Ga jij eens terug naar je kolenmijn, ongelofelijke mongool.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:32 schreef onzichtbare het volgende:
he no shit daar horen jou ouders ook bij maar die hebben mss nog nooit gewerkt waren ook baby boomers lache
Precies ja. Alle hoog opgeleiden verlaten nu het land. Niemand met hersens die nog bereidt is zijn hele leven te gaan werken voor babyboomers en een hypotheek op zijn rijtjeshuis.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
De grote vraag is dus hoe lang wij jongeren het pikken om hiervoor te blijven betalen! Veel jongeren verlaten het land, de asielzoekers/huwelijksmigranten die daar voor terug komen gaan echt netto niets opleveren, dus het aantal werkenden neemt steeds harder af.
En zodra de jongeren stoppen met hiervoor te betalen, mogen de BBers toch echt zelf weer wat gaan doen.
Krijg ik geen van allen, dus heb ik niets aan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:37 schreef Elcadarn het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat die babyboomers, jouw kinderbijslag, huurtoeslag, zorgtoeslag en uitkering hebben betaald ?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:43 schreef Marouska het volgende:
Het is niet eens het feit dat ze er van hebben mogen profiteren, of dat er fouten zijn gemaakt. Dat is menselijk. Wat me vooral tegenstaat is die houding van "wij gaan jullie eens leren wat solidariteit is". Hoezo is het solidair om van andere mensen te verwachten dat ze tot hun 67e doorwerken, terwijl je zelf weigert er twee jaartjes bovenop te doen? Zodra men oppert dat de babyboomers dat zelf ook zouden moeten doen, beginnen ze over hoe oud ze wel niet zijn of hoe zielig het wel niet is zo oude mensen te laten werken. Hoezo is het niet zielig voor de generatie direct na hun (na '55, die een jaar extra krijgen), zijn die opeens niet meer oud en krakkemikkig? Solidariteit zou toch moeten impliceren dat de babyboomers ook de hand in eigen boezem steken? Het zou gewoon zoveel sympathieker zijn geweest. En dan nog klagen ook, dat de jongere generaties zo onsolidair zijn en lui en wat al niet meer. Terechte klacht dus.
Zeer terechte klacht!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:26 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ik zie de babyboomers al jaren als een smet op deze samenleving. Ik zal even uitleggen waarom. Ten eerste zijn de meeste babyboomers betweterige conservatieve grijze mannetjes. Ten tweede zijn ze verantwoordelijk voor het totaal vernachelen van het Nederlandse onderwijs systeem. Daarnaast hebben ze overal eigenlijk de macht. De raad van bestuur van de meeste bedrijven bestaat uit Babyboomer, de burgemeesters zijn babyboomers, en veel leraren zijn babyboomers. Daarnaast bestaat ook de politieke macht grotendeels uit babyboomers.
Ten derde hebben die lui nu ook geregeld dat zij fijn met hun 65ste met pensioen kunnen en dat wij mooi tot 67 jaar mogen doorwerken om hun AOW te mogen gaan betalen. Dus ik zit me straks de pleuris te werken voor een 1 of andere babyboomer die lekker in zijn tuintje een krantje aan het lezen is.
Ze hebben de samenleving totaal naar de knoppen geholpen en zijn er nu als klap op de vuurpijl ook nog even in geslaagd om hun eigen AOW veilig te stellen doordat OPPER babyboomer Piet Hein jan Donner dit er vlak voor zijn eigen pensioentje nog even door heeft weten te jagen.
Want omdat je ouders bij een bepaalde generatie horen mag je er geen kritiek op hebben?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:15 schreef Misan het volgende:
ouders van TS zijn waarschijnlijk ook babyboomerts, slotje lijk dus van toepassing hier.
ik denk dat voornamelijk je punt over onderwijs klopt, de rest dat je schrijft is gevolg van dat puntquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:17 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Want omdat je ouders bij een bepaalde generatie horen mag je er geen kritiek op hebben?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:43 schreef Marouska het volgende:
Het is niet eens het feit dat ze er van hebben mogen profiteren, of dat er fouten zijn gemaakt. Dat is menselijk. Wat me vooral tegenstaat is die houding van "wij gaan jullie eens leren wat solidariteit is". Hoezo is het solidair om van andere mensen te verwachten dat ze tot hun 67e doorwerken, terwijl je zelf weigert er twee jaartjes bovenop te doen? Zodra men oppert dat de babyboomers dat zelf ook zouden moeten doen, beginnen ze over hoe oud ze wel niet zijn of hoe zielig het wel niet is zo oude mensen te laten werken. Hoezo is het niet zielig voor de generatie direct na hun (na '55, die een jaar extra krijgen), zijn die opeens niet meer oud en krakkemikkig? Solidariteit zou toch moeten impliceren dat de babyboomers ook de hand in eigen boezem steken? Het zou gewoon zoveel sympathieker zijn geweest. En dan nog klagen ook, dat de jongere generaties zo onsolidair zijn en lui en wat al niet meer. Terechte klacht dus.
Ik denk dat je er niet veel van snapt en ik ben niet de TS.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:20 schreef Misan het volgende:
[..]
ik denk dat voornamelijk je punt over onderwijs klopt, de rest dat je schrijft is gevolg van dat punt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |