abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74155674
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:59 schreef endr0me het volgende:
Ik zit met een vreemd probleem, installeer vanaf een externe HD.

Partitie kiezen etc gaat prima, daarna is het kopieren van de bestanden binnen 5 minuten gebeurd.. enfin reboot en 'windows starten' om vervolgens over te gaan in 'registerinstellingen bijwerken'.. na ongeveer 10 seconden op dit scherm slaat mijn scherm zwart (houd wel signaal want springt neit in stand by) en gebeurd er helemaal niks meer.

Met google vind ik niemand met hetzelfde probleem.. hierna zou het scherm 'services starten' moeten verschijnen, daar ben ik al wel achter. Uiteraard installatie geprobeerd met een zo'n kaal mogelijk systeem (muis, tobo, geen dvd, geen pci kaarten). Ook installatie vanaf een dvd geeft hetzelfde probleem!

Iemand een mogelijke oplossing?

Ik installeer met een vga monitor (met dvi schijnen wat problemen te kunnen zijn met nvidia kaarten) en ik heb floppy disabled in het bios..

specs:

asus p5k-epu
e6550
corsair 2x 1 gig
nvidia 8600gt
heb je een videokaart met 2 uitgangen? probeer dan de uitgangen eens om te draaien.
Was namelijk hier het probleem.
Ineens verscheen m'n desktop op m'n TV LCD scherm.
pi_74156096
Bedankt voor de tip.. maar op beide uitgangen geen beeld!
Brett Holman
pi_74159847
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

??

Ik heb een icoontje van messenger in m'n taakbalk staan, meer niet....
Hoe krijg je 'm dan over je hele taakbalk heen??
naja niet hele taakbalk
Maar je krijgt wel (als je Messenger aan hebt staan) een lap net als ieder ander programma en met afsluiten dan is hij meteen helemaal weg!
Ik vind het in ieder geval fijner om hem naast de klok te hebben
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 28 oktober 2009 @ 19:27:35 #79
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74160416
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:11 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

naja niet hele taakbalk
Maar je krijgt wel (als je Messenger aan hebt staan) een lap net als ieder ander programma en met afsluiten dan is hij meteen helemaal weg!
Ik vind het in ieder geval fijner om hem naast de klok te hebben
Ik krijg een vierkantje....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_74160653
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik krijg een vierkantje....
[ afbeelding ]
Oh, naja misschien heb ik dan niet goed genoeg m'n best gedaan!
Maar dan nog vind ik het te irritant
pi_74160664
Overigens nog steeds geen serial
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:34:14 #82
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74160696
Net Windows 7 Pro geinstalleerd. Alles op classic, en gaan. Draait prima
pi_74167429
Heb van mij broertje een promotional copy van Windows 7 Ultimate gekregen. Ben alleen benieuwd welke beperkingen aan deze versie zitten. Lekker ultimate draaien op mijn netbookje hehe.
[i]"The wolves will come again," said Jojen solemnly.[/i] - George R.R. Martin
pi_74177401
Dus met een OEM versie ben je niet zo illegaal bezig als met een gehackte versie MS wil dus echt dat we een gehackte versie gaan gebruiken.
Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience
pi_74178090
Is 'illegaal' wel het juiste woord voor dit soort licentietechnische zaken?
Voor zover ik weet is Microsoft geen wetgever in dit land. 'Niet-legitiem' is denk ik een betere (minder slechte) uitdrukking. Daarbij is het maar de vraag of de EULA rechtsgeldig is aangezien je deze pas te zien krijgt na aankoop van de software en winkeliers niet echt happig zijn op het terugnemen van opengemaakte softwarepakketten.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_74181029
Denk dat ik toch nog maar snel een OEM versie aanschaf voordat MS de duimschroeven aandraait bij de winkeliers
Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:06:55 #87
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_74181810
Weet iemand of die "Family Pack" alleen in het engels is? Of kan je bij de installatie ook voor Nederlands kiezen?
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:19:03 #88
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_74182198
Ook zojuist een OEM aangeschaft. Maar kan ik die zomaar over mijn RC build 7100 zetten? Oftewel downgraden? Of moet ik weer een nieuwe clean install doen...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 29 oktober 2009 @ 12:30:25 #89
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74182590
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:19 schreef Woodpecker het volgende:
Ook zojuist een OEM aangeschaft. Maar kan ik die zomaar over mijn RC build 7100 zetten? Oftewel downgraden? Of moet ik weer een nieuwe clean install doen...
Je kan een RC niet downgraden met een officiele versie.
Je kan 'm wel upgraden, maar of dat gaat lukken is nog maar de vraag.
Ik zou sowieso een backup maken voordat je zoiets probeerd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_74182656
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:30 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je kan een RC niet downgraden met een officiele versie.
Je kan 'm wel upgraden, maar of dat gaat lukken is nog maar de vraag.
Ik zou sowieso een backup maken voordat je zoiets probeerd.
Het kan inderdaad wel moet je de inhoud van de DVD naar je HDD kopieren en dan in het mapje sources een ini bestandje aanpassen die heet... Sja dat is de grote vraag iets met versions.ini ofzo daar moet je dan even upgradeversion veranderen naar 7100.

Ik raad het echt niet aan!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 29 oktober 2009 @ 15:11:14 #91
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74188737
Microsoft zal geen stappen ondernemen tegen winkels die oem-versies van Windows 7 aan particulieren verkopen. Wel wil de softwaregigant winkeliers beter gaan voorlichten over de verschillende licentieversies en de verkoopvoorwaarden.

Een oem-versie van Windows 7 is volgens de definitie van Microsoft uitsluitend bedoeld voor een 'assembleerder, reparateur of pre-installateur van software die klantsystemen verkoopt aan derden'. Deze oem-uitvoeringen zijn aanzienlijk goedkoper dan de retailversies van Windows 7. Op de oem-edities zit echter geen ondersteuning vanuit Microsoft: deze moet door de systeembouwer verzorgd worden. Door de lagere prijs zijn oem-versies al jarenlang populair bij eindgebruikers die hun eigen systemen bouwen. Windows 7 is dan ook bij een groot aantal winkels in oem-uitvoering te bestellen, al dan niet in combinatie met hardware.

Afgelopen week ontstond er commotie nadat Microsoft het aanbieden van oem-versies aan particulieren tegenover Gadget.nl 'illegaal' noemde. De softwaregigant stelt dat het twee jaar geleden de definitie van een 'oem' heeft aangescherpt, waardoor winkels deze versie niet meer zouden mogen aanbieden aan particulieren die zelf hun pc's in elkaar schroeven. Microsoft zal computerwinkels echter niet gaan dwingen om de verkoop van oem-versies te staken, zo laat Lucas de Clercq, directeur Original Equipment Manufacturing aan Tweakers.net weten: "Wij kunnen een webwinkel en de sector als geheel er hooguit op aanspreken. Bovendien heeft ook de klant een eigen verantwoordelijkheid".

De Clercq vergelijkt de verkoop van oem-versies van Windows 7 aan particulieren met een ondernemer die een Makro-pasje bezit en deze uitleent aan zijn buurman: "Je weet dat het niet mag, maar het is wel mogelijk en eenvoudig". Volgens de Clerq is een consument beter uit met een upgrade-versie of een volledige retailuitvoering van Windows 7, omdat deze door Microsoft ondersteund wordt en geheel legitiem is. Microsoft wil binnenkort de spelregels rondom de verkoop van oem-versies en volledige versies van Windows 7 beter gaan overbrengen aan zowel de consument als de retailsector. Hoe dit 'voorlichtingsproces' er uit zal gaan zien, is nog niet duidelijk

Tweakers
pi_74193489
Ja ach. Wordt er niet echt duidelijker op. Het de verkoop ervan wordt gedoogd, maar als koper ben je zelf verantwoordelijk. Beetje vreemd.

Maar goed. Het gaat om een PC die ik zelf in elkaar geknutseld heb, dus ik zou er een OEM versie op mogen zetten
pi_74193846
Hmmm... de muis doet 't niet. Windows herkent de muis wel, installeert ook het stuurprogramma, maar vervolgens werkt ie niet Zowel een draadloze als normale muis geprobeerd, maar beiden weigeren dienst. Ook met Setpoint werkt het niet.
Willem-Jan van Puffelen
pi_74194119
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:34 schreef Sander het volgende:
Net Windows 7 Pro geinstalleerd. Alles op classic, en gaan. Draait prima
Waarom alles op classic? Dan draait het langzamer en ziet het er lelijker uit
pi_74194630
Het kan trouwens aan mij liggen, maar sinds ik Windows 7 op een wat minder legale manier heb geactiveerd, lijkt hij een stuk sneller te draaien dan voorheen. Ik kan het niet precies uitleggen, maar alles voelt veel soepeler aan dan voor die tijd...
pi_74202908
EHmm hoi. Is er iemand die een Acer gekocht had met Vista en gratis WIndows 7 upgrade belofte? Zo gratis dat dat 14,90 moet kosten voor het doosje en een postzegel? Nou goed, dat bedrag boeit me next to nothing, andere fabrikanten rekenen meer tot het dubbele, maar hoe mag ik dat in godesnaam betalen als ik geen creditcard heb? Zo heb ik er natuurlijk nog steeds geen fluit aan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74206231
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:23 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Waarom alles op classic? Dan draait het langzamer en ziet het er lelijker uit
Langzamer? Denk het niet
pi_74207671
Mijn Acer laptop sluit sinds ik Windows 7 geinstalleerd heb doodleuk af. Zonder waarschuwing of iets, gewoon boem zwart beeld en hij moet opnieuw aan. Dit heb ik met en zonder accustroom. Hoe kan dit in hemelsnaam komen?

Ik wil er niet aan denken dat het een Hardwareprobleem is, want ik heb dit in twee jaar tijd nog nooit gehad. Sinds ik een weekje Windows 7 is het al enkele keren gebeurd.

De vraag is alleen, waar moet ik beginnen met kijken? Het is mij een beetje vaag, ik kan geen eind vinden om te beginnen.
pi_74207780
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:11 schreef emokid het volgende:
Mijn Acer laptop sluit sinds ik Windows 7 geinstalleerd heb doodleuk af. Zonder waarschuwing of iets, gewoon boem zwart beeld en hij moet opnieuw aan. Dit heb ik met en zonder accustroom. Hoe kan dit in hemelsnaam komen?

Ik wil er niet aan denken dat het een Hardwareprobleem is, want ik heb dit in twee jaar tijd nog nooit gehad. Sinds ik een weekje Windows 7 is het al enkele keren gebeurd.

De vraag is alleen, waar moet ik beginnen met kijken? Het is mij een beetje vaag, ik kan geen eind vinden om te beginnen.
Event log? Star run eventvwr en dan het SYstem log?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74207791
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:11 schreef emokid het volgende:

Warmte misschien?
Heb je ook al in het logboek gekeken naar het type foutmelding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')