abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74062894
Ongeveer 3 jaar geleden heb ik een fors bedrag in een Aegon levensloop koopsom gestopt. Door de crisis is dit bedrag nu fors minder. Dit is natuurlijk een zeer slecht resultaat. Maar omdat ik in het mix fund zit, heb ik recht op garantie. Op het einde van de looptijd ( over 7 jaar ) heb ik recht op een minimum bedrag. Dit minimum bedrag is niet slecht maar ook niet heel goed. Het ligt wel hoger dan het ingelegde bedrag!

Uit de voorwaarden polis:
Op grond van de in de polis omschreven garantie is op 14 juni 2016 momenteel een bedrag van ....... gegarandeerd. Alleen bij wijzigen van beleggingskeuze vervalt deze garantie. Blijf ik gewoon in het mix fund, dan ben ik verzekerd van een minimumbedrag.

Alleen hoor ik veel verhalen dat deze garantie geen reet voorstelt en dat AEGON oplichters 1e klas zijn. Nu is het wel zou dat mijn vertrouwen in de AEGON niet zo hoog meer is. Volgens mijn tussenpersoon hoef ik me geen zorgen te maken. Jij krijgt op het einde van de looptijd gewoon dat bedrag van ¤...... Ik weet niet goed wie ik nu geloven moet. De ene zegt dit en de andere dat.

Zou ik dus maar het beste de polis afkopen en mijn verlies dan maar accepteren of toch maar blijven zitten en geloven wat mijn tussenpersoon zegt?
  zondag 25 oktober 2009 @ 23:02:50 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_74063130
oeh altijd interessant dit soort topics

even volgen
pi_74063346
Dit is geen polis waarbij elke maand een bedrag bij gestord moet worden. Dit geld staat gewoon vast en op het einde krijg ik een minimum bedrag.
pi_74063370
Als jouw garantie zwart op wit staat, zie ik eerlijk gezegd niet waar je je druk om maakt.... (ik ken die polissen wel, in het mix- en volgens mij, rentefonds is een bepaald deel gegarandeerd)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_74063599
Yep dit is het mix fund!
  maandag 26 oktober 2009 @ 01:08:28 #6
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74066623
afkopen

Ja dat had je in de zomer van 2008 kunnen doen. Nu lekker afwachten.

Dit is weer zo'n voorbeeld van de grote koeienmenigte. Je stapt uit op een vrij laag punt en stapt in op een vrij hoog punt. Zo wordt het nooit wat natuurlijk.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:38:45 #7
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74072543
Overigens, wat kun je doen als je afkoopt? Het in een andere polis stoppen?

Een garantiepolis? Die rentes zijn echt om te janken om dit moment.
pi_74072603
Zeker niet ingaan om aanboden van Aegon om je garantie te wijzigen.
Daar heeft Aegon zich volgens mij redelijk op verkeken en die proberen ze nu op te heffen. Dus niks doen en lekker afwachten.
pi_74077921
Over de gehele looptijd is de rente ongeveer 2%. Mochten de beurzen slecht blijven, dan is dit het minimale wat ik krijg. Tenminste als Aegon niet omvalt! Gaan de beurzen de komende jaren weer stijgen, dan wordt het misschien wel iets meer. Ik ga er in ieder geval niet meer vanuit dat ik meer krijg dan het minimale!
pi_74093011
Ik zou me er niet al te druk over maken..
Je wist voordat de crisis begon wat je over 10 jaar zou krijgen. Waarschijnlijk zit er nog een leuk stukje wintdeling bij.
pi_74306503
Ik denk toch dat zitten blijven op dit moment de beste optie is. De enigste angst die ik nu nog heb is dat AEGON om zou kunnen vallen! Maar ze zijn nu alweer bezig met het afbetalen van de 3 miljard overheidssteun dus dat is een goed teken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')