Heb je een linkje ofzo met meer info over de seinkogels? Dat die Duitse generaal zo tegen het bombardement was vind ik boeiend.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 01:13 schreef Klummie het volgende:
Werd er nu nog wat gezegd over zeeland? Daar heeft men tot 19 mei doorgevochten ( 17 mei artilleriebombardement Middelburg) vanwege het simpele feit dat er franse troepen gelegerd waren.
Bij het bombardement op Rotterdam waren er 2 eskaders van de Luftwaffe. 1 eskader heeft de rode seinkogels wel degelijk opgemerkt en heeft zich teruggetrokken.
Bovendien was het een puur terreurbombardement om het verzet te breken aangezien alle belangrijke gebouwen (stadhuis, witte huis en Laurenskerk o.a) bleven staan.
Bedankt voor de tip, heb de DVD gevonden, het is alleen in het Frans en alleen met Franse ondertiteling, en verder dan J'mappelle Sander kom ik nietquote:Op maandag 26 oktober 2009 20:02 schreef Fuzzlet het volgende:
Ben er speciaal voor thuisgebleven maar vond het toch wat tegenvallen, het was te kort om diep op de zaken in te gaan.
Ik had toevallig het staartje gezien van de volgende serie op het franse le Deux;
[ afbeelding ]
Met archiefbeelden, weliswaar ingekleurd (ook controversieel in Frankrijk) maar ik vond het echt ontzettend boeiend. Het was wat bombastischer en niet so sober als " De oorlog". Wel een tip voor mensen die nog meer over de WOII willen zien.
het blijft idd een geld en tijd kwestie.quote:Op maandag 26 oktober 2009 07:28 schreef Ronaldsen het volgende:
Ach ja altijd meteen weer die kritiek als er eens een documentaire wordt gemaakt over de oorlog, ze bereiken in ieder geval een vrij groot publiek op deze manier.
En dat er dan wat kleine details niet helemaal kloppen is dan toch niet zo'n ramp.
1.113.000 kijkers volgens SKO, en dat tegenover Boer zoekt vrouw. Erg veel kijkers dus
14 delen waren het maar.quote:Op zondag 1 november 2009 15:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Van mij zouden ze wel een modernere versie van lou de jongs 100 delig werk mogen maken![]()
Je kunt de eerste uitzending online terugkijkenquote:Op zondag 1 november 2009 13:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Dit topic had ik een week geleden moeten lezen. Maar wel even onthouden voor vanavond.
Inmiddels gedaanquote:Op zondag 1 november 2009 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je kunt de eerste uitzending online terugkijken.
Op zich had de inval in NL iets uitgebreider in beeld gebracht kunnen worden. Ze hadden wel aandacht voor het bombardement op R'dam, maar bijv niet over de strijd op de Grebbeberg of bij Kornwerderzand. Maar over het algemeen zat het goed in elkaar.quote:
Nope.quote:
Want?quote:
Het zal een enorme berg werk gekost hebben om een selectie te maken in relevantie uit het enorme aanbod van documentatie waar ze uit putten denk ikquote:Op zondag 1 november 2009 20:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Op zich had de inval in NL iets uitgebreider in beeld gebracht kunnen worden. Ze hadden wel aandacht voor het bombardement op R'dam, maar bijv niet over de strijd op de Grebbeberg of bij Kornwerderzand. Maar over het algemeen zat het goed in elkaar.
Dat valt ook niet te verwachten en is ook niet de bedoeling van deze serie.quote:Op zondag 1 november 2009 21:19 schreef marcodej het volgende:
Maar wederom echt weinig nieuws gehoord.
Iets nieuws over de oorlog is ook haast niet te vertellen, denk ik.quote:Op zondag 1 november 2009 21:19 schreef marcodej het volgende:
Betere aflevering dan de eerste. Mooi om het met verhaal via persoonlijke verhalen te vertellen.
Maar wederom echt weinig nieuws gehoord.
Klopt, komt nog. Hans Blom zei het ook bij de lezing waar ik was. Onder andere het belichten van de economie komt aan od is nieuw. Andere punten weet ik niet. In vergelijking met de seie van de Jong willen ze een genuanceerder beeld van goed en fout in de oorlog brengen.quote:Op zondag 1 november 2009 21:33 schreef marcodej het volgende:
Hmm, ik dacht gelezen te hebben dat ze ook nieuwe inzichten wilden geven. Zal het dan verkeerd opgevat hebben. In het laten zien van nieuwe beelden en dagboekfragmenten zijn ze wel geslaagd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |