Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Beetje laat, maar ik ben bezig met de aangifte Inkomstenbelasting 2008 en loopt tegen iets raars aan.
In 2008 ben ik een korte periode werkloos geweest en heb ik een WW-uitkering ontvangen. Aangezien mijn oude werkgever geen pensioenregeling had (maar wel een vertrekbonus kreeg) heb ik een lijfrentestorting gedaan (jaarruimte+reserveringsruimte).
Als ik de aangifte doe zonder de ww-uitkering dan ontvang ik ruim 6.000 euro terug van de belastingdienst. Als ik de ww-uitkering wel opgeef dan krijg ik 3.000 euro minder terug.
Weet iemand waar dit door komt? En eventueel, hoe ik ervoor kan zorgen dat ik zoveel mogelijk terugontvang (legaal, natuurlijk)?
Nee, met alleen deze gegevens kunnen we daar niets over zeggen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden? Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,... Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.