abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_250270
maar even een vervolg gestart, want ik kon niet meer reageren op zeg maar deel I. Is dit gesloten of werd het gewoon te lang ? maar goed, ik vind de "discussies' nu wel interessant worden. Een paar dagen geleleden zagen we ook eens een andere kant van Seki en toen leek het er op dat mensens dat ook wel van hem konden waarderen maar nu na zijn uitbarsting is iedereen weer anti-Seki. Ik kan zijn uitbarsting op zich wel begrijpen maar inderdaad zet ik mijn vraagtekens bij de manier waarop hij dat aanpakt. Het is wel erg makkelijk om te zeggen : zo ben ik eenmaal ! zo werkt het natuurlijk niet.
maar goed, wat ik probeer te zeggen is dat het niet helemaal fair is dat iedereeen zo over Seki valt, terwijl anderen in de bus ook niet helemaal van onbesproken gedrag zijn .... bv. schijnheilig gedoe van o.a. job, Aziz en Bart en zo kan ik nog wel even door gaan.
pi_250271
Wil ik gerust op in gaan, Seki is gewoon een halve randdebiel/junk....

En mensen die in die act van hem trappen zijn net zo dom als die mensen die hier andere Fok-Forummers zwart proberen te maken, of de mensen die in die zwartmakerij geloven.

Grtz,

Meerhoerman.

pi_250272
quote:
op 03-02-2000 om 02:40 PM schreef MiRRoRMaN het volgende:
... die mensen die hier andere Fok-Forummers zwart proberen te maken, of de mensen die in die zwartmakerij geloven.

Go Meerhoerman....Laat je nie gek lulluh!!!
Therapie is voor sukkels en niet voor Fokkers. By the way bedankt voor je voorstel voor de nieuwe cd cover van m'n nieuwe ceedee "Scheisse, scheisse, immer nur Sjeisuh" Wie is dat kind eigenlijk; kwam die er vlak achteran ?

Je weet het vaak soms nooit

donderdag 2 maart 2000 @ 15:01:00 #4
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_250273
quote:

En mensen die in die act van hem trappen zijn net zo dom als die mensen die hier andere Fok-Forummers zwart proberen te maken, of de mensen die in die zwartmakerij geloven.

Grtz,

Meerhoerman.

Geachte MeerHoerMan, spreekt U Uzelf nu niet een beetje tegen?
Gij gelooft toch onvoorwaardelijk de zwartmakerij van Juf Jannie en vraagt zelfs om nog meer roddels???

donderdag 2 maart 2000 @ 15:07:00 #5
1315 Pooh
Think, think, think
pi_250274
Ik heb de aflevering van gisteren nog niet gezien en heb deze opgenomen. Ik kijk er nu al naar uit om te zien hoe die kneus uit zijn dak gaat..hihi
pi_250275
Hee Meehhoer, als ik je gifjes jat, mot je ze niet veranderen hoor, anders klopt mijn verhaaltje niet meer
Ik ben online
  donderdag 2 maart 2000 @ 15:45:00 #7
2737 DiFONTAINE
randdebiel/junk
pi_250276
He Mirrorman, weet je eigenlijk wel hoe een 'junk' uitziet ???

Seki is gewoon een arbeider die niet met zijn gevoelens overweg kan, so what ??!!

En een junk is meestal iemand die niet werkt en niet met een spuit overweg kan.

Zie jij het verschil ??

pi_250277
Ze zijn anders allebei knap lastig

Jusqu'ici tout va bien...
pi_250278
Jezus, wat een vooroordelen allemaal. En wat een gezeik over en weer. Ik heb al weinig tijd om alles te lezen en dan moet ik eerst een heel wellus nietus gebeuren doorlezen Soms zit ik gierend van de lach achter de PC. Alle opmerkingen/woordspelingen(zie Jops-woordenboek) Maar ook heel belangrijk is om toch vooral ZEER objectief tegen dit hele gebeuren aan te blijven kijken. Moor (ik heb hem nog niet op echte subjectiviteit, ook niet tijdens BB, kunnen betrappen)is wat dat betreft voor mij een referentie punt.
Ook Tanjalies (die ergens op dit forum werd uitgemaakt voor humorloos) zegt vaak zeer zinnige dingen. Die ons uiteindelijk tot de vraag brengt, 'waar eindigt een gebeuren zoals dit voor ons sociaal en maatschappelijk gezien'. Hebben we niet door een overkill aan 'The American Dream' tv-series/documentaires/en andere propaganda shit hier nu ook American Football in de Arena en Jeugdbendes, met hun van de bovengenoemde tv-series afgekeken visual codes, in bijna iedere iets grotere plaats of dorp in Nederland.. Zijn we niet met z'n allen bezig om de kloof tussen arm en rijk, net zoals in Amerika, groter te maken. En de meesten onder ons vinden het wel best zo.
In mijn ogen 'gek gespoeld' door de hedendaagse media.

Tanjalies blijf waarschuwen en waar nodig verduidelijken. Jammer dat VVP niet echt opgang komt.

En als ik wil lachen zoek ik toch gewoon een bijpassend topic!!

donderdag 2 maart 2000 @ 18:16:00 #10
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_250279
Ik vindt zijn gedrag gisteren in en in triest. Zo'n grote vent zoals hij prefereert te zijn en zo'n zielige schijnvertoning. Die gast is ongelovelig zielig en ik denk dat we van hem nog heelveel kunnen verwachten.

pi_250280
Wat de Amerikanen met BB en DE Bus te maken hebben, ik snap er niks van. Voor sommige mensen dienen ze blijkbaar alleen als voorbeeld van alles wat vies en voos is. En dat voor een heel continent!
dat ik dit nog mag meemaken!
  donderdag 2 maart 2000 @ 18:49:00 #12
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_250281
Duidelijk. Sommigen vinden zichzelf zo veel beter dan Seki. Ik vind het geweldig hoe veel emoties deze vent losmaakt. Het fenomeen Seki is gewoon een spiegelbeeld. Deze harde openbaring is voor sommigen misschien te veel om toe te geven. Misschien huist er in ons allemaal wel een Seki.
Zonder Seki is voor mij die stomme bus afgelopen. Noem mij maar een psychopaat, junk, randdebiel of nog wat meer, maar ik kan mij soms best in die Seki herkennen.

Groet,

Lafayette

pi_250282
quote:
op 03-02-2000 om 03:01 PM schreef Quenda® het volgende:
Geachte MeerHoerMan, spreekt U Uzelf nu niet een beetje tegen?
Gij gelooft toch onvoorwaardelijk de zwartmakerij van Juf Jannie en vraagt zelfs om nog meer roddels???

Je bent of blind of verschrikkelijk naïef !
Maar goed,blijven jullie maar "gissen" ik vertel niets meer. Ik twijfelde toch al of ik wel zou vertellen, maar ik kon het niet verkroppen dat er zulke positieve dingen werden verteld over een stuk "vullis" !
Ik hoor hier regelmatig het woord "junk".
Ik heb niet gezegd dat hij een junkie is, maar dat hij zeer regelmatig drugs gebruikt! Voornamelijk softdrugs. Ik zie in een junkie meer iemand die spuit, en dat doet hij niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Juffrouw Jannie (Datum 02 Maart 2000).]

Van alles is weer waardeloos

donderdag 2 maart 2000 @ 21:30:00 #14
257 liz
maximaal
pi_250283
Laat me niet lachen! Seki gebruikt drugs, wist Juffrouw Jannie ons te vertellen. Dit hele forum in rep en roer...Seki gaat uit zijn dak, is grof in de mond, krijgt afkickverschijnselen, wordt aggressiever....

En wat blijkt? Seki is geen junk, nee, hij gebruikt wel zeeer regelmatig drugs...
Soft drugs wel te verstaan.

En dan moet ik lachen.
Je bedoelt dat hij regelmatig blowt. Of dat ie regelmatig een biertje drinkt.

Wie van ons is dan geen drugsgebruiker?

[Dit bericht is gewijzigd door liz (Datum 02 Maart 2000).]

pi_250284
Moor gebruikt Fisherman's Friend - sterk spul hoor, dat Fisherman's Friend
pi_250285
quote:
op 03-02-2000 om 06:24 PM schreef Oudjong het volgende:
Wat de Amerikanen met BB en DE Bus te maken hebben, ik snap er niks van. Voor sommige mensen dienen ze blijkbaar alleen als voorbeeld van alles wat vies en voos is. En dat voor een heel continent!

Het heeft te maken met gedragsverandering, of liever gezegd (massa)gedragsmanipulatie uit winstbejag!

pi_250286

[/QUOTE]
Maar goed,blijven jullie maar "gissen" ik vertel niets meer. Ik twijfelde toch al of ik wel zou vertellen, maar ik kon het niet verkroppen dat er zulke positieve dingen werden verteld over een stuk "vullis" !
Ik heb niet gezegd dat hij een junkie is, maar dat hij zeer regelmatig drugs gebruikt! Voornamelijk softdrugs. Ik zie in een junkie meer iemand die spuit, en dat doet hij niet.

[/quote]

Oh ja, juf Jannie, ik ben inmiddels al 31 jaar een zeer tevreden wietroker (nu als medicijn) en kan mij niet erg vinden in de superlatieven die jij gebruikt voor iemand die af en toe een blowtje rookt.

Blijft over zijn door jou gemeldde geweldadigheid. Misschien is, zoals je zelf al zei, de bus een goede therapie voor hem.

donderdag 2 maart 2000 @ 22:21:00 #18
257 liz
maximaal
pi_250287
quote:

Grtz,

Meerhoerman.

Hoe Seki doet is duidelijk geen act, hij is zeker geen randdebiel, zulke mensen/ zeg maar mannen kom je tegen op bepaalde plekken in een stad. In de havens, of op de steigers, in een vrachtwagen of op een ladder. Ze hoeven niet de hele dag te praten, dat is hun werk niet en daar hadden ze ooit waarschijnlijk ook geen aanleg voor. Keihard, recht voor zijn raap, maar goud- eerlijk. Er zijn desondanks enkele begrippen die niet in hun woordenboek voorkomen. Dat zijn onder andere emancipatie, positieve discriminatie, groeps-gesprek en psycho-loog. (Wie weet nog meer woorden)

Wat dichterbij huis tref je wel eens mensen/ zeg maar mannen en ook wel vrouwen aan op kantoor/ in een winkel aan de telefoon/ of gewoon op je werk die wel opgeleid zijn om te praten. Ze kunnen zelfs in jouw straatje praten. Zodra je om de hoek verdwenen bent blijft er niets meer over van het straatje, jullie praatje en er blijft niets meer over van jou.
Dat is waar Seki 'bang' voor is, en waar ik persoonlijk ook wel eens bang voor ben.

Meerhoerman is m.i. zelf bezig met een act.

donderdag 2 maart 2000 @ 23:03:00 #19
2737 DiFONTAINE
randdebiel/junk
pi_250288
Laat Seki maar gewoon z'n gang gaan, 'zo is ie gewoon'.

Bart is gewoon niet goed in z'n hoofd.

pi_250289
quote:
op 03-02-2000 om 07:22 PM schreef Juffrouw Jannie het volgende:
<snip>
... maar ik kon het niet verkroppen dat er zulke positieve dingen werden verteld over een stuk "vullis" !

Vreemd, ik las toch echt in deel 1 :

Van Juffrouw Jannie - 02 Maart 2000 @ 12:54.
(quote
"Ik moet wel zeggen dat ik al veel eerder had verwacht dat hij "door het lint" zou gaan.
Vooral omdat hij in het dagelijks leven niet vies is van drugs. Je kan gerust zeggen dat het een regelmatige gebruiker is. Normaal is hij al agressief(je kan 'm beter niet tegenkomen in een café), maar nu hij in principe aan het afkicken is, dacht ik dat hij sneller geïrriteerd zou zijn, dus nog agressiever." (unquote JJ)

En dat ging dus over "een blowtje" ?
Come on... Stemmingmaken is één ding, maar het dan ook nog botweg achteraf ontkennen....
Ik hoop wel voor je, JJ, dat Seki niet te weten komt hoe dicht jij bij hem in de buurt woont. Let 'ns 'n beetje op je woorden, man.

pi_250290
Ja sorry hoor maar je maakt het jezelf wel erg makkelijk hoor Moor door elke post die jou niet aanstaat aan te vallen. Is verder je goed recht maar je hebt verder zelf niks constructiefs aan deze discussie
"Seki, de wandelende tijdbom" toegevoegd.
Je lijkt wel een recalcitrante puber (ben je misschien ook nog wel. Als je verder niks zinnigs te melden hebt, behalve dan mensen aan te vallen op hun mening laat dat dan a.u.b. achterwege.
"ach wat weet ik er nou van"
  vrijdag 3 maart 2000 @ 01:15:00 #22
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_250291
Quenda en Moor, het is duidelijk dat jullie Seki buiten kijf een warm hart toedragen en als een goeie advocaat elke aanval op zijn quaestieuze gedrag pareren met een tegenoffensief,; jullie goed recht ook.
Maar jullie kunnen toch niet ontkennen dat hij woedeuitbarstingen heeft, schreeuwt, andere passagiers ruig afbekt en nogal intimiderend overkomt, naast het feit dat hij ook stevig roddelt/kwaadspreekt, dus niet zo erg recht door zee is de hele tijd door. De reden waarom is op zijn hoogst een milde verzachtende omstandigheid, in mijn optiek.
Het kan nog steeds zo zijn dat jullie hem ondanks deze lijst nog steeds adoreren, jezelf identificerend en afzettend tegen een groep, maar voor mij is het gewoon duidelijk dat hij in de omgang als mens zwaar tekort schiet bij tijd en wijle, zich niet in anderen kan verplaatsen en dat gepaard laat gaan met agressie en stemverheffingen. En natuurlijk, iedereen heeft zijn goede en sterke kanten, die tevens duidelijk belicht worden. Ook wandelende kruitvaten...
pi_250292
Ik zie Moor toch vooral objectief zijn mening geven. Hij kiest niet echt partij, maar maakt duidelijk dat er, aan de hier vaak zeer ongenuanceerde mededelingen, ook nog een andere (nog) niet zichtbare kant zit. We hadden er nog zo een, Voyeur. Ook zijn waarnemingen werden op een serieuze manier op schrift gesteld. Hoewel iets minder objectief dan Moor, mis ik persoonlijk toch zijn bijdrage over de passagiers.

pi_250293
quote:
op 03-03-2000 om 12:57 AM schreef Bloem24 het volgende:
Ja sorry hoor maar je maakt het jezelf wel erg makkelijk hoor Moor door elke post die jou niet aanstaat aan te vallen. Is verder je goed recht maar je hebt verder zelf niks constructiefs aan deze discussie
"Seki, de wandelende tijdbom" toegevoegd.
Je lijkt wel een recalcitrante puber (ben je misschien ook nog wel. Als je verder niks zinnigs te melden hebt, behalve dan mensen aan te vallen op hun mening laat dat dan a.u.b. achterwege.

Sorry dezerzijds ook, Bloem24, als ik die indruk wek die jij beschrijft. In deel 1 van dit topic heb ik om te beginnen diverse malen duidelijk stelling genomen in wat toen nog een discussie was of kon worden. Ook persoonlijk aan jou was er een post van mij gericht. E.e.a. werd vervolgens volledig overhoop geschreeuwd door de nakomende, stemmingmakende posts die het deel verder vulden - torpederen van iedere discussie vond ik dat. En ook zo genoemd, op mijn manier.

En als dat in deel 2 dan nog weer effetjes fijntjes ontkend wordt, reageer ik daar ook op.

Op mijn mening of stellingname in deel 1 over Seki heb ik van bedoelde posters nog geen enkel serieus antwoord gehad. Daarom laat ik het er hier even bij. OK ? Ik vond het wel ff genoeg zo.

vrijdag 3 maart 2000 @ 02:08:00 #25
272 R@b
No-nonsens
pi_250294
quote:
op 03-02-2000 om 07:22 PM schreef Juffrouw Jannie het volgende:

Potversnollie....Soft drugs nog wel. Het moet niet gekker worden (ik dacht dat spul zolangzamerhand al vrijwel legaal was)

Ik blijf toch benieuwd naar de rest van het donkere verleden van Seki, vooral wat betreft het verhaal van die klap met dat pistool voor z'n kop. Kun je daar niet meer over vertellen ???? Waarom heeft de moeder van z'n kind hem verlaten ?? Interessante info

Overigens is Seki wel een verademing in De Bus. De enige die niet volop meedoet aan de mediageilheid. Ik zie het commentaar van Tessa op het geschreeuw dan ook vooral als iets van "dat past niet bij ons"

SEKI : ""Wat nou een groepsgesprek man, Pleur op, ik wil nooit meer een groepsgesprek meemaken. ""

(10 minuten later zat hij alweer groep te gesprekken)

[Dit bericht is gewijzigd door R@b (Datum 03 Maart 2000).]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')