VR heeft toch een positieve impact op je sluitertijdquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:12 schreef mikayla het volgende:
@!suiker,
ik heb de 18-55 f3.5 / 5.6G VR van nikon als kit lens.
met genoeg licht, heb ik weinig klagen (rekeninghoudend met de aankoop prijs), en is hij voor een std lens, gewoon goed te doen..
bij minder licht / binnen met schemer, is er geen normaal plaatje mee te maken, dat hier vr op zit is leuk, maar ik gebruik het niet, omdat ik graag iets snellere sluitertijd wil hebben..
Ik heb de sigma canon variant voor indoor sport en werkt prima.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:36 schreef Cheiron het volgende:
[..]
VR heeft toch een positieve impact op je sluitertijd
Ik vergeleek de lens met de Tamron. Die is slechts 40 euri duurder.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:02 schreef mikayla het volgende:
en stel dat het zo MOCHT zijn (even uit gaan van het slechtste).
dan is het me (samen met vr)geen 1900 euri extra waard
of zeg ik nou iets heel slechts?
Waarom niet zeuren als er een drukke achtergrond is? Je denkt dat er geen objectieven zijn die het - op dat gebied en in een vergelijkbare situatie - veel beter doen?quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Een foto nemen met de drukste achtergrond die je kunt verzinnen, en dan zeuren om de Bokeh.
Bovendien sloeg het commentaar op het aantal gebruikte lamellen, 6 in totaal, bij het zien van de foto.
Tja voor zulke fotos indd ideaal .quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:53 schreef Cheiron het volgende:
Ik ben juist gek op de VR. In een donker bos: VR aan en van 30e naar 80e sluitertijd (oid); en gewoon scherpe beelden. DIt op de 70-300 van Nikon
Jah ik zie em staan bij de 'occasions'. Vreemd dat ze er zo weinig voor vragen - 380 euro nieuw en "in nieuwstaat" 250. En 3 maanden garantie ipv 1 jaar. Hmmm. Verschil is me iets te groot.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:48 schreef mikayla het volgende:
toevallig is me die net aangeboden (70-300 vr)..
juni 08 gekocht bij kamera expres..
in nieuwstaat, bijna niet gebruikt..
leek mij geen gekke deal, al heb ik toch al besloten om voor de 70-200 2.8 aan te schaffen...
edit:
heb voor 250 euro nee gezegd..
als ik deze koop, komt er NOOIT een 70-200 2.8, en ik wil hem ZOOO graag![]()
Klopt niet, de VR van nikon detecteert dat je aan het pannen bent en stabiliseert dan alleen in de verticale richting. Echt ideaal voor autosport.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:42 schreef mikayla het volgende:
ik heb het indd dat de vr te traag is o i d, en dat je bewogen beelden krijgt..
als ik het dan uitzet, is dat niet zo..
en tsjah, het is wel lekker voor straat fotografie e.d. maar niet voor snelle (auto) sport plaatjes..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |