En dat zijn er een hoop.
Een paar voorbeeldjes (van toepassing op zowel "real-life" discussies als forumtopics):
1. "Ja, omdat het in de bijbel staat". Ga gvd eens argumenten bedenken die WEL hard te maken zijn, en niet gebaseerd zijn op lettertjes in een boekje, wat bovendien nog verschrikkelijk gedateerd is ook. Prima dat je ergens in gelooft, maar ga iets onverifieerbaars niet als de waarheid verkondigen.
2. Mensen die zeggen dat je iets niet moet doen in een discussie, en het vervolgens zelf doen. Voorbeeld:
persoon 1: "En andere mensen zijn het daar ook mee eens."
persoon 2: "Het kan me niet schelen wat anderen ervan vinden, het gaat hier over jou."
persoon 1: "Maar <...>"
persoon 2: "Dat is onzin, en dat zullen anderen ook met me eens zijn."
3. Mensen die vergelijkingen maken die niet kloppen (en bovendien ook nog eens proberen je argument/mening belachelijk te maken zonder zelf argumenten te geven).
persoon 1: "Als mensen homo willen zijn moeten ze het toch lekker zelf weten?"
persoon 2: "Dus dan moeten pedo's het ook maar lekker zelf weten?!?"
Bij een pedo gaat het om een verschil in geestelijke leeftijd (en vaak ook om een machtspositie), bij een homo is dit niet het geval.
4. Mensen die een ander persoonlijk aan gaan vallen
persoon 1: "Ik vind <...>"
persoon 2: "Jezus wat ben jij een sukkel zeg, hoe kan je nou vinden dat <...>"
5. Mensen die gaan mierenneuken.
persoon 1: "Maar jij zegt altijd... sorry, ik bedoel meestal <...>"
persoon 2: "Dat zeg ik helemaal niet altijd!"
persoon 1: "Ik verbeterde het al..."
persoon 2: "Maakt niet uit, eerst zei je altijd!"
6. Mensen die van het ene naar het andere onderwerp overspringen
persoon 1: "Maar bij een boot <...>"
persoon 2: "Ja, maar bij een auto <...>"
persoon 1: "Dus bij een auto <...>"
persoon 2: "Maar bij een boot <...>"
Ok, slecht voorbeeld, maar kon me even geen betere voor de geest halen. In ieder geval zo vaak van onderwerp switchen dat je onmogelijk een discussie kunt voeren.
7. Mensen die zeggen "discussieren heeft geen zin, je wilt toch altijd het laatste woord hebben", die daarmee zelf proberen het laatste woord te hebben.
8. Mensen die zeggen "einde discussie" om je af te breken, en een paar seconden later gewoon weer opnieuw hun mening gaan verkondigen.
9. Mensen die je niet uit laten praten, ook al laat je hen wel uitpraten. Nog erger als ze daarna zeggen "ja, maar wat jij zegt is onzin" als reden om je te onderbreken, en jij hen niet mag onderbreken voor die reden, omdat je maar 'even het fatsoen op moet brengen het verhaal af te luisteren'.
10. Mensen die hetzelfde vier (of meer) keer achter elkaar blijven zeggen, zonder iets eraan toe te voegen, en op die manier ervoor zorgen dat jij niets kunt zeggen.
Om dus maar even wat dingen te noemen.
Klacht: Mensen die niet kunnen discussieren.
Sub-klachten: zie boven.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in ChinaOok ik gebruik
Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K