Als het mij aan een huis helpt, en ik krijg er geen problemen mee, dan is dat mijn vraag jaquote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:57 schreef k_man het volgende:
Je vraag is dus eigenlijk hoe je kunt frauderen, zodat je er mag wonen?
Ik ken een woningbouwvereniging waarbij dat zelfs 3 jaar is (en dat is vast geen uitzondering). Kun je niet aantonen dat je er daadwerkelijk hebt gewoond, dan word je toch echt geacht te vertrekken na vertrek/overlijden van de hoofdbewoner.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 03:33 schreef twiFight het volgende:
Wie verhuurt het uiteindelijk? Bij alle woningbouwverenigingen hier hebben ze hier maatregelen voor getroffen en moet je minstens een jaar samenwonen voor dit 'truucje' werkt.
Bij mijn woningbouw is het meen ik 2 jaar. Mijn partner moest 2 jaar bij me inwonen voor hij officieel als medebewoner ingeschreven kon worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 03:40 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik ken een woningbouwvereniging waarbij dat zelfs 3 jaar is (en dat is vast geen uitzondering). Kun je niet aantonen dat je er daadwerkelijk hebt gewoond, dan word je toch echt geacht te vertrekken na vertrek/overlijden van de hoofdbewoner.
En dat dus. Mensen die dmv fraude aan een huis komen mogen wat mij betreft hard aangepakt worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:57 schreef k_man het volgende:
Je vraag is dus eigenlijk hoe je kunt frauderen, zodat je er mag wonen?
Ga naar een particuliere verhuurder en voor de hoofdprijs heb je morgen een woning.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:43 schreef Schuifelaar het volgende:
Hallo medefokkers,
Ik vroeg me af hoe je snel een huis kunt huren als je geen zin hebt om te wachten op een huisbaas die misschien nog wel 5 maanden in het buitenland zit etc.
Dat gaat niet werken, want ze vragen meestal een salaris dat 3 maal zo hoog is als de huurprijs.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga naar een particuliere verhuurder en voor de hoofdprijs heb je morgen een woning.
Welke gemeente kent er tegenwoordig geen wachtlijsten dan? Vaak is het wel een goed idee om niet in de grote stad te gaan kijken, maar bv in een dorp er vlak in de buurt of zo.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:27 schreef xman het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken, want ze vragen meestal een salaris dat 3 maal zo hoog is als de huurprijs.
Wat wel werkt is naar een gemeente gaan waar geen wachtlijsten zijn...maarja dat willen de meeste mensen niet.
Tuurlijk wertk dat wel, dan moet de TS een goedkoper particulier verhuur object uitzoeken of gewoon zich erbij neerleggen dat hij een paar jaar nog een kamer moet huren en zich in de normale procedure van de WBV huizen moet begeven.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:27 schreef xman het volgende:
Dat gaat niet werken, want ze vragen meestal een salaris dat 3 maal zo hoog is als de huurprijs.
Vaak het tegenovergestelde. In de stad (niet Amsterdam) gaat het vaak sneller dan in de dorpen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Welke gemeente kent er tegenwoordig geen wachtlijsten dan? Vaak is het wel een goed idee om niet in de grote stad te gaan kijken, maar bv in een dorp er vlak in de buurt of zo.
de wachttijden in utrecht, tilburg, eindhoven, den bosch en breda zijn anders ook minstens 4 jaar, van den haag en rotterdam weet ik het niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:08 schreef HarryP het volgende:
Vaak het tegenovergestelde. In de stad (niet Amsterdam) gaat het vaak sneller dan in de dorpen.
Volgens mij ook wel in die richting. Enkele jaren geleden ben ik op zoek geweest naar een huis in Den Haag en toen kwam dat er wel uit.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
de wachttijden in utrecht, tilburg, eindhoven, den bosch en breda zijn anders ook minstens 4 jaar, van den haag en rotterdam weet ik het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |