, die doet wat met een mens!
I know. Het zit gewoon heel erg in mijn systeem om op zondag niet naar de winkel te gaan (wat ik verder die dag ook voor lasterlijke zaken doe). Bovendien eet ik op zondag meestal bij mijn gewaardeerde oma, waardoor ik ook geen reden heb om boodschappen te doen (en daarnaast maak ik eigenlijk altijd eten voor twee dagen want er zit nog steeds een zeer aanwezige student in me)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:33 schreef mane het volgende:
IR, jouw standpunt is gewoon het gevolg van je opvoeding en de christelijke indoctrinatie die heeft plaatsgevonden. Bij mij is dat ook zo, maar de uitkomst is anders.
Ik heb me inmiddels al meermalen gerealiseerd dat het handiger was geweest een pseudoniem te gebruiken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:39 schreef mane het volgende:Mijn collega's klassieke talen hadden het over jou! Iets over de toon van een discussie en jouw inbreng of reactie daarop. Ik zei alleen maar heel terloops: 'oh, die ken ik'..
Ik vind dit eigenlijk wel een leuke post die reacties verdient.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:15 schreef W.v.t.t.k. het volgende:
Werken op zondag is dehumaniserend. Vrouwtjes en scholieren die al in de winkel werken, en zodoende een moderne slaaf zijn, moeten dit nu ook nog eens in het weekend en 's avonds doen. Wat blijft er dan van hun al niet al te beste leven over? Ik weet zeker dat niemand in dit topic zelf op deze tijden zou willen werken. En dat is waarom die gewichtige libertariërs zo hypocriet zijn. Deze hele discussie is een voorbeeld van hoe de bourgeois vindt dat het proletariaat zich naar hem moet schikken.
Haha, ik word nu wel nieuwsgierig.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:49 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik heb me inmiddels al meermalen gerealiseerd dat het handiger was geweest een pseudoniem te gebruiken.
Een variant op cafétariamodel.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:52 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb de term 'snackbarvariant' gebruikt mbt de plannen voor een nieuwe inrichting van ons vak. Vanaf nu kleeft die smet voor eeuwig aan mijn naam.
Ik heb lange tijd een onbehaaglijk gevoel gehad als ik bij anderen ging eten en er werd niet gebeden. Zo'n gebed is toch een mooi startsein om aan te vallen. Een startsein zonder welke er chaos heerst. En Goddeloosheid. Bidden, lezen en danken tijdens de maaltijd. Het zou verplicht moeten worden.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:33 schreef mane het volgende:
IR, jouw standpunt is gewoon het gevolg van je opvoeding en de christelijke indoctrinatie die heeft plaatsgevonden. Bij mij is dat ook zo, maar de uitkomst is anders.
Toen ik op mijn 18e voor het eerst op zondag mijn eigen gang ging, en dus om vier uur 's middags in een cafeetje koffie zat te drinken, was dat een surrealistische ervaring. Heb ik nog heel lang gehad. Maar het went en ik genoot er ongelooflijk van. Nu is het normaal geworden en dat is ook wel weer een beetje jammer. Toch vind ik het nog steeds heerlijk dat ik op zondag kan doen wat ík wil en niet wat anderen voor mij bepaald hebben. Vooral als ik even langs mijn ouders ben geweest en me weer goed kan herinneren hoe het vroeger was. Als kind vond ik zondag de minst leuke dag van de week, nu vind ik zondag geweldig.
Ik vind het een domme, aanmatigende en neerbuigende post, die geen aandacht waard is. Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen. Fijn hé, dat we daar vrij in zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:50 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel een leuke post die reacties verdient.
Het zou een leuke post geweest zijn die reacties verdiende als hij pakweg in 1890 geplaatst was, in de context van die tijd.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:50 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel een leuke post die reacties verdient.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |