wow, de cotopaxi heeft toch een stuk minder sneeuw dan paar jaar terug zeg.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:46 schreef edsuit het volgende:
Tijd geleden dat ik hier geweest ben (op Fok bedoel ik dan).
Wat betreft budget heeft Joho (www.joho.nl) wel wat aardige informatie, en daarnaast de Lonely Planet gidsen.
Ik ben vorig jaar een paar maanden in Peru en Ecuador geweest, voor de liefhebbers hier een reisverslag:
http://www.edsuit.nl/blog(...)uador-2009-travel-2/
En foto's:
http://picasaweb.google.com/edsuit/Peru2009#
http://picasaweb.google.com/edsuit/Ecuador2009#
Nu wil ik volgend jaar weer gaan reizen, maar dan voor +/- een half jaar. En ik zit er aan te denken om weer terug te gaan naar Zuid-Amerika, en ook een stukje Midden-Amerika mee te pakken.
In Peru en Ecuador ben ik vooral in het Andes gebied geweest. Ik ben wel benieuwd naar verhalen van mensen die zowel daar als in andere delen van Zuid-Amerika zijn geweest. Ik heb het idee dat de cultuur (voor zover dat één cultuur is) in de Andes toch sterk verschilt met andere delen van het continent.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Of die uberhaupt ervaringen kan delen over de verschillen tussen Peru & Ecuador en andere landen in Zuid/Midden-Amerika. Dan denk ik vooral aan: hoe 'toegankelijk' is de lokale bevolking, cultuurverschillen met NL (voelde je je er snel thuis), veel of weinig andere reizigers..
Ik kan je hier heel veel over vertellen, maar dan heb ik wel wat meer tijd nodig dan ik nu heb. Ik kom er dus later op terug!quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:46 schreef edsuit het volgende:
Tijd geleden dat ik hier geweest ben (op Fok bedoel ik dan).
Wat betreft budget heeft Joho (www.joho.nl) wel wat aardige informatie, en daarnaast de Lonely Planet gidsen.
Ik ben vorig jaar een paar maanden in Peru en Ecuador geweest, voor de liefhebbers hier een reisverslag:
http://www.edsuit.nl/blog(...)uador-2009-travel-2/
En foto's:
http://picasaweb.google.com/edsuit/Peru2009#
http://picasaweb.google.com/edsuit/Ecuador2009#
Nu wil ik volgend jaar weer gaan reizen, maar dan voor +/- een half jaar. En ik zit er aan te denken om weer terug te gaan naar Zuid-Amerika, en ook een stukje Midden-Amerika mee te pakken.
In Peru en Ecuador ben ik vooral in het Andes gebied geweest. Ik ben wel benieuwd naar verhalen van mensen die zowel daar als in andere delen van Zuid-Amerika zijn geweest. Ik heb het idee dat de cultuur (voor zover dat één cultuur is) in de Andes toch sterk verschilt met andere delen van het continent.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Of die uberhaupt ervaringen kan delen over de verschillen tussen Peru & Ecuador en andere landen in Zuid/Midden-Amerika. Dan denk ik vooral aan: hoe 'toegankelijk' is de lokale bevolking, cultuurverschillen met NL (voelde je je er snel thuis), veel of weinig andere reizigers..
Ik hoor het graag!quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:57 schreef Lemans24 het volgende:
Ik kan je hier heel veel over vertellen, maar dan heb ik wel wat meer tijd nodig dan ik nu heb. Ik kom er dus later op terug!
Ben ik zeker van plan.quote:Op zaterdag 17 april 2010 01:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou sws een tijdje Selva doen, maar dat kan wel in een weekje of zo en dat kan op verschillende plekken
nee voor 1 intercontinentaal ticket. bedragen die ik noemde zijn pp.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:12 schreef Halcon het volgende:
530 euro voor 2 intercontinentale tickets?
8.000 euro voor een half jaar is wel te doen in ZA als je niet te gek doet.
Een vlucht tussen Quito en Sao Paulo of begrijp ik het verkeerd?quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:18 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
nee voor 1 intercontinentaal ticket. bedragen die ik noemde zijn pp.
nee, ik denk van bolivia naar brazilië, dat ligt er een beetje aan hoe het loopt. Tussen ecuador en brazilië willen we graag zo veel mogelijk over land reizen. Maar denk dat het wel nodig zal zijn om daartussen nog een keer te vliegenquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een vlucht tussen Quito en Sao Paulo of begrijp ik het verkeerd?
6 maanden is tijd genoeg om over land van Quito naar Sao Paulo te gaan. Ik zou dat geld in je zak houden. Je kunt bv. ook Ecuador - Peru - Bolivia - Chili - Argentinie - Uruguay - Paraguay - Sao Paulo doen... Met bussen is alles vrij goed te doen in ZA.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:53 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
nee, ik denk van bolivia naar brazilië, dat ligt er een beetje aan hoe het loopt. Tussen ecuador en brazilië willen we graag zo veel mogelijk over land reizen. Maar denk dat het wel nodig zal zijn om daartussen nog een keer te vliegen
dat lijkt me een beetje te veel van het goeie. Ongetwijfeld mooi allemaal, maar ik heb niet zo'n zin om me te moeten haasten. 4 landen in 6 maanden moet toch al genoeg zijn. Alleen in Brazilië zou je al 6 maanden kunnen reizen zonder alles gezien te hebben. Maar wie weet, het staat nog helemaal open hoe lang we overal blijven.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
6 maanden is tijd genoeg om over land van Quito naar Sao Paulo te gaan. Ik zou dat geld in je zak houden. Je kunt bv. ook Ecuador - Peru - Bolivia - Chili - Argentinie - Uruguay - Paraguay - Sao Paulo doen... Met bussen is alles vrij goed te doen in ZA.
December tot maart is de zomer en is het vooral in het noorden te warmquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:40 schreef Irrem het volgende:
Ik wil graag in de periode van december-maart (kan geen andere periode ivm werk) voor 2 maanden naar Chilli en Argentinie. Iemand een idee welke maanden het beste zijn om te gaan of maakt het niet zoveel verschil?
Volgens mij hoef je niet echt te haasten als je vantevoren een beetje 'n grove planning maakt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:23 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
dat lijkt me een beetje te veel van het goeie. Ongetwijfeld mooi allemaal, maar ik heb niet zo'n zin om me te moeten haasten. 4 landen in 6 maanden moet toch al genoeg zijn. Alleen in Brazilië zou je al 6 maanden kunnen reizen zonder alles gezien te hebben. Maar wie weet, het staat nog helemaal open hoe lang we overal blijven.
Het lijkt mij wel erg leuk om met bus en trein te reizen
Maar dat heb je na een keer of 3.5 ook wel weer gezienquote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:02 schreef Halcon het volgende:
Het is fijn als je kunt pitten in de bus. Slapend is de tijd zo voorbij en sla je twee vliegen in een klap.
MSN doet het hier weer eens niet. Nog naar het ijshockey geweest?
zoveel landen in zo'n korte tijd vind ik hoe dan ook te veel gehaast. En ik wil afgezien van de heen en terugreis niet echt een planning maken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je niet echt te haasten als je vantevoren een beetje 'n grove planning maakt.
Dat lijkt me ook. Als je echt wat dingen wilt zien, dan kan het ook geen kwaad daar vooraf al wat over na te denken. Zonde als je na 6 maanden terugkomt en er spijt van hebt dat je allerlei plekken niet hebt bezocht en vanalles niet hebt gezien.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kom op je hebt 6 maanden, als je de financiele mogelijkheden hebt kan je 30 á 40 plaatsen bezoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |