abonnement Unibet Coolblue
pi_74128119
In een comment op canonrumors.com stond dit plaatje. Ervan uitgaande dat deze echt is heb ik in ieder geval zoiets nog niet meegemaakt.
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:15:23 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74128218
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:13 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Van een apparaat van een dikke dertienhonderd euronen mag je natuurlijk ook niet verwachten dat het direct probleemloos werkt
Natuurlijk verwacht je dat. Maar toch gebeurt het bij bijna ieder nieuw product dat er kinderziektes zijn, zelfs bij auto's van een ton of duurder. En nogmaals, de kinderziekte an sich is de ramp niet. als de oplossing maar niet te lang op zich laat wachten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:26:16 #28
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74128763
met andere woorden. In de burst mode is er nog zoveel licht op de sensor gevallen dat deze nog niet alle data heeft doorgegeven en deze worden in de volgende foto onderliggend ook doorgegeven ....

de sensor is dus sneller dan het licht... of de sensor is dus te gevoelig ... of de 2 proccessoren zijn nog niet snel genoeg om alle data op tijd door te geven ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 28 oktober 2009 @ 07:37:51 #29
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_74138004
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:13 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Van een apparaat van een dikke dertienhonderd euronen mag je natuurlijk ook niet verwachten dat het direct probleemloos werkt
Zelfs een staafmixer krijgt heden ten dage gewoon een patch
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf woensdag 28 oktober 2009 @ 09:19:52 #30
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_74139337
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:13 schreef P_B het volgende:
In een comment op canonrumors.com stond dit plaatje. Ervan uitgaande dat deze echt is heb ik in ieder geval zoiets nog niet meegemaakt.
Ik ook niet. Maar ik heb nog weinig met die burst gespeeld. Als ik zo die foto zie is hij zwaar onderbelicht, en daarna heel erg sterk lichter gemaakt. Dit soort foto's gooi ik toch meteen weg. Maar het moet natuurlijk wel gefixed worden.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:23:40 #31
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_74143002
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:15 schreef sanger het volgende:

[..]

Natuurlijk verwacht je dat. Maar toch gebeurt het bij bijna ieder nieuw product dat er kinderziektes zijn, zelfs bij auto's van een ton of duurder. En nogmaals, de kinderziekte an sich is de ramp niet. als de oplossing maar niet te lang op zich laat wachten.
Nou ehm, zwarte gaten bij de 5Dmk2, spookfoto's bij de 7D, AF problemen bij de 1D3.
Dat vind ik geen kinderziektes meer maar grove fouten.
En het is op z'n minst verdacht dat er nog nergens een filmpje en of foto's door een 1D4 genomen door Canon goedgekeurd is.

Het schept imo geen vertrouwen in het merk.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 28 oktober 2009 @ 11:25:46 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74143093
Tjsa.
Mercedes roept ook wel eens auto's terug.
Maakt dat het merk meteen onbetrouwbaar?
Vind ik niet.
Ik vind het belangrijker hoe een bedrijf er dan mee om gaat naar mij toe als consument.
Hoe het opgelost wordt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:50:39 #33
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_74144035
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:25 schreef Netsplitter het volgende:
Tjsa.
Mercedes roept ook wel eens auto's terug.
Maakt dat het merk meteen onbetrouwbaar?
Vind ik niet.
Ik vind het belangrijker hoe een bedrijf er dan mee om gaat naar mij toe als consument.
Hoe het opgelost wordt.
Daarbij, als er met je mercedes opeens iets fout gaat kan het grotere gevolgen hebben dan een gemiste foto
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 28 oktober 2009 @ 11:54:28 #34
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_74144192
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:23 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Nou ehm, zwarte gaten bij de 5Dmk2, spookfoto's bij de 7D, AF problemen bij de 1D3.
Dat vind ik geen kinderziektes meer maar grove fouten.
En het is op z'n minst verdacht dat er nog nergens een filmpje en of foto's door een 1D4 genomen door Canon goedgekeurd is.

Het schept imo geen vertrouwen in het merk.
Zolang het door de klant geaccepteerd wordt....

Overigens is Canon hier niet uniek in.
GBLOD bij Nikon D70 (met reparatietijden die in de maanden liepen)
First Black Frame bij K-M 7D
Leica met infraroodproblemen op een camera'tje van slechts 5000 eur (opgelost met filtertjes die door gebruikers met korting konden worden gekocht)
Een serie CCD's van Sony in diverse compacten/videocamera's die massaal het vaantje strijken
om er maar eens een paar te noemen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:42:04 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74145873
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:50 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Daarbij, als er met je mercedes opeens iets fout gaat kan het grotere gevolgen hebben dan een gemiste foto
Vraag maar aan Mitsubishi. In Japan liep een wiel van een vrachtwagen af en doodde een voorbijganger.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:42:38 #36
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74145900
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:25 schreef Netsplitter het volgende:
Tjsa.
Mercedes roept ook wel eens auto's terug.
Maakt dat het merk meteen onbetrouwbaar?
Vind ik niet.
Ik vind het belangrijker hoe een bedrijf er dan mee om gaat naar mij toe als consument.
Hoe het opgelost wordt.
Toyota heeft momenteel in Amerika een grote recall actie. En dat wordt nog steeds gezien als het betrouwbaarste merk allertijden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:46:39 #37
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_74163783
mooi al die voorbeelden, maar C heeft wel relatief gezien veel steekjes laten vallen. Ik vergat de Banding op de 5D en de spiegel die er bij sommigen plots uitviel. Voor die falende AF van de !D3 zijn mensen ook 2 keer terug geweest, elke keer had C een andere oplossing. natuurlijk ook hordes mensen die nergens last van hebben. Het blijft internet....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:14:48 #38
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74165058
het is electronica en electronica gaat nu eenmaal snel kapot. Lang leven mechanica zeggen we dan.
maar goed. Canon heeft wel veel dingen slecht gedaan de laatste 3 a 4 jaar, waar Nikon het voornamelijk goed deed. "Wet van de remmende voorsprong" in het kwadraat.
als de 1d mark IV er niet was geweest dan was ik zeker overgestapt .... al is niets zeker natuurlijk tot deze tijdens de spelen uit den treure is getest .. pas na de spelen als hij is goed gekeurd zal hij in mass productie genomen worden voor verkoop ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf woensdag 28 oktober 2009 @ 21:38:58 #39
18921 freud
Who's John Galt?
pi_74166033
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:46 schreef Shark.Bait het volgende:
mooi al die voorbeelden, maar C heeft wel relatief gezien veel steekjes laten vallen. Ik vergat de Banding op de 5D en de spiegel die er bij sommigen plots uitviel. Voor die falende AF van de !D3 zijn mensen ook 2 keer terug geweest, elke keer had C een andere oplossing. natuurlijk ook hordes mensen die nergens last van hebben. Het blijft internet....
Maar Canon pro lenzen hebben een rood randje , maakt heul veel goed
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:41:30 #40
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74166146
tsja.. pluspuntje van Canon wat niemand anders heeft.. F4.0 objectieven. damn good and for good price.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_74167704
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:46 schreef Shark.Bait het volgende:
mooi al die voorbeelden, maar C heeft wel relatief gezien veel steekjes laten vallen. Ik vergat de Banding op de 5D en de spiegel die er bij sommigen plots uitviel. Voor die falende AF van de !D3 zijn mensen ook 2 keer terug geweest, elke keer had C een andere oplossing. natuurlijk ook hordes mensen die nergens last van hebben. Het blijft internet....
Ik heb 1 keer een kapot spiegelmechanisme gehad op een 5 jaar oude 300D. Heeft Canon daar ook een steekje laten vallen?
  FOK!fotograaf woensdag 28 oktober 2009 @ 22:28:21 #42
18921 freud
Who's John Galt?
pi_74168258
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsja.. pluspuntje van Canon wat niemand anders heeft.. F4.0 objectieven. damn good and for good price.
En meer primes
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:32:38 #43
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_74168456
Hmm.. ik heb tot op heden geen problemen ondervonden *afklopt* aan Canon, en heb er toch inmiddels 4 in gebruik (gehad).

Alleen m'n EOSje 30 (analoog) vreet batterijen..

Desondanks kan Canon me verder niets schelen.. als Sigma een fullframe Foveon op de markt brengt met ruisvrije foto's tot 1600 verkoop de hele rotzooi en stap ik over.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:14:23 #44
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74231178
quote:
Although he is impressed with Micro Four Thirds, he does not expect Canon to enter the area yet: 'I agree with what Olympus and Panasonic are doing in the digital single lens [non-reflex] market. Using a sensor smaller than in DSLRs they can make a product that is smaller and a different design that is more attractive to people including young customers and ladies who would not buy a DSLR. At the same time, I don't think it can compete with mid-range DSLRs. The sensitivity and autofocus speed is not as good as mid-range and high-end DSLR and the smaller sensor means it is unlikely to be taken up by mid-range, high amateur and professional photographers.' Instead he thinks mirrorless systems will compete with entry-level DSLRs, an area both Nikon and Canon are strong in - 'I think maybe Canon and Nikon will not get involved yet.' Instead he thinks it's an area that will initially be contested by consumer electronics companies such as Samsung, Sony and Panasonic 'They are digital consumer brands they don't have the same investment in lens or optical technologies such as steppers [industrial optical devices used in the manufacture of silicon chips], they need to make a different type of camera compared to the traditional camera brands. However, they have the technology to produce key components such as electronic viewfinders and that will be the way for them to gain market share.'
van DPreview.
ben ik het dus totaal niet mee eens. Hij ziet het niet als concurrentie. ja het is een andere markt, maar veel mensen die een 1000D of een D3000 kopen zouden ook blij zijn met een kleinere camera. Ze zijn alleen nu nog iets te duur, maar dat kan snel minder gaan worden als ze veel meer gaan verkopen. Ik denk dat Canon en Nikon binnen 4 jaar denken, goh misschien ....
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:05:36 #45
249755 mikayla
Hij zit onder het bed!
pi_74236683
ik heb een panasonic lumix g1 in me handen gehad.. moet eerlijk zeggen, dat ik het wel een mooi toestel vond..
de kleinere cam's komen, ook in mini formaat (als voorbeeld, de leica m9)

ik zou ook indd graag canon / nikon in die markt zien, aangezien hun wel de marktleider zijn in de dslr markt
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:21:37 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74237239
Het blijft een leercurve dat digitaal fotograferen, resultaten zijn snel goed, maar het beinvloeden van de resultaten blijft wennen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:39:37 #47
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_74240136
Was op zoek naar wat ervaringen met Canon Powershot G10 of G11 omdat ik twijfel tussen deze twee.
Grootste verschil is het wel of niet kantelbare schermpje. Schiet ik daar wat mee op? Heb in mijn predigitale tijdperk het altijd uitstekend kunnen vinden met een gewone zoeker. En wat ik aan voorbeelden van G10 plaatjes op het web heb gezien (o.a. www.bill.lockharts.com), kan ik toch niet anders concluderen dan dat het een heel fatsoenlijk apparaat is. Maar de G11 is nog maar kort op de markt dus daar is weinig feedback of fotomateriaal beschikbaar.

Meningen? Ervaringen?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:39:10 #48
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74242132
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 01:07:57 #49
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74244075
owww en deze:

http://www.photographybay(...)ikon-d300s-iso-test/

oeps
als dit een voorbode is van de 1D mark IV ...
maar goed, dit is maar 1 test. moet er nog meer zien voor ik hoera ga zeggen ....


en qua G11
http://www.photographybay(...)-iso-test/#more-8487

voor dat geld doe mij de WX1 maar. Sony is iig goed bezig. of een S90. in principe zelfde als G11 maar met minder features, maar wel control ring.


edit 2:
owwwww. red valt wel erg tegen... prijslaartjes van 5 cijfers... ja beter kwaliteit, maar tov 1D en 3Ds ...

[ Bericht 18% gewijzigd door ebeaydojraes op 31-10-2009 01:30:33 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:43:36 #50
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_74246402
Ai D7 doet mooie plaatjes, vooral bij uitvergroten zie je het verschil duidelijk. Het kan altijd mooier beter scherper als je maar centjes op de toonbank legt.

Essentieel voor mij zijn manual controls. Liefst op een draaiknop inderdaad want al die menu's. Las dat de power zoom exacte framing onmogelijk maakt en dat vind ik ook knap vervelend. Voor de gewone plaatjes is de G10 ruim voldoende. Maar voor de meer artistieke plaatjes. Iets juist expres onscherp willen hebben voor het effect. Zoomlens, vogels van heel ver naar dichtbij halen.
Al zal framing misschien niet zo'n groot probleem zijn, mag toch aannemen dat ik met Adobe elk willekeurig rechthoekje kan uitknippen.
Welke betaalbare camera met large size image sensor (die geen 20 kg weegt) wordt mijn buddy?
Misschien moet ik toch ook wat verder kijken naar DSLR.

Zie commentaar onderaan deze review

Mijn vraag is overigens academisch want G10 is niet meer leverbaar. Veilingsites zijn niet mijn keuze.

EDIT dagje en een paar site read later (Ken Rockwell) ... ga waarschijnlijk voor de Nikon D90 kiezen. Maar die moet ik eerst eens in de winkel in mijn handen houden en kijken hoe dat aanvoelt. Al die technische specs zijn leuk maar het moet ook lekker in de hand liggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door caroline88 op 01-11-2009 21:34:09 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')