abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 november 2009 @ 15:46:23 #126
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_74606813
Ik zou gister die vaccin moeten krijgen Niet gedaan. lekker puh.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_74610207
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:26 schreef NIEKler het volgende:
Ik heb het waarschijnlijk op het moment ook.

Maandagmorgen nog nergens last van. 'S middags na wat gegeten te hebben kreeg ik ineens flinke buikpijn. Na een tijdje begon ik ook over te geven. Heb maandag en de nacht van maandag op dinsdag niets binnen kunnen houden, eten of drinken was er met een uurtje weer uit . 's Nachts ook helemaal niet kunnen slapen, om de vijf minuten werd ik weer wakker.

Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter. Alleen nog behoorlijke buikpijn. Ook voel ik me vrij zwak omdat ik twee dagen bijna niets gegeten heb.
Klinkt niet echt als griep, meer als voedselvergiftiging. Kun je ook flink ziek van zijn, maar dan zonder spierpijn en luchtwegklachten en met in plaats daarvan buikpijn en overgeven.
Hoe dan ook: beterschap

Voedselvergiftiging kreeg ik eens omdat ik Mexicaans had gegeten
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_74610359
Ben ook slachtoffer geworden, enige wat ik kan doen is in bed liggen met me laptop en niks doen
Lijkt relaxed maar na een uurtje begint het te vervelen
pi_74612571
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:44 schreef Ammi het volgende:
Ben ook slachtoffer geworden, enige wat ik kan doen is in bed liggen met me laptop en niks doen
Lijkt relaxed maar na een uurtje begint het te vervelen
Iedereen die ooit echt ziek is geweest weet gewoon dat het niet relaxed is maar gewoon kut.

Mensen die zeggen ziek zijn relaxed te vinden zijn niet echt ziek en nemen gewoon een weekje 'vakantie' voor een simpele verkoudheid ofzo. En de mensen die zeggen dat iedereen die thuisblijft met de griep aanstellers zijn hebben zelf nog nooit fatsoenlijk de griep gehad anders piepten ze wel anders.

Boh gek, in 1 alinea gewoon zowel aanstellers als namaakbikkels belachelijk gemaakt, wat een baas ben ik soms
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 11 november 2009 @ 21:13:46 #130
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_74617482
Ik heb het nu wel echt. Maar ik heb er niet echt meer heel veel last van. Maar neem toch maar vrij deze week, aangezien ik niemand wil besmetten
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_74624266
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Iedereen die ooit echt ziek is geweest weet gewoon dat het niet relaxed is maar gewoon kut.

Mensen die zeggen ziek zijn relaxed te vinden zijn niet echt ziek en nemen gewoon een weekje 'vakantie' voor een simpele verkoudheid ofzo. En de mensen die zeggen dat iedereen die thuisblijft met de griep aanstellers zijn hebben zelf nog nooit fatsoenlijk de griep gehad anders piepten ze wel anders.

Boh gek, in 1 alinea gewoon zowel aanstellers als namaakbikkels belachelijk gemaakt, wat een baas ben ik soms
Je hebt wel gelijk
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_74635585
Ik kwakkel al een ruime week. Mijn gevoelstemperatuur schommelt als een gek, ik slaap slecht en heb regelmatig hoofdpijn. Het is alleen allemaal net niet erg genoeg om er voor thuis te blijven, dus we gaan gewoon lekker door.
Sowieso moet ik zaterdagavond nog naar een concert, dus ziek worden kan daarna pas!
pi_74635773
Dat zal wel geen Mex. griep zijn dan (al meen ik wel ergens gelezen te hebben dat de verschijnselen bij veel mensen minder heftig zijn dan bij een gewone griep). Ik kwakkel ook, maar geen hoestje te bekennen.
Hoest je?
pi_74636267
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Scarsick het volgende:
Ik kwakkel al een ruime week. Mijn gevoelstemperatuur schommelt als een gek, ik slaap slecht en heb regelmatig hoofdpijn. Het is alleen allemaal net niet erg genoeg om er voor thuis te blijven, dus we gaan gewoon lekker door.
Sowieso moet ik zaterdagavond nog naar een concert, dus ziek worden kan daarna pas!
Muse? !
pi_74636854
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:02 schreef ShadyLane het volgende:
Dat zal wel geen Mex. griep zijn dan (al meen ik wel ergens gelezen te hebben dat de verschijnselen bij veel mensen minder heftig zijn dan bij een gewone griep). Ik kwakkel ook, maar geen hoestje te bekennen.
Hoest je?
Nee, dat denk ik ook niet. Ik hoest verder niet en het is de afgelopen dagen niet erger geworden. Ik heb dus wel iets onder de leden, maar het is allemaal niet zo heftig, hoogstens irritant. Nu zijn er op mijn stage wel al 3 mensen geveld met een heftige griep, dus dat zal wel de mexicaanse variant zijn. Geen idee van de symptonen, maar ze zijn allemaal al de hele week ziek.
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:18 schreef Leonos het volgende:

[..]

Muse? !
Muse inderdaad en die wil ik voor geen goud gaan missen!
pi_74644166
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:57 schreef Scarsick het volgende:
Dat heb ik in het verleden ook verschillende keren geprobeerd. Gewoon naar het voetbal/feest/stappen gaan terwijl je eigenlijk ziek bent maar het niet wil zijn. . Alleen liep dat meestal niet zo goed. 1 keer moest ik met acute diarree meteen na aankomst weer terug met de trein (gelukkig een trein met een ruim en schoon toilet). 1 keer ging ik op een feest na 2 pilsjes bijna van mijn stokje--> naar huis. Tijdens het stappen (ik vond dat ik wel genoeg opgeknapt was, nog maar een lichte verhoging, veel hoesten en die koppijn zou ik toch niet meer voelen na 10 bier, toch? ) ook nog eens van mijn stokje gegaan. En nog verschillende keren na een uur ofzo al naar huis gegaan omdat het toch niet ging.

Moraal van het verhaal: je lichaam houdt bar weinig rekening met je sociale activiteiten als het op ziek worden aankomt .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_74644260
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:36 schreef Scarsick het volgende:

[..]

[..]

Muse inderdaad en die wil ik voor geen goud gaan missen!
Cool, ik ontvang je griep dan graag
pi_74649494
Sinds dinsdag heb ik een droge hoest. Vanaf vandaag kreeg ik er ook nog hoofdpijn de koude rillingen en 38,5 38.85 graden koorts bij....
Het zal toch niet he
pi_74650050
Ik heb het waarschijnlijk ook, al kan het volgens de huisarts ook een gewoon griepje zijn en wordt er niet meer getest.
Heb eerst 2 dagen buikpijn+diarree gehad, kreeg gisteren keelpijn en werd vannacht wakker van de koorts. Nu vooral last van m'n longen, en hoesten is een hel. Toch valt het me tot dusver niet tegen...als dit echt de Mexicaanse griep is, is 'ie prima te hebben als je rustig thuisblijft, veel drinkt, jezelf volstopt met paracetamol en keelsnoepjes neemt. Hoop dat het morgen weer wat beter gaat en dat er geen complicaties optreden
pi_74651103
Mensen die mexicaanse griep hebben gehad, voelt deze griep erger dan normale griep?
pi_74651514
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:32 schreef FL_Freak het volgende:
Mensen die mexicaanse griep hebben gehad, voelt deze griep erger dan normale griep?
Degene die nu plat liggen van de griep worden niet meer getest.
Heeft me kind nou mexicaanse of gewone griep
Hoge koorts, met pieken en dalen.
Pijn in haar keel, hoesten., kreeg pijn op borst vanmiddag (zelf noemde ze het : heb pijn op me hart mama)
Hand op haar rug gelegd en voelde wat gerommel.
Voor de zeker heid maar even langs huisarts. Longen zijn schoon en ja mevrouw het kan mexicaanse griep zijn maar ook de seizoens griep
Dus we gokken maar wat
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_74651579
Ik vind het echt niet normaal. Zodra je maar de verschijnselen hebt is het gelijk mexciaansegriep. Flikker toch op man. Ik vind echt dat ze iets meer mogen onderzoeken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 12 november 2009 @ 23:12:23 #143
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74652623
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:41 schreef Noelle06 het volgende:

[..]

Degene die nu plat liggen van de griep worden niet meer getest.
Heeft me kind nou mexicaanse of gewone griep
Hoge koorts, met pieken en dalen.
Pijn in haar keel, hoesten., kreeg pijn op borst vanmiddag (zelf noemde ze het : heb pijn op me hart mama)
Hand op haar rug gelegd en voelde wat gerommel.
Voor de zeker heid maar even langs huisarts. Longen zijn schoon en ja mevrouw het kan mexicaanse griep zijn maar ook de seizoens griep
Dus we gokken maar wat
Het maakt ook niet uit, het ziektebeeld verloopt ongeveer op dezelfde manier, en al zou je het weten, dan is er toch niets tegen te doen.

Tests die geen klinisch nut hebben worden niet gedaan (vanwege de kosten)...

Maar bijna alle griepgevallen die momenteel in NL voorkomen zijn Mexicaanse griep. Deze heeft op dit moment de seizoensgriep verdrongen. Dus we houden het op Mexicaanse griep.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74652802
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:43 schreef Chinless het volgende:
Ik vind het echt niet normaal. Zodra je maar de verschijnselen hebt is het gelijk mexciaansegriep. Flikker toch op man. Ik vind echt dat ze iets meer mogen onderzoeken.
Dat dus. Zelfs als je telefonisch doorgeeft wat je klachten zijn wordt er al gezegd mexicaanse griep
Mexicaanse Griep is eigenlijk gewoon een Griep maar het virus kan zich dieper nestelen in je longen dat is wat ik er nu van begrijp.
Onderzoek/Tests doen ze niet meer. Alleen als je in de gevaren zone behoord volgens mij.
Klasgenootje van me kind hoort daarbij en is wel getest afgelopen maandag.
Kreeg wel vast Tamilflu uit voorzorg. Mocht het niet zo zijn dan moesst ze stoppen, maar heb vandaag dus gehoord dat ze wel mexicaanse griep hebben gevonden in haar bloed test !
Loslaten, is het ultieme houden van.
pi_74652934
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:12 schreef eleusis het volgende:

[..]

Het maakt ook niet uit, het ziektebeeld verloopt ongeveer op dezelfde manier, en al zou je het weten, dan is er toch niets tegen te doen.

Tests die geen klinisch nut hebben worden niet gedaan (vanwege de kosten)...

Maar bijna alle griepgevallen die momenteel in NL voorkomen zijn Mexicaanse griep. Deze heeft op dit moment de seizoensgriep verdrongen. Dus we houden het op Mexicaanse griep.
Het is hardnekkiger dan de gewone griep. (voor mij dan)
Ben al zeker 4 jaar niet ziek geweest door griep. (de "gewone")

2 maanden geleden had ik een gevalletje: ik voel me niet lekker. 1 dag thuis en hop weer aan het werk.

NU zit ik vanaf de dinsdag al thuis , met een klote hoest , spierpijn, zweten, veel slapen, niet misselijk, geen diraree en het lijkt ofdat mijn gehele lijf in een bankkschroef vast heeft gezeten!!!

Het zal wel de MG zijn , mij maakt het niet uit , ik voel me gewoon klote!!
het enige wat waar ik op leef is : thijmsiroop , soep en geroosterde boterhammen.
Trek in eten heb ik wel ? naar het toilet kan ik niet.
En het enige wat helpt tegen die klote hoest is koffie .... (caffeine is goed voor de bronchien)

Ik ziek lekker uit (maar ik zou liever gaan werken)
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 12 november 2009 @ 23:30:09 #146
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74653053
http://nhg.artsennet.nl/actueel/Nieuwsartikel/Griep-Check.htm
nou volgens die test heb ik het dus ook

het kwam heel plots opzetten...amazing gewoon.
Eerst keelpijn, maar die was snel over, spierpijn etc, en erg moe en zwaar gevoel in de ogen...pff..maar goed die nacht...beetje klam geen koorts oid.
Maar smorgens bloed en allemaal heftig slijm vanuit de voorhoofdholtes..schrok echt wel ff.
Het leek wel fiks ontstoken en zo plotseling?
Heel raar...ben nu beetje bij beetje aan het opknappen..ben snel moe.
En af en toe sinds eergister mijn kop weer helderder is, without snotterige things..
heb ik ongeveer 6 x op een dag ineens een mega vage irritante kriebelhoest..bah bah!
dan maar de neus verstopt maar dat vind ik echt erg...
koorts komt niet hoger dan 38...
maar tis mega irritant ik moet wel eten koken en de rest doen in huis..
Dat maakt het extra zwaar vind ik wel
Snollebolt
  donderdag 12 november 2009 @ 23:31:06 #147
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74653073
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:25 schreef prupke het volgende:

[..]

Het is hardnekkiger dan de gewone griep. (voor mij dan)
Ben al zeker 4 jaar niet ziek geweest door griep. (de "gewone")

2 maanden geleden had ik een gevalletje: ik voel me niet lekker. 1 dag thuis en hop weer aan het werk.

NU zit ik vanaf de dinsdag al thuis , met een klote hoest , spierpijn, zweten, veel slapen, niet misselijk, geen diraree en het lijkt ofdat mijn gehele lijf in een bankkschroef vast heeft gezeten!!!

Het zal wel de MG zijn , mij maakt het niet uit , ik voel me gewoon klote!!
het enige wat waar ik op leef is : thijmsiroop , soep en geroosterde boterhammen.
Trek in eten heb ik wel ? naar het toilet kan ik niet.
En het enige wat helpt tegen die klote hoest is koffie .... (caffeine is goed voor de bronchien)

Ik ziek lekker uit (maar ik zou liever gaan werken)
ah koffie dus?
Thnks! Vind het een eng hoestje
Snollebolt
  donderdag 12 november 2009 @ 23:32:21 #148
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74653091
Feiten over de Mexicaanse griep

AMSTERDAM - Er is de laatste weken veel onduidelijkheid ontstaan rond de Mexicaanse griep. Om deze weg te nemen heeft De Telegraaf een aantal feiten over de griep overzichtelijk op een rij gezet.

HET VIRUS
De gevolgen van de Mexicaanse griep zijn niet anders of ernstiger dan die van de 'gewone' griep. De verwachting is dat meer mensen de Mexicaanse griep krijgen, dan er normaal de 'gewone' griep krijgen.

De klachten die optreden bij de Mexicaanse griep zijn dezelfde klachten als bij een 'gewone' griep: koorts, spierpijn, koude rillingen, hoofdpijn, vermoeidheid en een droge hoest.
De meeste klachten verdwijnen binnen een week. Het hoesten kan een stuk langer aanhouden.

De Mexicaanse griep is besmettelijk vanaf één dag vóór tot zeven dagen ná het begin van de ziekteverschijnselen of tot klinisch herstel.

De incubatietijd van de Mexicaanse griep is één tot zeven dagen na het binnenkrijgen van het virus.
Tamiflu (oseltamivir) kan op verzoek verkregen worden als drank.

DE VACCINATIE
Als u nu de Mexicaanse griep krijgt, bent u na herstel immuun voor de huidige variant. Vaccinatie is dan niet meer nodig.
Als u in verband met de vaccinatie twijfelt of u de Mexicaanse griep al heeft gehad, neem dat contact op met uw huisarts.

De risicogroepen zijn:
· zwangere vrouwen in hun tweede of derde trimester;
· personen die jaarlijks een oproep voor de griepprik krijgen;
· gezonde 60-plussers;
· gezinsleden en mantelzorgers met een hoog risico op ernstige ziekte en sterfte door griep;
· kinderen van zes maanden tot en met vier jaar oud;
· huisgenoten van baby's in de leeftijd van 0 tot en met 5 maanden.

Wanneer u tot de risicogroep behoort, ontvangt u van uw huisarts een uitnodiging om de vaccinatie te komen halen.

Als bijwerkingen van de vaccinatie gelden:
de eerste dag na de prik kunt u wat pijn, roodheid en een kleine zwelling op de plaats van de prik hebben. Deze verschijnselen gaan vanzelf over. Van de prik kunt u géén griep krijgen.
Wel kunnen sommige mensen zich na de prik een paar dagen minder lekker voelen.

De vaccins zijn goedgekeurd door de WHO.
Ook als u tegen de 'gewone' griep bent ingeënt, dient u een vaccinatie tegen de Mexicaanse griep te halen. Dit zijn twee verschillende vaccins.
De combinatie van de 'gewone' griepprik en de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep levert geen risico's op.

Als u in het buitenland bent tijdens de nationale vaccinatiecampagne kunt u na uw vakantie het beste een afspraak maken met de huisarts om alsnog een vaccinatie toegediend te krijgen.

Vaccinatie gebeurt slechts op uitnodiging.
Mocht u in aanmerking willen komen voor een griepprik dient u contact op te nemen met uw huisarts. Het is niet mogelijk uw vaccinatie door te geven aan een familielid.

Het duurt na de tweede vaccinatie nog 10-14 dagen voordat het vaccin zijn werk gaat doen en bescherming biedt tegen de Mexicaanse griep.

Als u last heeft van kippeneiwit-allergie, dan wordt in eerste instantie aangeraden niet te vaccineren.

---
Dus heb je gehad,...dan ben je immuun...
Snollebolt
pi_74653137
Ik ben nu weer terug in ziekenhuis, was even thuis wat dingetjes ophalen, sinds woensdag ligt mijn zoontje (10 maanden) in ziekenhuis met vermoedelijk de mexicaanse griep, we wachten nog op resultaten van het onderzoek.
Luchtweginfectie, oorontsteking, neusholte ontsteking, 40,3 graden koorts op hoogtepunt, gemiddeld zo rond de 39,2 sinds woensdag. We zitten nu in quarantaine en hebben zo goed als geen direct contact met andere. We worden uit voorzorg behandeld met Tamiflu tot er zekerheid is wat het precies is.
Ik heb sinds dinsdag last van mijn keel die dicht lijkt te gaan zitten, en heb wat verhoging maar nou niet dat het alarmerend is dus we wachten af
pi_74653198
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:31 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

ah koffie dus?
Thnks! Vind het een eng hoestje
uitleg : http://www.goedgevoel.be/(...)eine-is-gezond.dhtml

koffie.

BIj mij werkt het , ik heb dan minder last van die klote hoest
Thank Drunk I'm a Goddess!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties