abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 09:54:19 #1
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_74008892
quote:
EMMEN - De politie Drenthe heeft videobeelden van een insluiper op internet gezet. Daarmee wordt de privacy van de insluiper geschonden, meent de Bond van Wetsovertreders. De bond diende vrijdag een klacht over het voorval in bij de Nationale Ombudsman.

De beelden laten zien hoe de verdachte de woonkamer doorzoekt van een 88-jarige vrouw uit Emmen.

De camera's zijn opgehangen door de familie van de vrouw, omdat het niet de eerste keer was dat de man binnensloop. De familie droeg de beelden over aan de politie.

Volgens de bond mogen verdachten in winkels worden gefilmd. ''Maar apparatuur in woonhuizen gaat te ver'', aldus een woordvoerder. ''De stap naar de Ombudsman is een soort proefproces om erachter te komen hoe ver mensen kunnen gaan.''

Voor het openbaar maken van een dergelijke video is toestemming nodig van de officier van justitie. Dat is in dit geval ook gebeurd.
Dat je zulke beelden niet zo maar openbaar mag maken, daar valt wellicht nog over te discussiėren. Maar als er toestemming is van de Officier van Justitie zie ik het probleem niet.

Zelf vind ik dat je zulke beelden altijd op het internet mag zetten, vind het argument van * privacy van de crimineel * in dit geval ronduit belachelijk.

Mocht jezelf over dergelijke beelden beschikken en wil je erachter komen wie de insluiper is, dan zou je de beelden gewoon op het net moeten mogen zetten.
Compleet met de vraag : Wie herkent deze persoon ?

Wat vinden jullie ?

bron
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:08:30 #2
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_74009077
idd dubbel, ik was eerder maar de andere loopt al, dus gooi deze maar dicht
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_74013771
Jammer. 1 minuut verschil

Normaal gesproken zouden we hier verder gaan, maar die andere is al wat voller.

Gewoon je tekst daar kopiėren
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')