Scheve gezichten van je collega´s.quote:Op zondag 25 oktober 2009 10:23 schreef Babbelzz het volgende:
Zijn er nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden (behlave dat mijn ziektekostenverzekering van mijn brutoloon ingehouden wordt)?
Staat bij ons allemaal in het personeelshandboek. Ik kwam er pas achter toen een collega op stage wilde en geen onbetaald verlof kon krijgen omdat hij eerder een lange vakantie had genomen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:07 schreef Babbelzz het volgende:
wat is je loopbaan? Hoe lang moet je dan in dienst zijn voordat je dat recht hebt?
en iemand die 20 jr in dienst is, mag maar 1 x?
bij mijn weten zit er bij ons geen maximum aan...
Als hun gezicht scheef hangt, gaan ze maar langs de chiropractor om het weer recht te laten zetten.quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:21 schreef quo_ het volgende:
[..]
Scheve gezichten van je collega´s.
Onbetaald verlof mag dan een zaak zijn tussen wergever en werknemer maar ondertussen moeten je directe collega´s jouw afwezigheid opvangen. Mogelijk worden zij beperkt in het opnemen van vrije dagen dus wat draagvlak creeeren lijkt me niet verkeerd.
In dat verband vind ik jouw planning ook riskant, een megalange vakantie die ook nog eens de normale vakantieperiode overlapt.
EHHH...Op mijn werk zijn mijn collega's om de haverklap zwanger, ik heb die plannen toevallig niet en wil ook graag eens een periode van 4 weken vrij-af... Bovendien kan ik dit samen met mijn werkgever nog sturen, omdat het veel verder weg is...een zwangerschap; daar heb je maar mee te dealen als manager en collega's...?quote:
mwah... heb ik ff aangedacht, in between jobs zoiets doen...maar dan heb je dus helemaal ge/eikel met pensioen enzo, en eigenlijk wil ik er dan nog werken... en is met mijn )leidinggevende en bijzonder leuke job' niet echt een optie om die zomar op te zeggenquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:30 schreef HarryP het volgende:
Als het niet mag kun je altijd nog ontslag nemen en vervolgens weer gaan solliciteren als je terug bent.
zo das relaxed zeg....quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:37 schreef Tja... het volgende:
[..]
OT: Bij mijn werkgever moet je elke vakantie van meer dan 4 weken van te voren aanmelden bij je leidinggevende, maar er is geen maximum aan verbonden. Wegens het vele overwerk (tijd voor tijd) hebben veel mensen een stuwmeer aan dagen opgebouwd, en nemen ze 3-6 maanden vrij. Ik ken zelfs 2 gevallen die een jaar hebben vrijgenomen, deels onbetaald. Is nooit een probleem geweest.
...waarschijnlijk voor een lager uurloon en een jaarcontract, zo werkt het in mijn bedrijf.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:30 schreef HarryP het volgende:
Als het niet mag kun je altijd nog ontslag nemen en vervolgens weer gaan solliciteren als je terug bent.
Nieuw-Zeeland, Australie, Indonesiequote:Op zondag 25 oktober 2009 10:46 schreef Babbelzz het volgende:
oke, idd bijna zelfde situatie (waar ben je geweest...btje nieuwsgierig)
Zit niet bij defensie hoor, gewoon zorgwereldje...
Er is in die periode geen inkomen, dus vanuit je werkgever dus ook geen pensioenafdracht. 'Doorbetalen' kan dus niet (maar sowieso: waar maak je je druk om....), maar extra storten dus wel (en dat maakt feitelijk niet eens zoveel uit, behalve dat je zelf voor het werkgeversdeel zorg moet dragen)quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:45 schreef Babbelzz het volgende:te is, en ook het handigste.
Moet sowieso maar eens even bellen met PGGM, om idd te horen of het geen probleem is, anders kan ik ipv extra storeten toch ook gewoon doorbetalen?
Goedzo! Een argument dat bijna niet onderuit te slaan is. En nu oppassen dat je niet per ongeluk zwanger wordtquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:45 schreef Babbelzz het volgende:
(...) dus ik gaf aan dat ze in mijn geval geen zwangersschapsverlof hoeft te verwachten en dat die 4 mnd bij collega leidinggevenden ook opgevangen kunnen worden. jajaja dat was ook wel weer zo. Ik gaf ook nog aan dat je een zwangerschap ook niet zó ver van te voren ziet aankomen als deze aanvraag.
haha nee, is absoluut de bedoeling niet!quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:11 schreef Tja... het volgende:
[..]
Goedzo! Een argument dat bijna niet onderuit te slaan is. En nu oppassen dat je niet per ongeluk zwanger wordt
Het verschil is dat ze een zwangerschap niet kunnen tegenhouden. De wet voorziet dat ze een paar maanden zonder de werknemer moeten zitten. Ik denk dat maar weinigen werkgevers dat zouden accepteren als het vooraf gevraagd moest worden. Daarom is je manager wat minder dol om jou vrijaf te geven want een zwangerschap kan nog steeds voor komen en daar kan dan geen "nee" verkocht worden.quote:Op zondag 20 december 2009 17:54 schreef Katinkat het volgende:
Interessant topic om te volgen; wij zijn dit ook nog eens van plan. Ik werk ook in de zorg en heb het in het verleden al eens aangekaart (de grote wens een lange reis te maken). Toen zei de manager dat het kon als er vervanging was. Nou ik heb ook,al menig zwangerschap van collega's meegemaakt precies hoogzomer terwijl ik juist in de dooie maanden weg zou willen. En inderdaad dit plan je lang van te voren, dus ze kunnen ook prima evt een tijdelijke kracht aannemen.....
Als het daadwerkelijk tijdelijk is (en je dus weer terugkeert in je eigen woning), dan geldt dat je, in plaats van je eigenwoningforfait, 75% van de huurinkomsten in box 1 moet belasten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:15 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Weet iemand hoe het zit qua verhuren van je (koop)huis (ivm hypotheekrente aftrek) en waar je belastingtechnisch nog meer rekening mee moet houden?
Ok, dat moet ik dan eens gaan nakijken hoe dat voor mij zou uitpakken, aangezien ik daar zelf meestal weinig mee doe (iemand anders vult mijn belastingaangifte in)quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk tijdelijk is (en je dus weer terugkeert in je eigen woning), dan geldt dat je, in plaats van je eigenwoningforfait, 75% van de huurinkomsten in box 1 moet belasten.
Je hypotheekrente blijft dan wél aftrekbaar.
Je koophuis verhuren is bij mijn weten geen optie. Je moet je hypotheekverstrekker hiervoor om toestemming vragen en dit wordt nagenoeg altijd geweigerd. Dit omdat in het geval dat jij ineens je hypotheek niet betaald terwijl je in het buitenland zit, zij geen rekening hoeven te houden met de rechten die de huurders van je huis op dat moment hebben als ze een executieverkoop willen uitvoeren.quote:Op zondag 20 december 2009 15:52 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wat zijn dingen om rekening mee te houden bij bijv. een half jaar onbetaald verlof?
- pensioenpremie werkgeversdeel doorbetalen?
- huis verhuren (kan dat zo maar? hoe zit het dan belastingtechnisch qua hypotheekaftrek?)
Het is voor mij niet mogelijk om vakantiedagen te sparen of te kopen, want ik werk in het onderwijs, dus ben nu bezig wat het kost.
Hoor graag de ervaringen van mensen en wat er allemaal bij komt kijken....
quote:Op donderdag 24 december 2009 00:18 schreef Alexvw het volgende:
[..]
Je kan het natuurlijk ook onder tafel doen, maar dan kan je de huurders nergens tot verplichten.
En wat als de hypotheekverstrekker het geen probleem vindt? Hoe zit het dan met hypotheekrente e.d. ? Lijkt me dat je dan iets van een huurovereenkomst op moet stellen en hoeveel huur vraag je dan?quote:Op donderdag 24 december 2009 00:18 schreef Alexvw het volgende:
[..]
Je koophuis verhuren is bij mijn weten geen optie. Je moet je hypotheekverstrekker hiervoor om toestemming vragen en dit wordt nagenoeg altijd geweigerd. Dit omdat in het geval dat jij ineens je hypotheek niet betaald terwijl je in het buitenland zit, zij geen rekening hoeven te houden met de rechten die de huurders van je huis op dat moment hebben als ze een executieverkoop willen uitvoeren.
Je kan het natuurlijk ook onder tafel doen, maar dan kan je de huurders nergens tot verplichten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |