Ja, ik weet dat ik eerst toestemming moet krijgen van de woningbouw, maar wil eigenlijk eerst weten of er huurtoeslag mogelijk is voor mij, anders kan ik het niet betalenquote:Op maandag 26 oktober 2009 20:19 schreef Renesite het volgende:
Rekening moet gehouden worden met iig het huurcontract en meldingsplicht bij de woningbouwvereniging.
Ja, maar als er ondergehuurd wordt welquote:Op maandag 26 oktober 2009 20:30 schreef Unusedusername het volgende:
Uhh geen gedeelde voordeur; eigen douche, toilet en keuken. Mijn inkomen is laag genoeg en de huur hoog genoeg en niet te hoog. Mijn leeftijd is ook 23+. Even voor de duidelijkheid dus: het gaat om de gehele woning die ik wil huren en er woont dus niemand anders in dan
Geen idee... Dat is de vraag.quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:46 schreef Unusedusername het volgende:
Err dus als ik onderhuur dan telt 't als een gedeelde voordeur?
Je mag (iig bij deze woningbouw) maximaal een jaar onderverhurenquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:19 schreef Yoewie het volgende:
Mag niet.
Hier kun je serieuze problemen mee krijgen én het is niet eerlijk voor de mensen die al jaren op de wachtlijst staan.
Als je zus eruit gaat, dient de woning weer bij de woningbouw "ingeleverd" te worden.
Je mag alleen de woning overnemen als je een gezamelijke huishouden hebt gehad.
Alsjeblieft:quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:22 schreef Cracka-ass het volgende:
Even een sidebar.
Stel ik een zou een sociale woning hebben, ga samenwonen. Na 2 jaar gaat mijn relatie uit en ik besluit mijn heil ergens anders te zoeken.
Kan mijn vriendin er dan blijven wonen?
quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:18 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Alsjeblieft:
http://www.hetjl.nl/hetjl/templates/themaart.jsp?versionId=null&pageId=527&nodeId=133&languageId=1
Ah, okay! Dat is nu dan duidelijk!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 07:59 schreef Sylver_ het volgende:
Het verschil ligt hem erin of jullie een schriftelijk huurcontract opstellen en of je zus zich uitschrijft uit de woning. Als er geen huurcontract is, dan beschouwt de Belastingdienst de onderhuurder automatisch als medebewoner.
Ik denk dat het probleem is dat je zus er (op papier) nog steeds woont en daardoor - ook al kun jij je inschrijven bij de gemeente - dat men er vanuit gaat dat er 2 mensen wonen. Het inkomen van jou en dat van je zus zullen dan samengevoegd worden en daardoor te hoog zijn, waardoor je geen recht op huurtoeslag hebt.
Als je zus zich uitschrijft bij de Gemeentelijke Basis Administratie, dan kan je als onderhuurder voor jezelf gewoon huurtoeslag aanvragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |