Een vraag.
Mijn vader is het type ' ik bel heel af en toe', maar wil wel bereikbaar zijn. Hij kan er mee bellen en sms-en en daar houden zijn vaardigheden dan ook op. Nu heeft mijn broer een aantal maanden geleden zijn abonnement afgesloten van Telfort via gsmweb, zodat hij op een goedkoper abonnement van T-Mobile kon overstappen.
Echter, onlangs is uit de administratie van mijn vader gebleken dat maandelijks verschillende bedragen van zijn rekening worden geīncasseerd door zowel Telfort als T-Mobile. Het contract op grond waarvan (vermoedelijk) wordt geīncasseerd is gesloten via de website
www.gsmweb.nl.
Directe aanleiding van het probleem lijkt mij het Flex 15 Sim Only-abonnement (T-Mobile) te zijn zoals dat via de website
www.gsmweb.nl ter verlenging van een eerder abonnement (Vodafone) met nummerbehoud is afgesloten. Aan het abonnement is een telefoonnummer verbonden en de maandelijkse kosten daarvan horen ¤ 5,00 te bedragen.
Vrij kort daarna is in de administratie van mijn vader te zien dat hiernaast maandelijks en soms zelfs tweemaandelijks(!) een bedrag ten grootte van ¤ 16,01 wordt afgeschreven door middel van automatische incasso aan de zijde van Telfort. De reden hiervan is volstrekt onbekend, te meer nu de facturen online niet bekeken kunnen worden. Er hoort geen telefoonnummer bij / klantnummer dus we hebben er ook helemaal niets aan. Het is een soort spooksimkaart geworden, die wel betaald moet worden.
Nu mijn vader akkoord is gegaan met een maandelijks bedrag van ¤ 5,00 en nu geconfronteerd wordt met een veelvoud van dit bedrag -tussen de ¤ 20,00 en ¤ 40,00- kan ik niet anders concluderen dat er ergens bij telfort een fout moet zijn gemaakt.
Hierna volgde tientallen telefoongesprekken met zowel gsm-web als Telfort. Uit deze gesprekken en een schriftelijke reactie is gebleken dat GSMweb niets voor mij kon betekenen, en ik mij in het vervolg tot Telfort diende te wenden. Telfort heeft mij toen zelf medegedeeld dat ik het contract via Telfort, en dus niet via GSMweb(!), (wat ze daarvoor steeds beweerde) diende te beeindigen. (dit was in mei)
Daarna volgde weer een druk briefverkeer van mijn kant uit met een schriftelijke opzegging, maar er volgde nooit een antwoord. Inmiddels is dit proces al sinds 18 maart bezig en heb ik eergisteren een brief gekregen dat het abonnement per 13 november zal worden opgezegd.
13 november!! Dat is dus 8 maanden na de eerste poging van opzegging!
Ik vind het werkelijk belachelijk. Hoe kan het zo zijn dat een bedrijf gewoon geen bevestiging stuurt/ niet thuis geeft en geld kan blijven innemen?!
Heeft iemand een oplossing? Kan ik het geld op een of andere manier proberen terug te krijgen? Het gaat hier echt om een groot bedrag geld (zo'n 300 a 400 euro).