Ik heb een eigen bedrijf en vanwege medische problemen jaren niet gestudeerd. Niet mijn keuze om eeuwige student te zijn, maar toch bedankt voor je bijdrage.quote:
Interessant, dit is dus een andere versie dan de '3 jaar leentermijn' zoals mij dat is verteld. Uit noodzaak heb ik helaas mijn studie meermaals jaren moet onderbreken, vandaar dat ik dus er vanuit ging dat die 3-jaar leentermijn niet om is en de reactie van het IBG (je hebt nog 5 maanden rechten) lijkt hier ook op te duiden. Ik snap alleen nog steeds niet waarom het 10 jaren termijn om zou zijn. En als het 7 jaar termijn om zou zijn, dan zouden ze me dat toch wel wat eerder hebben moeten laten weten, want daar zit ik al 2 jaar overheen...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:52 schreef EenDroom het volgende:
2. Een OV- jaarkaart voor maximaal 7 jaar
Je moet, ongeacht de lengte van je studie, altijd binnen 10 jaar afstuderen.
Voorbeeld 1: Als je over bijv. psychologie (norm: 4 jaar) 5 jaar doet, ontvang je 5 jaar OV en 4 jaar studiebeurs.
Voorbeeld 2: Als je over geneeskunde 10 jaar doet, ontvang je 6 jaar studiebeurs en 7 jaar OV. De laatste drie jaar ontvang je dus niks.
Dit laatste lijkt voor jou op te gaan.
Wow! En jij kan vast ook wel je ziektenkostenverzekering betalen, dus waarom ontvang je eigenlijk zorgtoeslag?! En je kan vast ook wel je huur enzo betalen, dus waarom huurtoeslag? En verder heb je natuurlijk nooit van subsidies of korting gebruik gemaakt, want je kan het allemaal zelf!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:45 schreef Misan het volgende:
dan kun je zelf toch ook het OV betalen?
Nee, ik heb hem geen 9 jaar, want ik ben tussentijds herhaalderlijk gestopt en toen had ik hem dus niet. Ik heb hem volgens mij nog steeds geen 7 jaar, maar het IBG is dus niet echt duidelijk met wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:19 schreef Hartendame het volgende:
Ik moet zeggen ik je situatie niet helemaal begrijp, maar ik weet wel het volgende:
Je kan maximaal 7 jaar gebruik maken van je OV-kaart. Als je al 9 jaar een OV kaart hebt, dan moet je de laatste 2 jaar daarvan terug betalen.
ik ontvang geen zorgtoeslag en huurtoeslag meerquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:57 schreef kahlie het volgende:
[..]
Wow! En jij kan vast ook wel je ziektenkostenverzekering betalen, dus waarom ontvang je eigenlijk zorgtoeslag?! En je kan vast ook wel je huur enzo betalen, dus waarom huurtoeslag? En verder heb je natuurlijk nooit van subsidies of korting gebruik gemaakt, want je kan het allemaal zelf!![]()
De meeste mensen maken gebruik van de rechten die je krijgt van de overheid, omdat het ook leuk is om andere dingen met je geld te doen....
Ik denk dat die verwarring komt omdat je na 4 jaar stufi nog recht hebt op 3 jaar extra OV + nullening.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:55 schreef kahlie het volgende:
Interessant, dit is dus een andere versie dan de '3 jaar leentermijn' zoals mij dat is verteld. Uit noodzaak heb ik helaas mijn studie meermaals jaren moet onderbreken, vandaar dat ik dus er vanuit ging dat die 3-jaar leentermijn niet om is en de reactie van het IBG (je hebt nog 5 maanden rechten) lijkt hier ook op te duiden. Ik snap alleen nog steeds niet waarom het 10 jaren termijn om zou zijn. En als het 7 jaar termijn om zou zijn, dan zouden ze me dat toch wel wat eerder hebben moeten laten weten, want daar zit ik al 2 jaar overheen...
Inderdaad.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:17 schreef EenDroom het volgende:
[..]
Ik denk dat die verwarring komt omdat je na 4 jaar stufi nog recht hebt op 3 jaar extra OV + nullening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |