quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:19 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ben je thuis- of uitwonend? Hoeveel eigen bezittingen heb je? En ben je opzoek geweest naar echt passend werk of gewoon werk in het algemeen?
Nee, dan kan ik je zeggen dat je nergens recht op zult hebben. Een bijstandsuitkering is gebonden aan bepaalde voorwaarden en waar je al meteen niets door zult krijgen is je eigen vermogen. Dit mag namelijk max 5000 euro zijn (incl een eventuele auto en dure sieraden of kunst). Daarnaast ben je thuiswonend, dus wat voor lasten heb je? En ze gaan er vanuit dat je werk in het algemeen zoekt, passend werk is namelijk niet relevant.quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:20 schreef nella123 het volgende:
[..]
Ben thuiswonend, eigen vermogen is 12k en ben op zoek geweest naar passend werk op mijn niveau.
Dat kun je schudden momenteel.quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:20 schreef nella123 het volgende:
[..]
ben op zoek naar passend werk op mijn niveau.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:26 schreef dabadbass het volgende:
Morgen even bij CWI naar binnen stappen, zij kunnen je miss nog sneller helpen
bronquote:Eigen vermogen en bijstand
Onder eigen vermogen valt niet alleen spaargeld, maar bijvoorbeeld ook een auto. Voor gezinnen is de grens 10.910,00 euro, voor alleenstaanden 5.455,00 euro. Als u meer hebt dan dit bedrag, dan moet u dat eerst opmaken.
De waarde van uw eigen huis valt ook onder uw vermogen. Van deze waarde wordt maximaal 46.100,00 euro buiten beschouwing gelaten. Als de waarde van uw huis verminderd met de al afgeloste hypotheek meer is dan 46.100 euro kan de gemeente u een bijstandsuitkering toekennen op basis van een lening met uw huis als onderpand. De gemeente sluit in dit geval een zogeheten krediethypotheek af.
Had je maar een vak moeten lerenquote:Op zondag 25 oktober 2009 17:18 schreef nella123 het volgende:
Hallo,
Ben begin Juni ben ik afgestudeerd voor 2 MBO opleidingen.
Hoorde deze zomer ook al klaar te zijn met mijn 3e.
Maar op het zakken van 2 examens kon ik die niet voor de zomer binnen hebben.
Deze examens zijn binnekort gepland en sta alleen ingeschreven als examen deelnemer dus NIET als onderwijs deelnemer. De recht op studiefinanciering en OV is hierdoor vervallen.
Met mijn 2 diploma's op zak ben ik dus op zoek naar passend werk.
Iedereen weet ondertussen wel dat het lastig is in deze tijd, en zit nu dus ook al 4 maanden thuis.
Ben actief aan het solliciteren naar passende functie's, tot zo ver zonder resultaat.
Mijn vraag is eigenlijk of ik nu recht heb op een uitkering of een andere tegemoetkoming.
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties
Inderdaad.quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:32 schreef Marijkezwolle het volgende:
Sjongejonge zeg, de internethelden zijn ook gearriveerdFijn dat jullie een denkbeeldige mastertitel hebben, ik doe toch liever normaal tegen mensen.
HBOquote:Op zondag 25 oktober 2009 17:25 schreef Cahir het volgende:
Ga HBO doen.
Laat me raden:quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:40 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
HBOKan je net zo goed meteen bij de Roteb gaan werken.
quote:universitaire bal die beter is in bier drinken en lelijke wijven proberen te wippen dan in denken
quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:41 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Wat voor opleidingen heb je gedaan en wat voor werk zou je graag willen doen?
Ik mis vijf procent, misschien had je ook een fatsoenlijke opleiding moeten doen. Antwoord op de vraag van TS is al gegeven.quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:39 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Inderdaad.
90% is puistenkop die nog druk bezig is met het voor de tweede maal de derde klas van VMBO afmaken met een paar magere zesjes, dus die kunnen al vertrekken hier. Dan nog 1% universitaire bal die beter is in bier drinken en lelijke wijven proberen te wippen dan in denken, dus dan blijft er slechts 4% over die mogen meepraten.
TS zit met een serieus probleem, dus als je niets te melden hebt, mieter dan op.
Goede instelling.quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je hebt teveel geld. Je had beter je geld over de balk kunnen gooien aan luxe dingen want dan had je nu wel een uitkering gehad en had je niet je eigen spaargeld moeten opeten.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik mis vijf procent, misschien had je ook een fatsoenlijke opleiding moeten doen. Antwoord op de vraag van TS is al gegeven.
Tijdens examens hogere wiskunde concentreer ik me, maar niet voor een stelletje lutsers hier op Fok. Als je niet begrijpt wat de lijn van mijn post was dan kun je beter een goede instelling voor autisten gaan zoeken.quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik mis vijf procent, misschien had je ook een fatsoenlijke opleiding moeten doen. Antwoord op de vraag van TS is al gegeven.
Exact de instelling die de Nederlandse overheid van je verlangt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |