Ik heb al sinds een maandje of drie dat ik dubbel zie met een enkel oog (beide ogen, maar het gaat niet weg als ik een hand voor één oog doe), en dan met name bij lichtgevende dingen tegen een donkere achtergrond. Denk bijvoorbeeld aan ondertiteling bij donkere films, teletekst, wekkerradio, reflecterende verkeersborden enz. Het is niet zo erg dat ik niet meer kan lezen, maar ik erger me er wel aan. Het dubbelbeeld verscheen eerst alleen onder het oorspronkelijke beeld (ik zag dus ondertiteling en dan daaronder nog een keer 'transparant' dezelfde tekst), maar nu zie ik het er ook boven (wel waziger dan het onderste dubbelbeeld). Je zou dus kunnen zeggen dat ik driedubbel zie
Ik merk ook dat als ik mijn ogen samenknijp tot spleetjes, het dubbelbeeld erger, maar wel scherper wordt, bijna net zo scherp als het oorspronkelijke beeld. Als ik mijn ogen weer open blijft dit zo, tot ik knipper. Dan wordt het bovenste dubbelbeeld weer wazig.
Ik ben bij een oogarts geweest, maar die kon niets vinden. Mijn ogen zagen er gezond uit (dus geen enge dingen zoals dit:
Keratoconus 
), en voor ik het wist stond ik weer buiten. Hij stuurde me wel door daar een ortoptist, die erachter kwam dat ik een sterkere prisma nodig had (ik droeg al een prisma). Ik kreeg een sticker op m'n linker brillenglas en moest die een maandje proberen. Vandaag moest ik terug: de prisma was een goede zet, omdat ik al maanden last had van migraine en dat nu als sneeuw voor de zon verdwenen was.

. Helaas is er niets veranderd aan het monoculair dubbelzien, maar dat had ze ook niet verwacht. Ik heb een sterkere sticker gekregen voor drie weekjes, omdat ik met twee ogen (binoculair) dichtbij nog wel dubbelzie als ik moe ben.
Overmorgen heb ik een afspraak voor een second opinion in het oogziekenhuis in rotterdam, en ik hoop dat ze daar we een verklaring voor dat monoculair dubbelzien kunnen vinden. Maar tot die tijd: zijn er hier Fok!kers met hetzelfde probleem? Waardoor kwam het? Ging het ook vanzelf weer weg? Lotgenoten, meldt u!
[ Bericht 0% gewijzigd door Lente_ninja op 28-10-2009 15:15:36 ]