klotefokker | woensdag 28 oktober 2009 @ 02:01 |
Een paar dagen terug las ik dit stukje op internet: "Maar het mooiste werk was spare parts bezorgen. Dat hield in dat ik bijvoorbeeld een kabeltje of computer onderdelen moest afleveren in de gekste uithoeken van Europa. Prachtwerk voor een student. Heb er nu nog steeds wel eens 'heimwee' naar." Dit klinkt als een droom baan voor mij. Af en toe een paar dagen op en neer rijden, niet al te vast schema. Autorijden is leuk, zeker lange afstanden. En het is prima te combineren met mijn huidige werk en levensstijl. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik een spare parts bezorger wordt. Zeker niet eentje die heel Europa mag door rijden. Het lijkt me dat de meeste dingen via bijvoorbeeld ups worden verzonden. Lijkt me in bijna alle gevallen goedkoper dan een busje/ auto door Europa te laten rijden. Misschien goedkoper zonder overslag:S Anyway ik ben erg benieuwd naar verhalen van mensen die dit soort werk gedaan hebben, of er iets meer over weten. ![]() | |
Barcaconia | woensdag 28 oktober 2009 @ 02:03 |
Waarschijnlijk is dit een baantje waar je toevallig in moet rollen. Ik ken tientallen studenten die zonder na te denken ja zeggen tegen zo'n baan. Lijkt me ook wel wat trouwens ![]() | |
JJH | woensdag 28 oktober 2009 @ 02:12 |
Het is puur geluk als je zo'n baantje zou weten te bemachtigen. Ik ken iemand die het gedaan heeft, en hij is er ook via via terecht gekomen. Iedereen wil namelijk wel zulk werk doen. Het heeft trouwens ook mindere kanten. Je moet niet vreemd opkijken als je non stop heen en weer word gestuurd naar zuid duitsland ofzo. Het is bijna altijd spoedwerk en heeft dus ook altijd haast. Ook zijn er voor koeriers geen rij en rusttijden voor zover ik weet. Als je wat weet, meld het ff. Ik wil er gister wel voor de weg op. ![]() | |
Cappy | woensdag 28 oktober 2009 @ 02:13 |
De bedrijven die zich daar mee bezig houden zijn vaak juist of de hele grote sterke merken, of de "vage"bedrijven. zoek maar gewoon eens op google op: int. koerier spare parts of iets in die strekking. je komt al snel bij de grote uit of van : 06*12345678 dag of nacht ! Als iets echt heel erg dringend is dat gebeuren zulke dingen ook vaak "in house" | |
TwyLight | woensdag 28 oktober 2009 @ 02:18 |
Das vet ja, ik wil ook wel een baantje alá the transporter :p | |
Frishe | woensdag 28 oktober 2009 @ 02:36 |
Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar ze met spoed een rubberen ringetje nodig hadden. Hiervoor hebben ze toen een taxi van Schiedam naar Maastricht laten komen. | |
Barcaconia | woensdag 28 oktober 2009 @ 02:52 |
quote:Ik ben wel eens naar Portugal gereden met een bedrijfsauto die daar perse die week nog moest zijn. Maarja, dat zijn eenmalige klussen die waarschijnlijk daarna nooit meer voorkomen. | |
Frishe | woensdag 28 oktober 2009 @ 02:57 |
quote:Ook niet verkeerd. Hoe kwam je terug? | |
Winner_Taco | woensdag 28 oktober 2009 @ 03:28 |
Je moet gigantisch uitkijken met wie je zaken doet en wat je gaat vervoeren. Voor je het weet maak je volledig ongewenst deel uit van een of andere drugdeal. | |
Evil_Koekje | woensdag 28 oktober 2009 @ 05:03 |
Klinkt wel goed dit inderdaad. | |
Klonk | woensdag 28 oktober 2009 @ 05:21 |
schopje naar WGR | |
ivanhoe1984 | woensdag 28 oktober 2009 @ 07:45 |
quote:Inderdaad, ik wist niet dat drugs "spare parts" genoemd werden tegenwoordig | |
wise | woensdag 28 oktober 2009 @ 08:58 |
moet je bij de anwb gaan. Dan rij je met een sterke auto of vrachtatuo naar alle hoeken van europa om bijvoorbeeld auto's of caravans op te halen. ![]() | |
Hephaistos. | woensdag 28 oktober 2009 @ 09:06 |
Gewoon even bij de Antilliaan op de hoek langs lopen, die heeft misschien nog wel vacatures... | |
Johan25m | woensdag 28 oktober 2009 @ 11:41 |
Werk in de after sales bij een machinebouwer. En bij ons komt het zeer sporadisch voor. Binnen Europa praktisch altijd UPS next day oid. Maar buiten Europa wordt idd opgelost dmv vriendjes. Bijv. op vrijdag telefoon van 2 engineers die een onderdeel missen in Seoul. UPS/DHL/Etc. leveren op maandag. Vriend van me heen gestuurd. Kreeg er 0 euri voor, ticket + hotel voor een week (=goedkoper ticket weegt op tegen hotelkosten) door ons betaald, zelf zakgeld meenemen. Weegt makkelijk op tegen 2 engineers die 3 tot 4 dagen stil staan. Vriend blij die had een week vakantie door alleen zakgeld te betalen. Samengevat, hier is het zo, binnen Europa courier, buiten Europa vriendjes en dan het liefst gratis in ruil voor een vakantie. | |
Sanderrrr | woensdag 28 oktober 2009 @ 11:47 |
quote:Da's ook een goed alternatief inderdaad ![]() | |
wormtrein | woensdag 28 oktober 2009 @ 11:49 |
Hmm klinkt wel als een leuk baantje idd, maar gaat wel veel tijd in zitten natuurlijk ![]() | |
Johan25m | woensdag 28 oktober 2009 @ 11:59 |
Veel tijd en een beetje geld. Had mn broertje ook gevraagd voor dat klusje Seoul. Zou maar een paar colleges missen dus dat was geen probleem. Had echter het wijze besluit genomen om een tientje te besparen door een id kaart te nemen ipv een paspoort ![]() | |
Barcaconia | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:02 |
quote:Vliegtuig he, dat is sneller dan lopen ![]() Maar als ik nog een bedrijf kan vinden waarbij ik in de weekenden af en toe zoiets nog eens kan doen twijfel ik ook niet. Het is erg leuk om zulke afstanden te rijden zonder een cent te hoeven betalen. | |
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:07 |
Collega's van mij moesten naar Italie de laptops en paar servers uitleveren die we hadden ingericht voor de omgeving daar, weekendje heen en terug in een station vol met IT zooi. | |
klotefokker | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:23 |
quote:Oke, was al een beetje bang voor. Zeker dat het binnen EU gewoon met ups gaat. (neem aan dat dit vrachtwagens zijn met overslag van/ naar busjes?) quote:Dat klinkt ook erg leuk ![]() | |
Winner_Taco | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:26 |
Je kunt ook je beveiligers-niveau 2 papiertje halen (stelt niets voor) en dan sollicteren bij een bedrijf als internationaal chauffeur . Krijg je dito opleidng met bijbehorende slipcursus en andere James Bond tricks en na afloop mag je belangrijke mensen in dure Audi's en BMW's door heel Europa heenrijden . Salaris is ook niet misselijk ivm gevarengeld ![]() | |
RealZeus | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:38 |
quote:Dat ligt aan de bus die je bij je hebt. Als die een laadvermogen heeft van meer dan 500 kg dan ben je je ook verplicht aan de rij- en rusttijden te houden. Echter doet niemand dit want je hebt geen tachograaf en het is dus ook niet te controleren. | |
Bowny | woensdag 28 oktober 2009 @ 19:46 |
Ik heb dit ook gedaan, maar dan per vliegtuig/privejet ![]() ![]() Is inderdaad een wereldje waar je via via in moet rollen ![]() | |
Bowny | woensdag 28 oktober 2009 @ 19:48 |
quote:Waarom zouden die belangrijke mensen zo'n dergelijke reis per auto willen doen? Dat soort mensen nemen de jet dunkt mij? | |
BeamofLight | woensdag 28 oktober 2009 @ 20:39 |
quote:Boh gek. Ik heb een keer het volgende meegemaakt: Ik ben wel eens met een personenauto naar Zuid Frankrijk gereden. In 1 keer. Ik gelijk de kinderen en het vrouwtje eruit gelaten, caravannetje in en 2 (!) weken later weer terug gegaan. Ook in 1 ruk. Kostte maar 1500 euro. O wacht ![]() | |
Barcaconia | woensdag 28 oktober 2009 @ 20:40 |
quote:? | |
JJH | donderdag 29 oktober 2009 @ 01:33 |
quote:Dat bedoelde ik dus. Op zich vrij belachelijk. | |
r_one | donderdag 29 oktober 2009 @ 02:00 |
quote:De Antillen liggen niet in Europa. | |
Mr.Noodle | donderdag 29 oktober 2009 @ 02:00 |
Lijkt me echt geweldig om dit een half jaartje te doen.. ![]() | |
krioro | donderdag 29 oktober 2009 @ 02:43 |
Da's toevallig TS, precies dat gequote stukje uit je OP las ik ook! En wel hier in dit topic. Dus ik zou zeggen vraag het aan degene die het daar postte of aan iemand anders daar die vergelijkbaar werk heeft gedaan.![]() | |
Winner_Taco | donderdag 29 oktober 2009 @ 03:58 |
quote:Klopt . Maar als ze uit het vliegtuig stappen zijn ze meestal nog niet op locatie . . |