abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:22:50 #1
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74057696
Ik heb een vraag over mijn situatie wat betreft het inschrijven bij een nieuwe gemeente (Arnhem).

Ik woon op dit moment in Stockholm voor mijn studie maar ga in januari samenwonen in een huurhuisje in Arnhem. Op dit moment sta ik dus niet ingeschreven bij een Nederlandse gemeente en betaal ook geen zorgverzekering.

Voordat ik terugkom moet ik dus een aantal dingen regelen. Binnenkort ben ik een paar dagen in Nederland o.a. om dit te doen.

Nou vraag ik mij af wat het handigst is: als ik mij inschrijf in november moet ik al meteen een zorgverzekering aanvragen, maar betaal dan november en december voor noppes. Wel is het zo dat we per november in ons huurhuis kunnen. Ben ik als mede huurder dan ook verplicht mij meteen in te schrijven of kan ik dat gewoon in januari doen? Kan ik me ook eind december inschrijven en per januari een zorgverzekering afsluiten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Stepho op 25-10-2009 22:12:52 ]
pi_74058298
indien jij kan bewijzen dat jij in stockhol al betaald voor je zorg , dan treedt de europeese wet in werking dat je niet dubbel hoeft te betalen.
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:36:06 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74058508
Volgens mij hoe jij je als medehuurder pas in te schrijven op het moment dat je ook daadwerkelijk in de gemeente gaat wonen. Zorgverzekering moet geen probleem zijn om die pas in te laten gaan vanaf dat je hier woont.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage zondag 25 oktober 2009 @ 21:37:48 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_74058606
Zodra jij in Arnhem komt wonen, dien je je binnen 5 werkdagen in te schrijven meen ik mij te herinneren.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_74058846
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:37 schreef Innisdemon het volgende:
Zodra jij in Arnhem komt wonen, dien je je binnen 5 werkdagen in te schrijven meen ik mij te herinneren.
is als het goed is in elke nederlandse gemeente qua 5 werkdagen na bewoning van de woning
pi_74060527
We hebben ons samen ingeschreven en hebben de woning per 1 november. Allebei onze namen staan op de contracten dus officieel woont hij per november er. Alleen zit hij dus nog voor z'n studie in het buitenland tot het einde van december.. Hij MOET zich dus inschrijven meteen omdat hij vanaf het begin medehuurder is?
  zondag 25 oktober 2009 @ 22:14:50 #7
83087 Stepho
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74060913
Dank voor de reacties. Wat Heaven7 zegt dus...
Het grote probleem is dan dat ik 5 werkdagen na 1 november niet naar Nederland kan komen.
pi_74067649
Officieel moet je inderdaad binnen 5 dagen werkdagen inschrijven bij de gemeente. Uit de praktijk weet ik dat de meeste gemeenten het daar niet zo nauw mee nemen. Ik heb een tijdje in rotterdam gewoond waar het 8 maanden duurde voordat ik me kon inschrijven omdat het een nieuwbouwstraat was en het adres nog niet in het register van de gemeente was opgenomen

Als je niet inschrijft krijg je eerst een keer een briefje met de uitleg dat je verplicht bent binnen 5 werkdagen in te schrijven en of je dat alsnog even wil komen doen
Ik zou me niet te druk maken om dat inschrijven, gewoon inschrijven zodra je daadwerkelijk in Nederland komt wonen.
pi_74880151
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 07:02 schreef viccie het volgende:
Officieel moet je inderdaad binnen 5 dagen werkdagen inschrijven bij de gemeente. Uit de praktijk weet ik dat de meeste gemeenten het daar niet zo nauw mee nemen. Ik heb een tijdje in rotterdam gewoond waar het 8 maanden duurde voordat ik me kon inschrijven omdat het een nieuwbouwstraat was en het adres nog niet in het register van de gemeente was opgenomen

Als je niet inschrijft krijg je eerst een keer een briefje met de uitleg dat je verplicht bent binnen 5 werkdagen in te schrijven en of je dat alsnog even wil komen doen
Ik zou me niet te druk maken om dat inschrijven, gewoon inschrijven zodra je daadwerkelijk in Nederland komt wonen.
Sta al 1,5 jaar niet ingeschreven in een gemeente..
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 november 2009 @ 11:35:03 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74880217
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:32 schreef diorcharm het volgende:

[..]

Sta al 1,5 jaar niet ingeschreven in een gemeente..
En je punt is?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_74880408
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En je punt is?
Niet druk om maken
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:50:21 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74880634
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:42 schreef diorcharm het volgende:

[..]

Niet druk om maken
Waar ga jij een nieuw paspoort aanvragen als je oude verloopt?
pi_74880688
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar ga jij een nieuw paspoort aanvragen als je oude verloopt?
Gaat je helemaal niks aan! Je weet niet eens het hele verhaal.
pi_74880725
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:52 schreef diorcharm het volgende:

[..]

Wat ben jij voor josti dan dat je hier ff blij komt melden dat je 'al anderhalf jaar niet staat ingeschreven', maar verder niks van info geeft.

En feitelijk even TS z'n topic kaapt
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:54:58 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_74880753
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:52 schreef diorcharm het volgende:

[..]

Dan is je post dus helemaal zinloos.
pi_74880756
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:53 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wat ben jij voor josti dan dat je hier ff blij komt melden dat je 'al anderhalf jaar niet staat ingeschreven', maar verder niks van info geeft.

En feitelijk even TS z'n topic kaapt
Oehhh jeetje wat erg... Sorry dat je je zo druk om maakt. Maar dat zegt genoeg over jou. Jammer dat je alles gelijk gelooft.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 november 2009 @ 11:56:42 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74880797
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:55 schreef diorcharm het volgende:

[..]

Oehhh jeetje wat erg... Sorry dat je je zo druk om maakt. Maar dat zegt genoeg over jou. Jammer dat je alles gelijk gelooft.
Zo... je hebt je verhaal gedaan, ga nu maar weer buiten spelen dan
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_74880855
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:55 schreef diorcharm het volgende:

[..]

Dan waren die 4 posts hier van jou echt de meest nutteloze ever, als je nu eigenlijk ook nog beweerd dat het wellicht niet eens waar is
pi_74881220
Volgens mij moet je inderdaad 5 werkdagen nadat je verhuisd ben en daar ook echt *woont* je gaan inschrijven. Ookal gaat je huurcontract eerder in, dan hoef je je nog niet in te schrijven. Misschien ga je eerst wel een half jaar verbouwen of klussen en dan woon je toch echt in je oude gemeente, waar je o.a. toch de belastingen voor moet betalen en niet aan de nieuwe gemeente.

Ik zou dus wachten totdat je je huurwoning betrekt en je dan officieel inschrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')