quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:26 schreef Sjonnjoop het volgende:
Uitzendburo zul je sneller iets hebben, W&S wat meer kans op iets op nivo. Als starter is dit een extra kut tijd, dus ik zou voor en - en en Monsterboard e.d gaan, knallen met hagel. Geduld is een schone zaak
quote:
Dont call us, we call you..quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:31 schreef jeroen25 het volgende:
Geven ze ook aan waarom het na het eerste gesprek adios is?
Ik zie niet in waarom niet, alleen is de kans op afwijzing daar misschien nog iets groter omdat bedrijven bang kunnen zijn dat je je snel gaat vervelen omdat je onder je niveau werkt. Maar nog steeds: niet geschoten is altijd mis. Als je wel uitgenodigd wordt, zorg dan dat je in ieder geval 'n goed antwoord klaar hebt op de vraag waarom je onder je niveau solliciteertquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:29 schreef mezzy het volgende:
[..]
solliciteren naar functies op HBO niveau.done or not done in mijn situatie?
ik wil wel een vaste baan, of tijdelijke baan met uitzicht op een vaste baan..quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:31 schreef anboni het volgende:
[..]
![]()
Inderdaad, schakel 'n W&S in, schrijf je in bij 'n uitzendbureau en pak daar zoveel mogelijk klusjes op (hoeft niet per se relevant te zijn, als je maar aan het werk bent zodat je dat in je CV kunt zetten). Als er in de richting die jij zoekt detacheringsbureau's actief zijn, ga daar ook solliciteren.
Maarja, je kunt natuurlijk best brutaal zijn en alsnog zelf bellen om te vragen waarom jij het niet bent geworden. (je bent het toch al niet geworden, niets te verliezen dus bij die clubquote:
als ik mijn interesse en motivering voor de functie laat blijken, moet dan geen probleem zijn..quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:33 schreef anboni het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom niet, alleen is de kans op afwijzing daar misschien nog iets groter omdat bedrijven bang kunnen zijn dat je je snel gaat vervelen omdat je onder je niveau werkt. Maar nog steeds: niet geschoten is altijd mis. Als je wel uitgenodigd wordt, zorg dan dat je in ieder geval 'n goed antwoord klaar hebt op de vraag waarom je onder je niveau solliciteert
Beggars can't be choosers...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:34 schreef mezzy het volgende:
[..]
ik wil wel een vaste baan, of tijdelijke baan met uitzicht op een vaste baan..
uhmmm ik heb nooit eerder gewerkt via een werving/selectie of uitzendbureau.. en dat soort termen heb ik niet op de Universiteit geleerd.. is dat nou zo gek?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:34 schreef _Michiel_ het volgende:
Je hebt een universitaire economische opleiding achter de rug en je vraagt lutsers op Fok! wat de voor en nadelen zijn van werving/selectie bureaus en uitzendbureau's?
Mwoah, zijn maar weinig opleidingen die je echt voorbereiden op de harde werkelijkheid volgens mij, niks mis met advies vragen aan mensen met wat ervaring.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:34 schreef _Michiel_ het volgende:
Je hebt een universitaire economische opleiding achter de rug en je vraagt lutsers op Fok! wat de voor en nadelen zijn van werving/selectie bureaus en uitzendbureau's?
Je te goed voelen voor HBO terwijl je geen baan hebt. Dat is een epic fail..quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:29 schreef mezzy het volgende:
[..]
solliciteren naar functies op HBO niveau.done or not done in mijn situatie?
Je kan beter werk vinden wat onder je niveau is en dan verder solliciteren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:36 schreef mezzy het volgende:
[..]
uhmmm ik heb nooit eerder gewerkt via een werving/selectie of uitzendbureau.. en dat soort termen heb ik niet op de Universiteit geleerd.. is dat nou zo gek?![]()
Dit is een heel aardige en zeker niet ongewoon, denk ik.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:35 schreef anboni het volgende:
[..]
Maarja, je kunt natuurlijk best brutaal zijn en alsnog zelf bellen om te vragen waarom jij het niet bent geworden. (je bent het toch al niet geworden, niets te verliezen dus bij die club)
Iedereen heeft hier 3 Wo studies gedaan hoorquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:34 schreef _Michiel_ het volgende:
Dus? Dan ga je toch juist vragen wat de reden van afwijzing is?quote:
En dat is nu net de reden waarom je nog niet bent aangenomen. Een werknemer zoek meer dan alleen een diploma en de kennis die nodig is om dat papiertje te halen. Een beetje algemene ontwikkeling is ook niet verkeerd.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:36 schreef mezzy het volgende:
[..]
en dat soort termen heb ik niet op de Universiteit geleerd.. is dat nou zo gek?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |