Dank voor jullie reactie Stephan en Jeroen. Ik ga mij zeker verdiepen in de rechtsvormen, dank voor de link.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:33 schreef jeroen25 het volgende:
Rechtsvormen:
http://www.kvk.nl/wettene(...)tsvormen/default.asp
Heeft je zakenpartner voorgesteld om de rechtsvorm van BV te nemen?
Hoe denken jij en je zakenpartner over de toekomst van het bedrijf?
Wat gaat ieders rol in het bedrijf worden?
Wat moet jij investeren en hoe gaat de winst verdeeld worden?
Kennis.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom ben je benaderd om toe te treden? Financieel?
Maar is het moeilijker vermogen aan te trekken als je geen onderpand geeft. Vaak is dat onderpand bij een beginnende BV een huis of e.d. van de aandeelhouders. En dan ben je ineens wel voor je huis aansprakelijk.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:59 schreef gekkie_ het volgende:
Bij een B.V. loop je minder risico en ben je prive niet aansprakelijk.
je bent aansprakelijk voor de schulden van de VOF, niet voor de prive schulden van de partner. En zoiets is ook wel redelijk goed in een vennootschapsovereenkomst te regelen.quote:bij een V.O.F. wel en als je onbeperkt bevoegd bent, dus ook voor je partner schulden.
Dat is natuurlijk ieders eigen keuzequote:Als je nu een vast contract hebt zou ik dat zeker niet op het spel zetten, kun je het niet combineren?
Ik heb net zelf een V.O.F. net op tijd beeindigdDus niet zulke goede ervaringen.
Maar als het een goed product is en zonder inleg, waarom ook niet?
oke,quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar is het moeilijker vermogen aan te trekken als je geen onderpand geeft. Vaak is dat onderpand bij een beginnende BV een huis of e.d. van de aandeelhouders. En dan ben je ineens wel voor je huis aansprakelijk.
[..]
je bent aansprakelijk voor de schulden van de VOF, niet voor de prive schulden van de partner. En zoiets is ook wel redelijk goed in een vennootschapsovereenkomst te regelen.
[..]
Dat is natuurlijk ieders eigen keuze
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |