abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74136156
Hallo medefokkers,

Ik vroeg me af hoe je snel een huis kunt huren als je geen zin hebt om te wachten op een huisbaas die misschien nog wel 5 maanden in het buitenland zit etc.

Nu had ik van mijn vader gehoord dat het ook kan op deze manier: Je schrijft je(of partner) in als inwonende in het pand wat nog gehuurd word door die huidige huurder.
Vervolgens gaat die huurder weg en zijn ''wij'' achtergebleven als inwonenden, je zou er dan niet uitgezet kunnen worden als je een woonvergunning zou hebben.

Nu vraag ik mij af of dit werkt aangezien dit in mijn situatie afspeelt en ik hoge woningnood hebt aangezien ik binnen een paar weken thuis weg moet.

Volgens mijn vader en een enkele kennis werd dit vroeger wel veel vaker gedaan ook trouwens...
Danke Schon!
pi_74136330
Gaat tegenwoordig niet meer werken.
Zeg dat maar tegen je vader.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_74136347
En waarom gaat dat niet meer werken?
En waarom zou ik het tegen mijn vader moeten zeggen...

Argumenten ftw
pi_74136373
Je vraag is dus eigenlijk hoe je kunt frauderen, zodat je er mag wonen?
pi_74136379
Je krijgt geen woonvergunning.
En je vader beweert dat het vroeger zo zou zijn en is w.s. jonger dan ik.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_74136422
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:57 schreef k_man het volgende:
Als het mij aan een huis helpt, en ik krijg er geen problemen mee, dan is dat mijn vraag ja
Waarom kan ik dan geen woonvergunning krijgen??
pi_74136519
Een woonvergunning is niet hetzelfde als een huisvestingsvergunning. Deze laatste vergunning is in bepaalde gevallen vereist als u een goedkope woning wilt huren of kopen. De woonvergunning is gebaseerd op de Woningwet en de huisvestingsvergunning op de Huisvestingswet.

Veel succes verder met het proberen te frauderen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_74136600
Naar mijn inziens is dit niet eens frauderen want je licht niet eens de boel op ofzo, je maakt misschien gebruik van de situatie door als inwonende te profiteren dat de huurder weggaat.
Dat zou anders dan ook betekenen als iemand thuiswoont die bijvoorbeeld 23 is en allebei de ouders overlijden dan zou hij daar niet kunnen blijven wonen al zou die het kunnen betalen.
Dat is wel vreemd
pi_74137147
Waarom overleg je dit niet gewoon met de huisbaas?

Of gaat het om sociale woningbouw? In dat geval kan het vaak wel, maar dan moet je er wel een behoorlijke tijd samen hebben gewoond met de huidige huurder.

[ Bericht 24% gewijzigd door rekenwonder op 28-10-2009 02:24:16 ]
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 03:33:53 #10
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_74137509
Wie verhuurt het uiteindelijk? Bij alle woningbouwverenigingen hier hebben ze hier maatregelen voor getroffen en moet je minstens een jaar samenwonen voor dit 'truucje' werkt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_74137536
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 03:33 schreef twiFight het volgende:
Wie verhuurt het uiteindelijk? Bij alle woningbouwverenigingen hier hebben ze hier maatregelen voor getroffen en moet je minstens een jaar samenwonen voor dit 'truucje' werkt.
Ik ken een woningbouwvereniging waarbij dat zelfs 3 jaar is (en dat is vast geen uitzondering). Kun je niet aantonen dat je er daadwerkelijk hebt gewoond, dan word je toch echt geacht te vertrekken na vertrek/overlijden van de hoofdbewoner.
pi_74137789
Zowieso zijn er vrij strenge regels aan het inschrijven als inwonend.... Je zult óf moeten kunnen aantonen dat er een relatie is (of dit nu een partner-relatie is of ouder-kind), óf het wordt beschouwd als onderhuur wat in 99% van de gevallen zowieso niet is toegestaan.
pi_74138046
Je kan je inschrijven bij een huurder maar dan kom je als "inwonend" in de boeken en niet als "hoofdbewoner". Dat houdt in dat als de hoofdbewoner verhuist en zich uitschrijft op dat adres, dat het huis weer in de verhuur komt omdat ook de "inwoners" geacht worden te vertrekken.
En je wordt niet zomaar meer hoofdbewoner, daar zijn verschillende eisen aan verbonden die kunnen verschillen van WBV tot WBV, juist om dit soort trucjes tegen te gaan en dat is maar goed ook
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:26:01 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74138429
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 03:40 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik ken een woningbouwvereniging waarbij dat zelfs 3 jaar is (en dat is vast geen uitzondering). Kun je niet aantonen dat je er daadwerkelijk hebt gewoond, dan word je toch echt geacht te vertrekken na vertrek/overlijden van de hoofdbewoner.
Bij mijn woningbouw is het meen ik 2 jaar. Mijn partner moest 2 jaar bij me inwonen voor hij officieel als medebewoner ingeschreven kon worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:10:29 #15
152789 karr-1
pi_74140598
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:57 schreef k_man het volgende:
En dat dus. Mensen die dmv fraude aan een huis komen mogen wat mij betreft hard aangepakt worden.
pi_74140846
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:43 schreef Schuifelaar het volgende:
Hallo medefokkers,

Ik vroeg me af hoe je snel een huis kunt huren als je geen zin hebt om te wachten op een huisbaas die misschien nog wel 5 maanden in het buitenland zit etc.
Ga naar een particuliere verhuurder en voor de hoofdprijs heb je morgen een woning.
pi_74141093
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ga naar een particuliere verhuurder en voor de hoofdprijs heb je morgen een woning.
Dat gaat niet werken, want ze vragen meestal een salaris dat 3 maal zo hoog is als de huurprijs.

Wat wel werkt is naar een gemeente gaan waar geen wachtlijsten zijn...maarja dat willen de meeste mensen niet.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:29:16 #18
152789 karr-1
pi_74141153
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:27 schreef xman het volgende:

[..]

Dat gaat niet werken, want ze vragen meestal een salaris dat 3 maal zo hoog is als de huurprijs.

Wat wel werkt is naar een gemeente gaan waar geen wachtlijsten zijn...maarja dat willen de meeste mensen niet.
Welke gemeente kent er tegenwoordig geen wachtlijsten dan? Vaak is het wel een goed idee om niet in de grote stad te gaan kijken, maar bv in een dorp er vlak in de buurt of zo.
pi_74141444
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:27 schreef xman het volgende:

Tuurlijk wertk dat wel, dan moet de TS een goedkoper particulier verhuur object uitzoeken of gewoon zich erbij neerleggen dat hij een paar jaar nog een kamer moet huren en zich in de normale procedure van de WBV huizen moet begeven.
pi_74148806
In principe kan er natuurlijk nooit een huurovereenkomst ontstaan tussen TS en de huurbaas zonder dat die huurbaas daar aan meerwerkt, dat is de aard van overeenkomsten.

Wat misschien wel een optie is, is onderhuren. Dan ga je formeel je best doen om de huurbaas daarvan op de hoogte te stellen. Als je daar dan een tijdje woont ga je eens zelf de huur overmaken, als daar dan geen reactie op komt ga je structureel de huur overmaken. Dik kans dat hij alleen kijkt naar het geld en niet van wie het komt. Als dat dan een tijdje zo werkt dan zou je kunnen betogen dat de bestendigheid betekent dat er de facto een huurovereenkomst is. Hij accepteert het geld immers. Dik kans dat hij het allemaal wel prima vindt, en in ieder geval niet aan een uitzettingsprocedure wil beginnen, want die zal dan ook nog niet zomaar gewonnen worden schat ik.

Maar dan moet je het wel netjes doen, en zorgen dat het in zijn belang is of in ieder geval kan zijn. Als hij goede reden heeft om daar stilzwijgend mee akkoord te gaan, dan kun je daar misschien rechten aan ontlenen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74149060
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Welke gemeente kent er tegenwoordig geen wachtlijsten dan? Vaak is het wel een goed idee om niet in de grote stad te gaan kijken, maar bv in een dorp er vlak in de buurt of zo.
Vaak het tegenovergestelde. In de stad (niet Amsterdam) gaat het vaak sneller dan in de dorpen.
En als je niet al in het dorp woont kun het helemaal vergeten.
pi_74150678
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:08 schreef HarryP het volgende:

Vaak het tegenovergestelde. In de stad (niet Amsterdam) gaat het vaak sneller dan in de dorpen.
de wachttijden in utrecht, tilburg, eindhoven, den bosch en breda zijn anders ook minstens 4 jaar, van den haag en rotterdam weet ik het niet.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:56:53 #23
152789 karr-1
pi_74150852
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

de wachttijden in utrecht, tilburg, eindhoven, den bosch en breda zijn anders ook minstens 4 jaar, van den haag en rotterdam weet ik het niet.
Volgens mij ook wel in die richting. Enkele jaren geleden ben ik op zoek geweest naar een huis in Den Haag en toen kwam dat er wel uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')