abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 april 2010 @ 11:40:07 #101
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80037266
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:21 schreef -Mellow- het volgende:
Ik kan in NL voor minder dan 1000 euro in de maand rondkomen, dus ik vertrouw er op dat ik dat in ZA met 1000 pm zeker ook kan.

Verder hangt het natuurlijk helemaal van de persoon af. Ik heb meerdere mensen gesporken die op reis zijn geweest in ZA en die zeggen prima rond te kunnen komen met 1000.
Ik ben echt niet van plan om in sterrenhotels te gaan zitten ofzo
moet opzich lukken. maar prijzen verschillen soms nogal.
In ecuador is ruweg een busreis van een uur een dollar. Maar topbussen zijn het niet. In argentinie is het veel duurder, maar zijn de bussen ook veel beter. Iets wat geen luxe is als je 15 uur of langer in een bus zit. In Argentinie kan je vaak prima in hostels koken, In Ecuador en Bolivia niet/nauwelijks. UIt eten is niet duur,maar je geeft dan al snel wat meer uit dan dat je zelf kookt.
Maar als je geen gekke dingen doet kan je voor 1000 wel rondkomen, alleen wil je na een tijdje vast gekke dingen doen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 7 april 2010 @ 11:40:51 #102
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_80037299
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Reken op iets meer in Zuid-Amerika denk ik. 30 euro per dag is krap als je wil overnachten (hostel 10 euro lukt niet altijd), eten (10 euro) en reizen (10 euro is niet veel).

Ik zou 2000 per maand rekenen. Wat je overhoudt is meegenomen.
Ok, ik hoor er dus hele verschillende verhalen over. Maar mijn budget staat min of meer vast en als het op is is het op
Het zal mij benieuwen allemaal
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 7 april 2010 @ 11:41:42 #103
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_80037326
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:40 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

In ecuador is ruweg een busreis van een uur een dollar. Maar topbussen zijn het niet. In argentinie is het veel duurder, maar zijn de bussen ook veel beter. Iets wat geen luxe is als je 15 uur of langer in een bus zit. In Argentinie kan je vaak prima in hostels koken, In Ecuador en Bolivia niet/nauwelijks. UIt eten is niet duur,maar je geeft dan al snel wat meer uit dan dat je zelf kookt.
Maar als je geen gekke dingen doet kan je voor 1000 wel rondkomen, alleen wil je na een tijdje vast gekke dingen doen.
ik wil best gekke dingen doen ja
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 7 april 2010 @ 11:43:54 #104
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80037407
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:41 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

ik wil best gekke dingen doen ja
Ga de cotopaxi beklimmen. Echt tot de top. Dat kan en is relatief eenvoudig.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_80048564
quote:

[..]

Hij wil veel gaan reizen dan gaat het je echt niet lukken met 1000 euro

Als je heel de dag op je hostel zit, niks uitvoert en zelf eten kookt dan lukt het net met 1000 euro
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 8 april 2010 @ 00:45:00 #106
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_80069484
quote:

[..]

Ik weet niet waar jij bent geweest in Ecuador, maar er zijn genoeg hostels waar je kan koken...
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  donderdag 8 april 2010 @ 09:00:39 #107
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80072465
De kosten worden door sommigen hier weer eens schromelijk overdreven. Ik heb mensen gezien die voor 200 euro in de maand rondkwamen en mensen die er 40.000 per jaar doorheen jaagden. Alles is mogelijk en het gaat hoe dan ook een avontuur worden.

Overigens, vluchten tussen landen zijn in Zuid-Amerika inderdaad erg duur. Binnenlandse vluchten daarentegen zijn soms juist vrij goedkoop. Bolivia is spotgoedkoop, Ecuador ook, Brazilië is reteduur.

Oh, en koken tijdens een reis is niet nodig als je dat niet wilt, overal zijn betaalbare opties om buiten de deur te eten, zelfs in Brazilië.
  donderdag 8 april 2010 @ 13:59:50 #108
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_80082036
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hij wil veel gaan reizen dan gaat het je echt niet lukken met 1000 euro

Als je heel de dag op je hostel zit, niks uitvoert en zelf eten kookt dan lukt het net met 1000 euro
Ik ben een meisje.

Waar ben jij zelf geweest en wat was je budget dan?
  donderdag 8 april 2010 @ 14:48:27 #109
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80083984
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:45 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij bent geweest in Ecuador, maar er zijn genoeg hostels waar je kan koken...
Opzich overal, ben er geloof ik 1 tegengekomen. Maar kan aan mij liggen. Ik woonde er dan ook, eigen keuken
And that is the news.''
  donderdag 8 april 2010 @ 15:24:15 #110
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80085389
Ik ben voor 1000 euro per maand in bijna heel Latijns Amerika geweest. Inclusief vlucht tussen Noord- en Zuid- Amerika, heen en weer naar Galapagos, Paaseiland en de Peruviaanse Amazone. Oh, én een enkeltje naar huis!

Ik weet niet wat mensen allemaal doen met 2000 euro per maand, maar dan kan je héél veel gekke dingen mee doen in het grootste deel van de genoemde landen. Nu is een korte periode van 3,5 maand relatief natuurlijk iets duurder dan een heel jaar.
pi_80091081
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:00 schreef Lemans24 het volgende:
De kosten worden door sommigen hier weer eens schromelijk overdreven. Ik heb mensen gezien die voor 200 euro in de maand rondkwamen en mensen die er 40.000 per jaar doorheen jaagden. Alles is mogelijk en het gaat hoe dan ook een avontuur worden.

Overigens, vluchten tussen landen zijn in Zuid-Amerika inderdaad erg duur. Binnenlandse vluchten daarentegen zijn soms juist vrij goedkoop. Bolivia is spotgoedkoop, Ecuador ook, Brazilië is reteduur.

Oh, en koken tijdens een reis is niet nodig als je dat niet wilt, overal zijn betaalbare opties om buiten de deur te eten, zelfs in Brazilië.
Hoe kan je van 200 euro in de maand rondkomen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80091092
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:24 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ben voor 1000 euro per maand in bijna heel Latijns Amerika geweest. Inclusief vlucht tussen Noord- en Zuid- Amerika, heen en weer naar Galapagos, Paaseiland en de Peruviaanse Amazone. Oh, én een enkeltje naar huis!

Ik weet niet wat mensen allemaal doen met 2000 euro per maand, maar dan kan je héél veel gekke dingen mee doen in het grootste deel van de genoemde landen. Nu is een korte periode van 3,5 maand relatief natuurlijk iets duurder dan een heel jaar.
Wanneer?
pi_80091133
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:59 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik ben een meisje.

Waar ben jij zelf geweest en wat was je budget dan?
De meeste landen in ZA en het budget zou je met factor 3 moeten vermenigvuldigen denk ik
  donderdag 8 april 2010 @ 17:48:14 #114
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80091338
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe kan je van 200 euro in de maand rondkomen?
tja, dat vroeg ik me ook af. Maar dat waren van die profiterende hippie-achtige personen. Met name in Bolivia, want daar is het natuurlijk het goedkoopst.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:48:33 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80091353
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wanneer?
2007-2008
pi_80091475
Oh dan kan je er nu 30 á 50% bijtellen
pi_80091499
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:48 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

tja, dat vroeg ik me ook af. Maar dat waren van die profiterende hippie-achtige personen. Met name in Bolivia, want daar is het natuurlijk het goedkoopst.
Ook in Boivia kan je niet met 200 euro eten en slapen
  donderdag 8 april 2010 @ 18:57:14 #118
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_80093621
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:48 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Opzich overal, ben er geloof ik 1 tegengekomen. Maar kan aan mij liggen. Ik woonde er dan ook, eigen keuken
Genoeg plaatsen hebben eigen keukens hoor.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  donderdag 8 april 2010 @ 18:58:56 #119
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_80093684
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De meeste landen in ZA en het budget zou je met factor 3 moeten vermenigvuldigen denk ik
Hoeveel maakte jij per maand op dan gemiddeld?
  donderdag 8 april 2010 @ 19:44:31 #120
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80095484
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Oh dan kan je er nu 30 á 50% bijtellen
Mwa, nee. Niet helemaal.

Mexico als eerste voorbeeld: het hostel in Mexico City waar ik in mei 2007 verbleef kostte toen 100 peso, dat was toen ¤ 6,88
Volgens hun website kost datzelfde hostel nu 140 peso, dat is nu ¤ 8,56
25% duurder in drie jaar voor Mexico.

Nog een voorbeeldje: Brazilië.
In januari 2008 betaalde ik voor het hostel in Rio 29 real, dat was toen ¤ 10,95.
Volgens de website kost hetzelfde bed nu, verrassing, nog steeds 29 real. Dat is nu ¤ 12,33.
Een prijsstijging van 13% voor Brazilië. Puur door een koersstijging van de real in dit geval!

Laat ik er nog één opzoeken in m'n mailbox. Chili.
In februari 2008 was ik op Paaseiland. Het hostel kostte me via Hostelworld 22 USD, dat was toen ¤ 14,85. Geen idee waarom het in dollars was, overigens.
Op Hostelworld kost een bed daar nu 26,67 USD, ofwel ¤ 18,56.
Een prijsstijging van 25%.

Stijgingen ja, maar nog steeds niet zoveel als jij vermoedde.

En dan nog één van Argentinië:
In januari 2008 kostte een hostel in Puerto Madryn via Hostelworld 37 Argentijnse peso, toen ¤ 8,08.
Op Hostelworld nu 40 peso, ofwel ¤ 7,71.
En daar wordt het alleen maar goedkoper: -5%.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemans24 op 08-04-2010 19:51:24 ]
pi_80095744
En je geeft alleen geld uit aan hostels?
pi_80095783
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:58 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Hoeveel maakte jij per maand op dan gemiddeld?
Ligt er aan waar ik ben en hoe lang ik ergens ben
  donderdag 8 april 2010 @ 19:54:12 #123
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80095913
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En je geeft alleen geld uit aan hostels?
Hey, ik kan moeilijk nu de prijs van een biertje in de supermarkt op de hoek van de Zócalo gaan checken, of van een hotdog bij de OXXO...
Het zijn voorbeelden en een dagelijkse verblijfplaats is voor de meeste backpackers toch één van de grootste uitgavenposten.
pi_80095992
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:54 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hey, ik kan moeilijk nu de prijs van een biertje in de supermarkt op de hoek van de Zócalo gaan checken, of van een hotdog bij de OXXO...
Het zijn voorbeelden en een dagelijkse verblijfplaats is voor de meeste backpackers toch één van de grootste uitgavenposten.
Als je alleen geld uitgeeft aan een hostel en voor de rest alleen ligt te stinken en jointjes ligt te roken in je hostel zal dat vast uitkomen maar dan kan je beter gewoon in Nederland blijven
  donderdag 8 april 2010 @ 20:03:01 #125
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80096245
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je alleen geld uitgeeft aan een hostel en voor de rest alleen ligt te stinken en jointjes ligt te roken in je hostel zal dat vast uitkomen maar dan kan je beter gewoon in Nederland blijven
Ik doe niet aan drugs en deed dat daar ook nauwelijks. Wel aan alcohol overigens, wat na hostels, transport en eten mijn 4e grootste uitgavenpost was.
Tours en excursies kostten me soms niks, soms een vermogen, maar gemiddeld viel me dat best mee. In Brazilië had ik niet zo'n behoefte aan peperdure tours nee, daar ben ik er zelf wel op uit gegaan. Drie dagen Rurrenabaque voor 30 euro blijft natuurlijk bespottelijk goedkoop. Ik zie wel op Wikipedia dat daar nu een 'officiële' minimumprijs van 60 euro voor geldt. Ja, toch, 100% stijging!

En in alle vier de gevallen die ik opsom, geeft de prijs van het hostel wel heel mooi weer hoe het algemene prijspijl was. De volgorde Mexcio, Argentinië, Brazilië, Chili (Paaseiland) klopte precies. En dat zou ook betekenen dat Mexico nu duurder is geworden dan Argentinië, wat me vrij aannemelijk lijkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemans24 op 08-04-2010 20:08:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')