op de korte termijn inderdaad. Op de lange termijn betaal je je helemaal scheel.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:44 schreef LXIV het volgende:
Aflossingsvrij geeft de laagste maandlasten.
Dan sluit je een nieuwe lening af om de oude te betalen!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:46 schreef Snakey het volgende:
[..]
op de korte termijn inderdaad. Op de lange termijn betaal je je helemaal scheel.
The horror.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan sluit je een nieuwe lening af om de oude te betalen!
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Hypotheek, aflossingsvrij, looptijd zeg 10 jaar.
Rente trek je af van je inkomen en het geld wat je normaal gebruikt om af te lossen zet je op een spaarrekening, plus wat je verder zoals kan sparen uit bonus, verkoop van je dochters, schoonmoeder, etc
Na tien jaar los je een deel van de hypotheek af, en de rest financier je opnieuw.
Hypotheek bedoel jij dan toch ook, Lodewijk?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:44 schreef LXIV het volgende:
Aflossingsvrij geeft de laagste maandlasten.
Tja. Zo'n carriérehypotheek (in het Engels: negative Amortization) is er zelfs op gebaseerd dat een deel van de rente betaald wordt door de schuld te laten oplopen. Je lost dus niet af maar bij! En als je inkomen en het onderpand (het huis) maar snel genoeg stijgt (5% pj) is er ook nog eens helemaal niks aan de hand!quote:
Dat geld toch voor alle leningen? Anders zou niemand het aflossingsvrij doen!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:48 schreef Stali het volgende:
[..]
[..]
Hypotheek bedoel jij dan toch ook, Lodewijk?
Jij zou zo de politiek in kunnen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan sluit je een nieuwe lening af om de oude te betalen!
Ik zou toch echt geen nacht meer slapen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Zo'n carriérehypotheek (in het Engels: negative Amortization) is er zelfs op gebaseerd dat een deel van de rente betaald wordt door de schuld te laten oplopen. Je lost dus niet af maar bij! En als je inkomen en het onderpand (het huis) maar snel genoeg stijgt (5% pj) is er ook nog eens helemaal niks aan de hand!
Van een aflossingsvrije hypotheek heb ik uiteraard wel gehoord maar dat het met allerhande leningen zo zou kunnen werken, niet.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat geld toch voor alle leningen? Anders zou niemand het aflossingsvrij doen!
En de constructie die ik neerzet?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:52 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik zou toch echt geen nacht meer slapen.
Ik vind het ook te absurd voor woorden, want eigenlijk betekent het gewoon dat je meer rente betaald dan als je geleidelijk aflost.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Van een aflossingsvrije hypotheek heb ik uiteraard wel gehoord maar dat het met allerhande leningen zo zou kunnen werken, niet.
Leg uit?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:56 schreef Uro het volgende:
[..]
Ik vind het ook te absurd voor woorden, want eigenlijk betekent het gewoon dat je meer rente betaald dan als je geleidelijk aflost.
Weet je, Piet het is gewoon allemaal niets voor mij.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de constructie die ik neerzet?
Je kan je spaargeld dan nog bij dezelfde bank waar je de hypotheek hebt tegen een hoge rente in een achtergesteld deposito neer kunnen zetten, debit en credit vallen tegen elkaar weg als de bank over de kop gaat.
Je hebt geen hypotheek dus?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:01 schreef Stali het volgende:
[..]
Weet je, Piet het is gewoon allemaal niets voor mij.
Ik ben geen financieel licht, dat moge duidelijk zijn. Schulden jagen mij echt angst aan.
Heb de afgelopen weken genoeg ellende gelezen in jonge gezinnen met kinderen. (Los van het DSB verhaal trouwens.)
Ik vind het wel interessant, dat wel.
Nee, geen koophuis nog. Ik durf het momenteel ook echt niet aan.quote:
Het lijkt me dat je meer rente betaald zolang je niet daadwerkelijk aflost. Stel je leent duizend euro... als je dat in termijnen van 50 euro aflost en er zit 5% rente over dan betaald je de eerste maand 1000 * 5% / 12 = 4,17 aan rente. De volgende maand is het bedrag gedaald tot 950 euro en betaal je 3,96 aan rente. Enzovoorts. Bij een aflossingvrije hypotheek betaal je waarschijnlijk de eerste maand 4,17 en de tweede maand weer enzovoorts. Totdat je aflost en dan wordt de rente minder. Weet niet zeker of het zo werkt, maar dat beeld heb ik ervan.quote:
Maar ja. Als de waarde van je huis niet groter is dan de hypotheek heb je netto ook geen schulden. Anderzijds: de rente betalen is net zo goed geld in een put gooien. Of niet. Je krijgt immers woonruimte er voor terug. Net als bij huren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:06 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee, geen koophuis nog. Ik durf het momenteel ook echt niet aan.
Nu lage huur voor een eengezinswoning en geld over om te sparen.
Mijn moeder zegt dat huur geld in een put gooien is maar aan de andere kant, ik heb geen schulden, helemaal geen zorgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |