Ik weet dat het wenselijk is om snel te slikken als je ivm een weddenschap oid een lepel sambal moet verorberen, maar het gaar hier om iets dat wel lekker isquote:
Als jij/u je niet bezwaard voelt zou dit geweldig zijnquote:Op zondag 25 oktober 2009 21:59 schreef Sunnythesun het volgende:
Volgens mij heb ik een mexicaans kookboekje waar wat recepten met de Madame Jeanette staan. Als je het leuk vind kan ik eens snuffelen en een en ander overtypen?
Ik moet wel ff kijken of ze echt gebruikt worden eerst hoor, maar dacht het wel. Kom ik morgen ff op terug goed?quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:04 schreef sexymofo het volgende:
[..]
Als jij/u je niet bezwaard voelt zou dit geweldig zijnIk wil wat proberen, maar niet iets dat enkel gemaakt wordt om de peper te proberen, iets eetbaars maken is toch wel een pré
Ik heb geen idee, maar zag ze op de bestellijst staan en werd benieuwdquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:07 schreef RobinOok het volgende:
Ik gebruik liever spaanse pepers die je makkelijker kunt doseren.
Snap echt de lol niet van madame jeanette als je er maar een stukje van kunt gebruiken of 'm alleen maar even mee mag laten sudderen. Of smaken ze wezenlijk anders dan lombok of rawit? Dat zal toch niet?
4 a 5 cm ongv..quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:27 schreef prupke het volgende:
Hoe groot moeten die dingen eigenlijk worden?
Ik heb er hier 1 in een pot staan
Ah, ja, dat kan ik eigenlijk nog wel begrijpen ook.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:10 schreef Sunnythesun het volgende:
maar ik zou ze toch graag een keer in zo'n recept gebruiken om te kijken of het idd verschil maakt of niet.
Hehe zou ik zeker doen.. mocht ik ze ooit ergens tegen komen dusquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:42 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ah, ja, dat kan ik eigenlijk nog wel begrijpen ook.
Ik maak ook wel eens dingen gewoon om het proberen. Niet omdat ik er nou zo'n trek of vertrouwen in heb.
En dat levert soms best nog verrassende resulaten op ook.
So go for it!!!![]()
Beetje errug ver weg voor een pepurtjuhquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:50 schreef RobinOok het volgende:
Dagje R'dam doen, hier word je ermee doodgegooid.
Ik kijk wel uitquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:35 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
4 a 5 cm ongv..
Wel in 1 keer in je mond en goed kauwen.. Min 25 keer.
Ja, echt 100% anders. Als je 'm geheel mee laat sudderen krijg je veel van de smaak en relatief weinig van de scherpte, dus dat is een insteek. Ik haal zelf meestal de pitjes eruit en snij 'm fijn voor een smaak/scherpte balans die ik prettig vind. Met pitjes (eigenlijk met zaadlijsten) is me te scherp.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:07 schreef RobinOok het volgende:
Of smaken ze wezenlijk anders dan lombok of rawit? Dat zal toch niet?
Het heeft wel een hele lekkere, kenmerkende smaak.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:07 schreef RobinOok het volgende:
Ik gebruik liever spaanse pepers die je makkelijker kunt doseren.
Snap echt de lol niet van madame jeanette als je er maar een stukje van kunt gebruiken of 'm alleen maar even mee mag laten sudderen. Of smaken ze wezenlijk anders dan lombok of rawit? Dat zal toch niet?
12??? ik denk dat ik 't eerst even met 3 of 4 probeerquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:51 schreef Limey het volgende:
Normaal gebruik ik Scotch bonnet pepers, die ongeveer even scherp zijn:
[snip]
O, wat cool! Lijkt me geweldig om eens een gerecht met die pepers te maken!!quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:59 schreef Sunnythesun het volgende:
Volgens mij heb ik een mexicaans kookboekje waar wat recepten met de Madame Jeanette staan. Als je het leuk vind kan ik eens snuffelen en een en ander overtypen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |