abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74070997
Ik heb 6 maanden bij een bedrijf gewerkt.
Op 14 september kreeg ik te horen dat mijn werkverband op 22 oktober ophield.
Een voordeel voor mij was dat ik vanaf 14 September niet meer op kantoor hoefde te komen, werd op non actief gezet en mijn salaris zou wel door betaald worden tot de 22ste oktober.
Mijn vraag is, mischien een beetje stom maar ik kan nu in de maand oktober toch gewoon mijn salaris verwachten?(werd altijd rond de 26 overgemaakt)
En mijn vakantie geld....wordt dat dan ook gelijk overgemaakt of pas in mei/juni?

Hoop dat iemand deze vragen voor mij kan beantwoorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kastanje op 26-10-2009 10:56:09 ]
pi_74071122
Als op 22 oktober je contract beëindigd is dan gok ik dat je een klein restje krijgt over de dagen in oktober. Vakantiegeld wordt over het algemeen vooraf betaald in mei, dus ik gok dat je daar niets meer van krijgt (omdat je dat al gehad hebt). Maar als je dit soort dingen zeker wilt weten dan zou ik gewoon je oude baas bellen.

en werd kan nooit met een t op het eind
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_74071214
vakantiegeld word naar mijn weten altijd meteen overgemaakt met het laatste loon, hoef je niet op te wachten tot mei. Ik heb nog niet anders meegemaakt in elk geval. Verder krijg je gewoon betaald rond de 26e, maar natuurlijk wel alleen maar waar je recht op hebt, tot de 22e dus.
pi_74071224
Vakantiegeld wordt bij ons gewoon achteraf betaald, dus je kan vakantiecash opgespaard hebben vanaf mei. Dit zal tegelijk met je laatste loon, of anders binnen een week of 2 worden uitbetaald.
pi_74071258
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:57 schreef babipangang het volgende:
vakantiegeld word naar mijn weten altijd meteen overgemaakt met het laatste loon, hoef je niet op te wachten tot mei. Ik heb nog niet anders meegemaakt in elk geval. Verder krijg je gewoon betaald rond de 26e, maar natuurlijk wel alleen maar waar je recht op hebt, tot de 22e dus.
Ik heb het wel eens meegemaakt dat ik in mei nog vakantiegeld kreeg van het bedrijf waar ik op dat moment al een half jaar weg was.

Eventueel openstaande vakantiedagen worden wel met de laatste salaris uitbetaling uitgekeerd.
pi_74071305
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:54 schreef Marijkezwolle het volgende:
Als op 22 oktober je contract beëindigd is dan gok ik dat je een klein restje krijgt over de dagen in oktober. Vakantiegeld wordt over het algemeen vooraf betaald in mei, dus ik gok dat je daar niets meer van krijgt (omdat je dat al gehad hebt). Maar als je dit soort dingen zeker wilt weten dan zou ik gewoon je oude baas bellen.

Werken voor een baas is nieuw voor me vandaar deze mischien domme vragen.
Ik begon 22 mei.. en weet dat ik toen vakantie geld kreeg over de dagen die ik gewerkt had.
Dus ik dacht dat het altijd achteraf betaald werd.
En stel dat ik gewoon de maand oktober wel op kantoor moest zijn en dus gewerkt had krijg ik toch gewoon de volle pont in de maand oktober (tot de 22ste)

Ja mischien moet ik ze maar even bellen maar wou eerst hier even aftasten;)

type fouten veranderd
pi_74071322
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:54 schreef Marijkezwolle het volgende:

Over het algemeen wordt vakantiegeld juist achteraf overgemaakt. In principe wordt alles uitbetaald bij je laatste loon, maar er zijn natuurlijk altijd werkgevers die daar vanaf wijken.
pi_74071348
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:57 schreef babipangang het volgende:
Dank je!
pi_74071350
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:00 schreef Kastanje het volgende:

[..]

Werken voor een baas is nieuw voor me vandaar deze mischien domme vragen.
Ik begon 22 mei.. en weet dat ik toen vakantie geld kreeg over de dagen die ik gewerkt had.
Dus ik dacht dat het altijd achteraf betaald werd.
En stel dat ik gewoon de maand oktober wel op kantoor moest zijn en dus gewerkt had krijg ik toch gewoon de volle pont in de maand oktober (tot de 22ste)

Ja mischien moet ik ze maar even bellen maar wou eerst hier even aftasten;)

type fouten veranderd
Als je je vakantiegeld achteraf krijgt dan is het gebruikelijk dat alles in 1 keer verrekend wordt met het laatste salaris
Ja, je krijgt dan tot de 22e betaald en als het goed is gebeurd dat nu dus ook (althans, dan neem ik aan dat je op non actief gesteld bent met behoud van salaris).
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:02:18 #10
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_74071361
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:01 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Over het algemeen wordt vakantiegeld juist achteraf overgemaakt. In principe wordt alles uitbetaald bij je laatste loon, maar er zijn natuurlijk altijd werkgevers die daar vanaf wijken.
Ik heb altijd werkgevers gehad die het vooraf betaalden, vandaar
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:42:41 #11
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74072676
Vakantiegeld vooraf? dat is wel raar hoor. dan zouden ze het terug moeten vorderen als je korter werkt dan verwacht...weinig plekken waar dat gebeurt.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_74072680
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:02 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik heb altijd werkgevers gehad die het vooraf betaalden, vandaar
Das wel apart hoor, vooraf uitbetaald krijgen. Kom je in april in dienst, de volgende maand gelijk 8% van je jaarloon krijgen uitbetaald. Terwijl ze niet eens weten wat je jaarloon is. (overuren, ziekte, vakanties etc)
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:20:01 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74073804
Normaal gesproken wel ja
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')