ja daarom vroeg ik ook naar het gemiddelde.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ligt er aan waar ik ben en hoe lang ik ergens ben
Ligt aan de reis, voor de reis is 10k in elk geval te weinigquote:Op donderdag 8 april 2010 20:39 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ja daarom vroeg ik ook naar het gemiddelde.
Je zegt elke keer heel stellig hoe duur het allemaal wel niet is, dat alles zo enorm gestegen is en dat een budget van 10.000 veeel te weinig is voor een half jaar. Ik hoor hele verschillende verhalen van wat een redelijk budget zou moeten zijn, vandaar dat ik erg benieuwd ben naar wat jij gemiddeld verbruikt in een maand.
Ik ga er toch vanuit dat je niet zomaar wat aan het roepen bent.
Gaat prima. Idd beetje coca en slapen. En je er niet druk om maken scheelt een hoop. Geniet van het landschap.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe zijn jullie ervaringen met hoogteziekte? Dat is het enige waar ik nog een beetje nerveus voor ben. We beginnen in Lima en stijgen redelijk geleidelijk, maar we gaan wel in Bolivia 3 dagen met een 4WD met chauffeur over de zoutvlakte crossen, op zo'n 5km hoogte...
Daar kun je van tevoren niets over zeggen. Sommige mensen hebben nergens last van, anderen worden er flink ziek van.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe zijn jullie ervaringen met hoogteziekte? Dat is het enige waar ik nog een beetje nerveus voor ben. We beginnen in Lima en stijgen redelijk geleidelijk, maar we gaan wel in Bolivia 3 dagen met een 4WD met chauffeur over de zoutvlakte crossen, op zo'n 5km hoogte...
en nog kun je geen antwoord geven op mijn vraag. Ik vind het niet echt aannemelijk als je van alles roept maar geen voorbeeld uit eigen ervaring kan geven.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ligt aan de reis, voor de reis is 10k in elk geval te weinig
We gaan volgens mij van Lima naar Arequipa idd... En Uyuni ja! Ben ik erg benieuwd naar.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:44 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Daar kun je van tevoren niets over zeggen. Sommige mensen hebben nergens last van, anderen worden er flink ziek van.
Zorg er in ieder geval voor dat je een dag of 2 acclimatiseert tussen de 2000 en 3000 meter; Arequipa wordt daarvoor veel gebruikt.
En als je je een beetje brak begint te voelen, dan wil coca (mate de coca, of gewoon bladeren kauwen) inderdaad nog wel eens helpen. En slaap natuurlijk.
Wel oppassen, want als je echt ziek wordt van de hoogte, dan kun je beter weer wat afdalen.
Ga je naar Salar de Uyuni? Is leuk.
Alleen 'maar' op 3650 meter.
Vind ie altijd. Mijn vergelijking m.b.t. hostels was toch vrij duidelijk over de beperkte prijsstijgingen en dat deugde ook al niet...quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:37 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
en nog kun je geen antwoord geven op mijn vraag. Ik vind het niet echt aannemelijk als je van alles roept maar geen voorbeeld uit eigen ervaring kan geven.
Zoals je zelf zegt: het ligt aan de reis. Hoe kan je dan bepalen of 10k voor mij te weinig zou zijn?
en blijven drinken.quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik doe aan spinning 2-3x per week, dus dat zit op zich wel goed.
Dat laatste vind ik wel een goeie. Ik zit me nu zelfs af te vragen of ik Brazilië niet moet skippen omdat het anders te veel is en ik wil voorkomen dat het een gesjees van hot naar her wordt. En Brazilië is zo enorm groot dat het misschien wel een keer een aparte reis verdient. Maar ik wil zo graag en ik kan niet kiezenquote:Op vrijdag 9 april 2010 11:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vind ie altijd. Mijn vergelijking m.b.t. hostels was toch vrij duidelijk over de beperkte prijsstijgingen en dat deugde ook al niet...
Je redt het wel met je 10.000 euro, zelfs inclusief Galapagos. Vlieg alleen zo min mogelijk tussen de verschillende landen in Zuid-Amerika, dat is erg duur. Je hebt de tijd, dus reis langzaam.
Das niet mijn probleemquote:Op vrijdag 9 april 2010 11:37 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
en nog kun je geen antwoord geven op mijn vraag. Ik vind het niet echt aannemelijk als je van alles roept maar geen voorbeeld uit eigen ervaring kan geven.
Zoals je zelf zegt: het ligt aan de reis. Hoe kan je dan bepalen of 10k voor mij te weinig zou zijn?
Jij zal vast de kenner zijn over de situatie in 2010quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vind ie altijd. Mijn vergelijking m.b.t. hostels was toch vrij duidelijk over de beperkte prijsstijgingen en dat deugde ook al niet...
Je redt het wel met je 10.000 euro, zelfs inclusief Galapagos. Vlieg alleen zo min mogelijk tussen de verschillende landen in Zuid-Amerika, dat is erg duur. Je hebt de tijd, dus reis langzaam.
Proberen doe ik het sowieso.quote:Op zondag 11 april 2010 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Das niet mijn probleem
Eigen ervaring, maar probeer het gewoon, het ergste wat je kan overkomen is dat je je reis na 4 maanden of zo moet afkappen
Dit zei ik maar ik zou zeggen leg je plan voor bij Killroy, die kun je precies vertellen hoeveel je aan tickets gaat kwijt zijnquote:Op dinsdag 6 april 2010 18:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
5 vluchten binnen Zuid Amerika gaat je gewoon 3000 euro of zo kosten, als je geen groot budget hebt kan je beter richten op 1 of 2 landen
Je gelooft Lemans wel en mij niet. Lijkt me een typisch gevalletje van dwangmatig gelijk willen krijgenquote:Op zondag 11 april 2010 13:24 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Proberen doe ik het sowieso.
Maar ik hoor graag ervaringen van anderen, en jij bent eigenlijk de enige die beweert dat het absoluut te weinig is. In principe neem ik dat zo van je aan, jij hebt immers meer ervaring dan ik. Maar ik begrijp niet dat je het niet kan illustreren.
Je komt hier iets beweren zonder uitleg. Je snapt toch wel dat dat vragen oproept? En als je die dan niet echt kan beantwoorden dan komt je bewering niet meer zo geloofwaardig over. Dan kun je zeggen dat dat niet jouw probleem is maar waarom kom je dan in dit topic?
Lemans heeft concrete voorbeelden gegeven van de kosten die hij heeft gemaakt in een hotel. Dat is hele duidelijke informatie, ik heb geen reden om dat niet te geloven.quote:Op zondag 11 april 2010 13:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je gelooft Lemans wel en mij niet. Lijkt me een typisch gevalletje van dwangmatig gelijk willen krijgen
Maar veel succes, laat ook nog effe weten hoe lang je het uit houdt met je budget en waar je allemaal bent geweest
Jij happy toch?quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |