Ja als je net pas wakker wordquote:Op maandag 2 november 2009 17:06 schreef Houzer het volgende:
Nee ik heb een dagje vrij
Ik wist van te voren al dat afgelopen weekend mij fysiek zo af zou slachten, dat ik maandag niet in staat zou zijn om te werken.
En ik had gelijk
Lieverd.quote:
Laat ik je weten!quote:Op maandag 2 november 2009 17:07 schreef Houzer het volgende:
[..]
Lieverd.
Wanneer zal ik die Hdisk langs brengen, op een avond als je man er niet is, lijkt mij zeer geschikt
Ik kom al zowat weer naar huisquote:Op dinsdag 3 november 2009 07:24 schreef mijsje het volgende:mogguh, bijna klaar om naar werk te gaan...
Nu al?quote:
Kweenie?quote:
Kweet het ook niet meer J , dit is dag 9 aan de arbeid.quote:
Je kunt dat virtualiseren ook overdrijven J! Wij doen er al een jaartje over ofzo. Gewoon lekker op het gemak, af en toe een server, af en toe een esx node erbij en kijken hoe het rolt. Of moet jij in een maandje klaar zijn ofzo?quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:40 schreef Joene het volgende:
[..]
Kweet het ook niet meer J , dit is dag 9 aan de arbeid.
J. We hebben hier een productiebedrijf. Wat momenteel functioneerd op hardware waar al 5 jaar niks aan was vervangen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je kunt dat virtualiseren ook overdrijven J! Wij doen er al een jaartje over ofzo. Gewoon lekker op het gemak, af en toe een server, af en toe een esx node erbij en kijken hoe het rolt. Of moet jij in een maandje klaar zijn ofzo?
Oef. Wij hadden een redelijk luxe uitgangssituatie, redelijk recente hardware dus echt haast hadden we niet. De oudste bakkies hebben we uiteraard als eerste gedaan waar mogelijk om daar zsm vanaf te zijn (geen OHC meer ook). Hoeveel servers gaat het om J?quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:43 schreef Joene het volgende:
[..]
J. We hebben hier een productiebedrijf. Wat momenteel functioneerd op hardware waar al 5 jaar niks aan was vervangen.
Maar de bedoeling is dat voor 1 december alles virtueel is ja.
Volgend jaar wel een nieuw domein nog op zetten maar dat gaat in stappen.
Ik moet komen met sommige servers vanaf een G3 de meeste waren G4 en de eerste serie G5.quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oef. Wij hadden een redelijk luxe uitgangssituatie, redelijk recente hardware dus echt haast hadden we niet. De oudste bakkies hebben we uiteraard als eerste gedaan waar mogelijk om daar zsm vanaf te zijn (geen OHC meer ook). Hoeveel servers gaat het om J?
Was jij altijd al blauw?quote:
Ik dacht al. Nu moeten we je wel schofferen en bashen natuurlijk, dat snap je.quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:50 schreef motorbloempje het volgende:
neen, maar ik volg graag de mode..
Nu menen we het!quote:
KILL IT WITH FIRE!quote:
Totaal niet ! 4 servers virtueel momenteel , cpu load van nog geen 5% op mn hyper-v Node'squote:Op dinsdag 3 november 2009 07:48 schreef Jarno het volgende:
Moet te doen zijn. Nog geen klachten tot zover?
Welk kut forum ben je nou weer moderator van ?quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:59 schreef motorbloempje het volgende:!
Eerst maar 's naar 't werk fietsen... bedenk maar wat leuks
Wij doen het ook op ons gemak. Voor een heel grot deel van het serverpark is sowieso al besloten om niet te virtualiseren, vanwege onze performance eisen. Daarnaast zijn we kalmpjes begonnen met wat (backoffice) spul op VMs in te richten, ook om zo rustig ervaring op te kunnen bouwen. (Denk aan het ticket & ordersysteem, wiki, rapportages) Volgende stap wordt het in een VM zetten van wat belangrijker spul, zoals de finance meuk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je kunt dat virtualiseren ook overdrijven J! Wij doen er al een jaartje over ofzo. Gewoon lekker op het gemak, af en toe een server, af en toe een esx node erbij en kijken hoe het rolt. Of moet jij in een maandje klaar zijn ofzo?
Welk platform gebruiken jullie? ESX of Hyper-V? Wij gaan binnenkort kijken naar Lab & Stage Manager tbv een testomgeving (OT) en Site Recovery voor uitwijk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:02 schreef Metatron het volgende:
[..]
Wij doen het ook op ons gemak. Voor een heel grot deel van het serverpark is sowieso al besloten om niet te virtualiseren, vanwege onze performance eisen. Daarnaast zijn we kalmpjes begonnen met wat (backoffice) spul op VMs in te richten, ook om zo rustig ervaring op te kunnen bouwen. (Denk aan het ticket & ordersysteem, wiki, rapportages) Volgende stap wordt het in een VM zetten van wat belangrijker spul, zoals de finance meuk.
En dan volgt nog het volledig nabouwen van ons productiesysteem in een VM omgeving op een secondary locatie, als cold-standby voor het geval van calamiteiten. Tegen de tijd dat dat af is zijn we wel een anderhalf jaar verder.
Wat nou vendor lock-inquote:Op dinsdag 3 november 2009 08:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Welk platform gebruiken jullie? ESX of Hyper-V? Wij gaan binnenkort kijken naar Lab & Stage Manager tbv een testomgeving (OT) en Site Recovery voor uitwijk.
ESX en VMware Workstation voor wat testen en development speeltjes.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Welk platform gebruiken jullie? ESX of Hyper-V? Wij gaan binnenkort kijken naar Lab & Stage Manager tbv een testomgeving (OT) en Site Recovery voor uitwijk.
Ik heb ook nog geen idee of het echt onze oplossing gaat zijn hoor. Maar een groot voordeel is wel dat je uitwijklocatie ook je testomgeving kan zijn (kan natuurlijk altijd maar nu integreert het wel leuk). In het geval van calamiteit is het testomgeving uit, schaduwproductieomgeving aan en verder hobbelen (extreem kort door de bocht uiteraard). Maar goed het stelt ook wel wat eisen. Gelukkig hebben we nu 2 EVA's én dark fiber tussen onze 2 lokatiesquote:Op dinsdag 3 november 2009 08:15 schreef Metatron het volgende:
[..]
ESX en VMware Workstation voor wat testen en development speeltjes.
Site Recovery is leuk, maar a.d.h.v. wat ik er van gezien heb, heb ik ernstige twijfels of dat aan de ene kant geen enorme overkill is, en aan de andere kant problemen oplevert met onze specifieke software. Zoals ik de gewenste setup nu in m'n hoofd heb zitten kan ik 2e locatie dan namelijk gebruiken als fallback bij een volledige uitval (brand bijvoorbeeld), bij gedeeltelijke uitval (UPS gaat door z'n hoeven en ik ben 1 of 2 racks kwijt) en ook nog eens om capaciteit bij te schakelen in geval van een onverwacht groot media-event.
exact.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:43 schreef Jarno het volgende:
Is natuurlijk raar ook. Een draadloos netwerk met een kabel..
HALLO!!! In die draadloze router MOET een kabelquote:Op dinsdag 3 november 2009 08:43 schreef Jarno het volgende:
Is natuurlijk raar ook. Een draadloos netwerk met een kabel..
dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet de mongeaul nietquote:Op dinsdag 3 november 2009 08:45 schreef Tally het volgende:
[..]
HALLO!!! In die draadloze router MOET een kabel
Nee die snap ook niet dat het compleet een ander netwerk isquote:Op dinsdag 3 november 2009 08:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet de mongeaul niet
Dat klint als Jeffrey of Wesley, van die kampsjaaknamenquote:
en je mag hem zeker niet duivels uitlachen en daarna -schelden?quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:09 schreef Tally het volgende:
[..]
Nee die snap ook niet dat het compleet een ander netwerk is
En dan bellen en janken dat het niet werkt. NEE GEK HE
Van die dikke gouwe kettingen met namen als Anita of Samantha om hun nekquote:Op dinsdag 3 november 2009 09:29 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dat klint als Jeffrey of Wesley, van die kampsjaaknamen
Neequote:Op dinsdag 3 november 2009 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en je mag hem zeker niet duivels uitlachen en daarna -schelden?
Maar, maar.. Donker glas laat toch geen licht door!?!quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb ook nog geen idee of het echt onze oplossing gaat zijn hoor. Maar een groot voordeel is wel dat je uitwijklocatie ook je testomgeving kan zijn (kan natuurlijk altijd maar nu integreert het wel leuk). In het geval van calamiteit is het testomgeving uit, schaduwproductieomgeving aan en verder hobbelen (extreem kort door de bocht uiteraard). Maar goed het stelt ook wel wat eisen. Gelukkig hebben we nu 2 EVA's én dark fiber tussen onze 2 lokaties.
Kut. Vandaar dat het een koopie was.quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:59 schreef Metatron het volgende:
[..]
Maar, maar.. Donker glas laat toch geen licht door!?!
Nope dit keer niet!quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Tally, zit je weer als Arma ingelogd?
Mja morgen. Ik denk dat ik van de week maar es een weekje vrij neemquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:54 schreef Joene het volgende:
ik had er geen krag meer voor.
Morgen ben ik Vrij ... najah ik hoef niet te werken.
Mja dan heb ik nog iets dat ik moet doen maar wel oudjaarsdag ff regelen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:03 schreef Joene het volgende:
ik heb gister vrij geroggeld tussen Kerst en Oud en Nieuw
Gloeiende Gloeiende.
Dat vind ik ook!quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:06 schreef Joene het volgende:
ik vond dat ik na een week of 6 virtualizeren wel een weekje vrij mag hebben.
Gloeiende Gloeiende.
Goed plan !quote:
Ik ga alleen 2 g5 machine's bewaren, de leftovers gaan heel belastingvriendelijk naar een ontwikkelingsproject op pataya beach ofzo.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Thuis een beetje virtualiseren met een paar oude servers.
zomg, schadeclaim! Je bent bij deze zo goed als miljonair!quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Goede tip:
Doe in die grote glazen glazen van de Ikea geen hete thee, dan willen ze nog wel eens exploderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |