Dat klopt niet. De "oude"(huidige) versie van Nikon is nu voor 1700 euro nieuw te koop bij Kamera Express.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:33 schreef mikayla het volgende:
(een vergelijkbaar objectief van nikon is de 70-200 vr van 2500 euro)
Niet alle Nikon objectieven zijn veel beter dan een vergelijkbaar Sigma objectief. De macro lenzen van Sigma zijn vaak beter dan die van Nikon (en Canon). De 50mm f/1.4 ook.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:33 schreef mikayla het volgende:
het kan aan mij liggen hoor,
maar iedereen roept dat de nikon objectieven veeeel beter zijn..
testplaatjes zien er heel redelijk uit voor een lens uit dit prijssegment
quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:45 schreef mikayla het volgende:
en ik ben absoluut niet uit op de vergelijking, aangezien de nikon versie 1800 euro kost, dat is 3 keer zoveel, en ik vind dat een dergelijke lens, niet 3 keer zo goed kan zijn [...]
voor de mensen met wel ervaring, dankjullie!
dat zijn dingen waar ik wat mee kan,
ik denk dat ik hem volgende week maar moet bestellen, want met twijfelen schiet ik ook niets op
zmaar dat is de sigma ook niet. dat zit hem ook deels in de prijs ... dus dat is geen reden.quote:Op maandag 26 oktober 2009 07:26 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Tja, de drie lenzen zijn respectievelijk 620, 1700 en 2600 euro nieuw. Dat zijn enorme verschillen, maar dat wist je (dus) al. Idd gewoon bestellen en niet meer twijfelen. Dat was mijn punt.![]()
De Tamron is trouwens sowieso niet praktisch, ook niet als je upgrade naar een D90 of zo. Heeft namelijk geen Image Stabilization.
Serieus?quote:Op maandag 26 oktober 2009 07:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
zmaar dat is de sigma ook niet. dat zit hem ook deels in de prijs ... dus dat is geen reden.
Wat voor kit lens heb je?quote:Op maandag 26 oktober 2009 07:52 schreef mikayla het volgende:
over stabilisatie.. tsjah, ik heb nu op de kit lens ook stabilisatie (VR), en moet eerlijk zeggen, ik heb hem eigenlijk zo goed als nooit aan..
"d5000 heeft liveview, 720p film mogelijkheid"quote:Op maandag 26 oktober 2009 07:52 schreef mikayla het volgende:
upgrade naar d90 was ik niet van plan..
ik heb er voor zitten twijfelen, nieuwprijs tussen mijn d5000 en d90 ontliepen elkaar niet zo erg..
de d5000 heeft dezelfde sensor / processor e.d.
d90 heeft in body autofocus
d5000 heeft liveview, 720p film mogelijkheid
daarbij vond ik de d5000 een mooi compact dingetje (alleen heb je daar niets meer aan met een 70-200 2.8 erop)
Ehm, mixup?quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:05 schreef SuikerVuist het volgende:
Het "bokeh" van de Sigma is trouwens niet al te best. Zie hier voor een voorbeeld:
http://www.thephotoforum.(...)apo-ex-dg-macro.html
Wat dat betreft is de Tamron echt veel, veel beter (ik heb er één gehad)
Terwijl de Sigma 70-200 toch echt 9 rounded blades heeftquote:I count that the lens has an aperture with only 6 blades. To bad. The best bokeh comes with around 9 blades like Nikon's Cream Machine, the 85 mm f/1.4.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:40 schreef Skull-splitter het volgende:
Ehm, mixup?
Terwijl de Sigma 70-200 toch echt 9 rounded blades heeft
Een foto nemen met de drukste achtergrond die je kunt verzinnen, en dan zeuren om de Bokeh.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:05 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
"Ehm, mixup?" Het gaat niet om het (onjuiste) commentaar, maar om de foto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |