Ik heb het wel eens meegemaakt dat ik in mei nog vakantiegeld kreeg van het bedrijf waar ik op dat moment al een half jaar weg was.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:57 schreef babipangang het volgende:
vakantiegeld word naar mijn weten altijd meteen overgemaakt met het laatste loon, hoef je niet op te wachten tot mei. Ik heb nog niet anders meegemaakt in elk geval. Verder krijg je gewoon betaald rond de 26e, maar natuurlijk wel alleen maar waar je recht op hebt, tot de 22e dus.
Werken voor een baas is nieuw voor me vandaar deze mischien domme vragen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:54 schreef Marijkezwolle het volgende:
Als op 22 oktober je contract beëindigd is dan gok ik dat je een klein restje krijgt over de dagen in oktober. Vakantiegeld wordt over het algemeen vooraf betaald in mei, dus ik gok dat je daar niets meer van krijgt (omdat je dat al gehad hebt). Maar als je dit soort dingen zeker wilt weten dan zou ik gewoon je oude baas bellen.
en werd kan nooit met een t op het eind
Over het algemeen wordt vakantiegeld juist achteraf overgemaakt. In principe wordt alles uitbetaald bij je laatste loon, maar er zijn natuurlijk altijd werkgevers die daar vanaf wijken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:54 schreef Marijkezwolle het volgende:
Als op 22 oktober je contract beëindigd is dan gok ik dat je een klein restje krijgt over de dagen in oktober. Vakantiegeld wordt over het algemeen vooraf betaald in mei, dus ik gok dat je daar niets meer van krijgt (omdat je dat al gehad hebt). Maar als je dit soort dingen zeker wilt weten dan zou ik gewoon je oude baas bellen.
en werd kan nooit met een t op het eind
Dank je!quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:57 schreef babipangang het volgende:
vakantiegeld word naar mijn weten altijd meteen overgemaakt met het laatste loon, hoef je niet op te wachten tot mei. Ik heb nog niet anders meegemaakt in elk geval. Verder krijg je gewoon betaald rond de 26e, maar natuurlijk wel alleen maar waar je recht op hebt, tot de 22e dus.
Als je je vakantiegeld achteraf krijgt dan is het gebruikelijk dat alles in 1 keer verrekend wordt met het laatste salarisquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:00 schreef Kastanje het volgende:
[..]
Werken voor een baas is nieuw voor me vandaar deze mischien domme vragen.
Ik begon 22 mei.. en weet dat ik toen vakantie geld kreeg over de dagen die ik gewerkt had.
Dus ik dacht dat het altijd achteraf betaald werd.
En stel dat ik gewoon de maand oktober wel op kantoor moest zijn en dus gewerkt had krijg ik toch gewoon de volle pont in de maand oktober (tot de 22ste)
Ja mischien moet ik ze maar even bellen maar wou eerst hier even aftasten;)
type fouten veranderd
Ik heb altijd werkgevers gehad die het vooraf betaalden, vandaarquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Over het algemeen wordt vakantiegeld juist achteraf overgemaakt. In principe wordt alles uitbetaald bij je laatste loon, maar er zijn natuurlijk altijd werkgevers die daar vanaf wijken.
Das wel apart hoor, vooraf uitbetaald krijgen. Kom je in april in dienst, de volgende maand gelijk 8% van je jaarloon krijgen uitbetaald. Terwijl ze niet eens weten wat je jaarloon is. (overuren, ziekte, vakanties etc)quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:02 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik heb altijd werkgevers gehad die het vooraf betaalden, vandaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |