abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2010 @ 20:39:38 #126
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_80098032
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ligt er aan waar ik ben en hoe lang ik ergens ben
ja daarom vroeg ik ook naar het gemiddelde.

Je zegt elke keer heel stellig hoe duur het allemaal wel niet is, dat alles zo enorm gestegen is en dat een budget van 10.000 veeel te weinig is voor een half jaar. Ik hoor hele verschillende verhalen van wat een redelijk budget zou moeten zijn, vandaar dat ik erg benieuwd ben naar wat jij gemiddeld verbruikt in een maand.

Ik ga er toch vanuit dat je niet zomaar wat aan het roepen bent.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 8 april 2010 @ 20:48:48 #127
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_80098531
Hoe zijn jullie ervaringen met hoogteziekte? Dat is het enige waar ik nog een beetje nerveus voor ben. We beginnen in Lima en stijgen redelijk geleidelijk, maar we gaan wel in Bolivia 3 dagen met een 4WD met chauffeur over de zoutvlakte crossen, op zo'n 5km hoogte...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_80104185
Gewoon cocathee kopen en een keer goed slapen, dan is het meestal beter
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80104223
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:39 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

ja daarom vroeg ik ook naar het gemiddelde.

Je zegt elke keer heel stellig hoe duur het allemaal wel niet is, dat alles zo enorm gestegen is en dat een budget van 10.000 veeel te weinig is voor een half jaar. Ik hoor hele verschillende verhalen van wat een redelijk budget zou moeten zijn, vandaar dat ik erg benieuwd ben naar wat jij gemiddeld verbruikt in een maand.

Ik ga er toch vanuit dat je niet zomaar wat aan het roepen bent.
Ligt aan de reis, voor de reis is 10k in elk geval te weinig
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 9 april 2010 @ 00:08:31 #130
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80108314
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe zijn jullie ervaringen met hoogteziekte? Dat is het enige waar ik nog een beetje nerveus voor ben. We beginnen in Lima en stijgen redelijk geleidelijk, maar we gaan wel in Bolivia 3 dagen met een 4WD met chauffeur over de zoutvlakte crossen, op zo'n 5km hoogte...
Gaat prima. Idd beetje coca en slapen. En je er niet druk om maken scheelt een hoop. Geniet van het landschap.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 9 april 2010 @ 08:49:56 #131
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_80112486
Ok, thnx voor de tips! Fijn om wat ervaringen te horen, op internet lees je alleen maar horrorverhalen, as usual.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_80112503
Het is sws erg persoonlijk, genoeg mensen die er wel ziek van worden

Een redelijk goede conditie helpt in elk geval
  vrijdag 9 april 2010 @ 08:51:28 #133
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_80112515
Ik doe aan spinning 2-3x per week, dus dat zit op zich wel goed .
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:44:25 #134
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_80115413
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Daar kun je van tevoren niets over zeggen. Sommige mensen hebben nergens last van, anderen worden er flink ziek van.
Zorg er in ieder geval voor dat je een dag of 2 acclimatiseert tussen de 2000 en 3000 meter; Arequipa wordt daarvoor veel gebruikt.

En als je je een beetje brak begint te voelen, dan wil coca (mate de coca, of gewoon bladeren kauwen) inderdaad nog wel eens helpen. En slaap natuurlijk.
Wel oppassen, want als je echt ziek wordt van de hoogte, dan kun je beter weer wat afdalen.

Ga je naar Salar de Uyuni? Is leuk.
Alleen 'maar' op 3650 meter.
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:37:14 #135
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_80117340
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ligt aan de reis, voor de reis is 10k in elk geval te weinig
en nog kun je geen antwoord geven op mijn vraag. Ik vind het niet echt aannemelijk als je van alles roept maar geen voorbeeld uit eigen ervaring kan geven.

Zoals je zelf zegt: het ligt aan de reis. Hoe kan je dan bepalen of 10k voor mij te weinig zou zijn?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:51:27 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_80117923
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:44 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Daar kun je van tevoren niets over zeggen. Sommige mensen hebben nergens last van, anderen worden er flink ziek van.
Zorg er in ieder geval voor dat je een dag of 2 acclimatiseert tussen de 2000 en 3000 meter; Arequipa wordt daarvoor veel gebruikt.

En als je je een beetje brak begint te voelen, dan wil coca (mate de coca, of gewoon bladeren kauwen) inderdaad nog wel eens helpen. En slaap natuurlijk.
Wel oppassen, want als je echt ziek wordt van de hoogte, dan kun je beter weer wat afdalen.

Ga je naar Salar de Uyuni? Is leuk.
Alleen 'maar' op 3650 meter.
We gaan volgens mij van Lima naar Arequipa idd... En Uyuni ja! Ben ik erg benieuwd naar.

Tip overigens: vanavond Top Gear met een special in Bolivia
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:57:12 #137
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80118168
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:37 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

en nog kun je geen antwoord geven op mijn vraag. Ik vind het niet echt aannemelijk als je van alles roept maar geen voorbeeld uit eigen ervaring kan geven.

Zoals je zelf zegt: het ligt aan de reis. Hoe kan je dan bepalen of 10k voor mij te weinig zou zijn?
Vind ie altijd. Mijn vergelijking m.b.t. hostels was toch vrij duidelijk over de beperkte prijsstijgingen en dat deugde ook al niet...
Je redt het wel met je 10.000 euro, zelfs inclusief Galapagos. Vlieg alleen zo min mogelijk tussen de verschillende landen in Zuid-Amerika, dat is erg duur. Je hebt de tijd, dus reis langzaam.
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:03:24 #138
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80118380
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik doe aan spinning 2-3x per week, dus dat zit op zich wel goed .
en blijven drinken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:24:44 #139
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_80121208
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:57 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Vind ie altijd. Mijn vergelijking m.b.t. hostels was toch vrij duidelijk over de beperkte prijsstijgingen en dat deugde ook al niet...
Je redt het wel met je 10.000 euro, zelfs inclusief Galapagos. Vlieg alleen zo min mogelijk tussen de verschillende landen in Zuid-Amerika, dat is erg duur. Je hebt de tijd, dus reis langzaam.
Dat laatste vind ik wel een goeie. Ik zit me nu zelfs af te vragen of ik Brazilië niet moet skippen omdat het anders te veel is en ik wil voorkomen dat het een gesjees van hot naar her wordt. En Brazilië is zo enorm groot dat het misschien wel een keer een aparte reis verdient. Maar ik wil zo graag en ik kan niet kiezen
pi_80182459
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:37 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Das niet mijn probleem

Eigen ervaring, maar probeer het gewoon, het ergste wat je kan overkomen is dat je je reis na 4 maanden of zo moet afkappen
pi_80182506
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:57 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Jij zal vast de kenner zijn over de situatie in 2010
  zondag 11 april 2010 @ 13:24:06 #142
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_80183384
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Das niet mijn probleem

Eigen ervaring, maar probeer het gewoon, het ergste wat je kan overkomen is dat je je reis na 4 maanden of zo moet afkappen
Proberen doe ik het sowieso.
Maar ik hoor graag ervaringen van anderen, en jij bent eigenlijk de enige die beweert dat het absoluut te weinig is. In principe neem ik dat zo van je aan, jij hebt immers meer ervaring dan ik. Maar ik begrijp niet dat je het niet kan illustreren.

Je komt hier iets beweren zonder uitleg. Je snapt toch wel dat dat vragen oproept? En als je die dan niet echt kan beantwoorden dan komt je bewering niet meer zo geloofwaardig over. Dan kun je zeggen dat dat niet jouw probleem is maar waarom kom je dan in dit topic?
pi_80183483
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

5 vluchten binnen Zuid Amerika gaat je gewoon 3000 euro of zo kosten, als je geen groot budget hebt kan je beter richten op 1 of 2 landen
Dit zei ik maar ik zou zeggen leg je plan voor bij Killroy, die kun je precies vertellen hoeveel je aan tickets gaat kwijt zijn
pi_80183536
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:24 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Proberen doe ik het sowieso.
Maar ik hoor graag ervaringen van anderen, en jij bent eigenlijk de enige die beweert dat het absoluut te weinig is. In principe neem ik dat zo van je aan, jij hebt immers meer ervaring dan ik. Maar ik begrijp niet dat je het niet kan illustreren.

Je komt hier iets beweren zonder uitleg. Je snapt toch wel dat dat vragen oproept? En als je die dan niet echt kan beantwoorden dan komt je bewering niet meer zo geloofwaardig over. Dan kun je zeggen dat dat niet jouw probleem is maar waarom kom je dan in dit topic?
Je gelooft Lemans wel en mij niet. Lijkt me een typisch gevalletje van dwangmatig gelijk willen krijgen

Maar veel succes, laat ook nog effe weten hoe lang je het uit houdt met je budget en waar je allemaal bent geweest
  zondag 11 april 2010 @ 13:43:36 #145
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_80183973
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je gelooft Lemans wel en mij niet. Lijkt me een typisch gevalletje van dwangmatig gelijk willen krijgen

Maar veel succes, laat ook nog effe weten hoe lang je het uit houdt met je budget en waar je allemaal bent geweest
Lemans heeft concrete voorbeelden gegeven van de kosten die hij heeft gemaakt in een hotel. Dat is hele duidelijke informatie, ik heb geen reden om dat niet te geloven.

In principe wil ik best geloven wat jij zegt, maar jij kunt je bewering nergens mee illustreren. Je roept enkel en alleen dat 1000 euro in de maand niet gaat lukken. Als ik dan naar jouw persoonlijke ervaringen vraag kun je enkel zeggen dat het van de reis af hangt.
Dat is toch geen duidelijke informatie?

Echt, ik sta open voor je ervaringen, maar deel ze dan ook.
pi_80184238
Gewoon Lemans geloven
  zondag 11 april 2010 @ 15:54:36 #147
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_80188460
Zie dat bedoel ik maar
pi_80194711
quote:
Op zondag 11 april 2010 15:54 schreef -Mellow- het volgende:
Zie dat bedoel ik maar
Jij happy toch?
  maandag 12 april 2010 @ 00:51:22 #149
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_80212767
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jij happy toch?
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:46:44 #150
24606 edsuit
kind of blue
pi_80373896
Tijd geleden dat ik hier geweest ben (op Fok bedoel ik dan ).
Wat betreft budget heeft Joho (www.joho.nl) wel wat aardige informatie, en daarnaast de Lonely Planet gidsen.

Ik ben vorig jaar een paar maanden in Peru en Ecuador geweest, voor de liefhebbers hier een reisverslag:
http://www.edsuit.nl/blog(...)uador-2009-travel-2/
En foto's:
http://picasaweb.google.com/edsuit/Peru2009#
http://picasaweb.google.com/edsuit/Ecuador2009#

Nu wil ik volgend jaar weer gaan reizen, maar dan voor +/- een half jaar. En ik zit er aan te denken om weer terug te gaan naar Zuid-Amerika, en ook een stukje Midden-Amerika mee te pakken.
In Peru en Ecuador ben ik vooral in het Andes gebied geweest. Ik ben wel benieuwd naar verhalen van mensen die zowel daar als in andere delen van Zuid-Amerika zijn geweest. Ik heb het idee dat de cultuur (voor zover dat één cultuur is) in de Andes toch sterk verschilt met andere delen van het continent.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Of die uberhaupt ervaringen kan delen over de verschillen tussen Peru & Ecuador en andere landen in Zuid/Midden-Amerika. Dan denk ik vooral aan: hoe 'toegankelijk' is de lokale bevolking, cultuurverschillen met NL (voelde je je er snel thuis), veel of weinig andere reizigers..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')