quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:38 schreef Michielos het volgende:
TS is een VMBO'er
Inderdaad ga niet klagen in de KLAAGBAK.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:42 schreef error_404 het volgende:
Nou, dan ga je toch lekker van school af? Wat boeit ons het nou dat je geen zin hebt in school?
Ga lekker op school klagen, of thuis, maar niet hier.
Dat dus.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:43 schreef Yi-Long het volgende:
TS heeft (gedeeltelijk) gelijk.
Voor veel vakken moet je toch zelfstandig aan de slag terwijl je 'leraar' een beetje op zijn PC zit te spelen of een krantje aan het lezen is. Veel van de moderne leraren zijn voornamelijk 'toezichthouder', ipv dat ze daadwerkelijk les geven.
Leugens. Met VWO kan je heel wat beter Nederlands dan die stront die je nu hier achterlaat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:40 schreef raav1 het volgende:
nou mooi dat ik vwo doe
aleen heb een pleures hekel aan school
het kan net zo goed thuis naast de buis of niet
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:44 schreef wikwakka2 het volgende:
TS z'n faalsite:
[ afbeelding ]
Ga dan lekker je geld verdienen door meer van deze kwaliteitssites te bouwen!!!
Godverquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:44 schreef wikwakka2 het volgende:
TS z'n faalsite:
[ afbeelding ]
Zulke dingen moet je niet vragen. Wil je gehaat worden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:45 schreef raav1 het volgende:
ik klaag om dat da hier mag thuis zijn ze al helemaal gek geklaagt
en wat betekent TS
topic stichter of zo
Wow, met VWO kom je niet echt ver he....quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:45 schreef raav1 het volgende:
ik klaag om dat da hier mag thuis zijn ze al helemaal gek geklaagt
en wat betekent TS
topic stichter of zo
Nee, maar dit mannetje wel:quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:46 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Godver![]()
![]()
Bewegen die vlammen ook?
advertenstie's en gezeligquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:44 schreef wikwakka2 het volgende:
TS z'n faalsite:
[ afbeelding ]
Dat ligt dan meer aan de school en de opleiding die je doet... Een goede vwoquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:43 schreef Yi-Long het volgende:
Voor veel vakken moet je toch zelfstandig aan de slag terwijl je 'leraar' een beetje op zijn PC zit te spelen of een krantje aan het lezen is. Veel van de moderne leraren zijn voornamelijk 'toezichthouder', ipv dat ze daadwerkelijk les geven.
Shit, je was me voor!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:49 schreef Neroje het volgende:
[..]
advertenstie's en gezelig
Ga toch maar naar school knul
stichter is makerquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:47 schreef error_404 het volgende:
[..]
Wow, met VWO kom je niet echt ver he....
Wat dacht je van Topic Starter?
Klinkt logischer toch?
-edit- ik denk dat het 2e juweeltje van de dag gaat worden![]()
* error_404 pakt weer de popcorn erbij
Stichter bekt toch niet lekker.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:51 schreef raav1 het volgende:
[..]
stichter is maker
starter is beginner allelei met een s en houd hier hett zelfde in
Natuurlijk, daarom vraag je het ook, dom van mij.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:51 schreef raav1 het volgende:
[..]
stichter is maker
Ga nou niet voor jan lul allemaal termen lopen verkwanselen, iedereen hier weet dat TS TopicStarter betekent.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:51 schreef raav1 het volgende:
[..]
stichter is maker
Vertel mij wat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:43 schreef Yi-Long het volgende:
Behalve in deze topic. Hier betekent het TerugnaarSchool.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:53 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ga nou niet voor jan lul allemaal termen lopen verkwanselen, iedereen hier weet dat TS TopicStarter betekent.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:55 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Vertel mij wat.
Ik kom op school om te gamen.
De leraar is gewoon een oppasser die ingrijpt als het te druk wordt
Gezecht.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:59 schreef raav1 het volgende:
ik zit pas een dag op fok en er is al vaker TS gezecht maar wist niet wat het betekende nu weet ik het en klaar daarover en buiten julie gezeur komen nog best handige opmerkingen te boven
Niet iedereen zit op een goede VWO. Je hoort gewoon dat in de praktijk veel koters gewoon zelfstandig of in groepsverband aan opdrachtjes worden gezet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:49 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dat ligt dan meer aan de school en de opleiding die je doet... Een goede vwo
werkt anders dan je hier schetst... En bovendien kunnen veel kinderen niet
zonder toezicht...
Als jij een week voorbereiding nodig hebt voordat je je op een forum durft te begeven, dan had je misschien beter weg kunnen blijven, ipv nu uit de hoogte te doenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:46 schreef S.Seagal het volgende:
[..]
Zulke dingen moet je niet vragen. Wil je gehaat worden.
Voordat ik op fok kwam heb ik eerst een week zelfstudie gedaan over het forum. Misschien had jij dat ook moeten doen.
MBO, gelukkig wel Niveau 4 (stelt tenminste IETS voor).quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:57 schreef Airlocker het volgende:
[..]Hoezo blijf je niet thuis dan? MBO of zo?
Zeg dat dan gelijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:03 schreef raav1 het volgende:
kom op he ik ben dyslecties en zit pas in de 2e
ik vind thuis werken gewoon handiger
Framesquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:48 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nee, maar dit mannetje wel:
[ afbeelding ]
Niet teveel aantrekken van alle zeikerds hier. Dat zul je altijd houden. Gewoon alleen reageren op de mensen waar je iets aan hebt, dan is de lol voor de kneuzen er ook snel vanaf.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:03 schreef raav1 het volgende:
Dat is ook stukken beter voor je sociale vaardigheden natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:03 schreef raav1 het volgende:
Dan heb je discipline en verantwoordelijkheidsgevoel... Veel kinderen kunnen die discipline nietquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:00 schreef Yi-Long het volgende:
Niet iedereen zit op een goede VWO. Je hoort gewoon dat in de praktijk veel koters gewoon zelfstandig of in groepsverband aan opdrachtjes worden gezet.
Persoonlijk vond ik het juist erg storend. Ik wil gewoon ECHT les hebben, dus een figuur die anderhalf uur loopt te kleppen, en dat de rest allemaal stil is. Dat zelfstandige gedoe dat schiet toch meestal niet echt op wanneer je met 20-30 anderen in een lokaal zit, dus dan kun je dat beter thuis doen, of in de trein ofzo.
Komt misschien ook omdat je teveel vakken op school krijgt waar je geen enkele binding mee heeft, laat staan dat je er het nut van inziet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:05 schreef Jussle het volgende:
Als er een gloednieuwe PS3 thuis staat, en ernaast je school-laptop.
Dan is de keuze voor veel mensen toch al snel gemaakt.
Same here..quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Niet iedereen zit op een goede VWO. Je hoort gewoon dat in de praktijk veel koters gewoon zelfstandig of in groepsverband aan opdrachtjes worden gezet.
Persoonlijk vond ik het juist erg storend. Ik wil gewoon ECHT les hebben, dus een figuur die anderhalf uur loopt te kleppen, en dat de rest allemaal stil is. Dat zelfstandige gedoe dat schiet toch meestal niet echt op wanneer je met 20-30 anderen in een lokaal zit, dus dan kun je dat beter thuis doen, of in de trein ofzo.
Mee eens, wij hebben veel leraren die werken als volgt:quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
...en juist daarom wil ik dat er gewoon ECHT les gegeven wordt, ipv te vertrouwen op de discipline van scholieren. Vooral in groespverband ben je als scholier namelijk gewoon veels te vaak de lul wanneer JIJ wel die discipline hebt, maar 1-2 van je groepsgenootjes niet. Als school moet je er gewoon voor zorgen dat scholieren niet in dat soort situaties komen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:07 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dan heb je discipline en verantwoordelijkheidsgevoel... Veel kinderen kunnen die discipline niet
opbrengen... Dat kan je ook niet echt verwachten van iemand die niet doorheeft waarvoor deze
aan t leren is en bepaalde dingen leert, zeker niet als er zoveel leuks te doen is waar je verder
ook geen zak aan hebt... Je hebt t hier niet over een vervolgopleiding maar een middelbareschool...
Wel een handige kinderopvang.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:07 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Komt misschien ook omdat je teveel vakken op school krijgt waar je geen enkele binding mee heeft, laat staan dat je er het nut van inziet.
Sowieso ben ik trouwens tegen huiswerk, als koters al de hele dag op school vastgehouden worden.
kijk jij snapt hetquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:07 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Komt misschien ook omdat je teveel vakken op school krijgt waar je geen enkele binding mee heeft, laat staan dat je er het nut van inziet.
Sowieso ben ik trouwens tegen huiswerk, als koters al de hele dag op school vastgehouden worden.
Handig voor de ouders en de maatschappij omdat die koters dan niet op straat hangen of thuis zitten om zich te vervelen.quote:
minister suf kop bij deze.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:09 schreef MinistervanOnderwijs het volgende:
Je moet stoppen met www.g-ec.tk! Het leidt alleen maar af en dat is nergens voor nodig, want het is alleen maar een grote faal.
Dat kan je geen site noemenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:13 schreef raav1 het volgende:
[..]
minister suf kop bij deze.
leid helemaal niet af het is gewoon leuk om siteś te maken
Dat klopt wel... Maar huiswerk is noodzakelijk voor dingen in je kop te stampen... Vooral handigquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:09 schreef Yi-Long het volgende:
...en juist daarom wil ik dat er gewoon ECHT les gegeven wordt, ipv te vertrouwen op de discipline van scholieren. Vooral in groespverband ben je als scholier namelijk gewoon veels te vaak de lul wanneer JIJ wel die discipline hebt, maar 1-2 van je groepsgenootjes niet. Als school moet je er gewoon voor zorgen dat scholieren niet in dat soort situaties komen.
Maar onze opdrachten zijn dan ook een grote toetsquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:09 schreef Jussle het volgende:
[..]
Mee eens, wij hebben veel leraren die werken als volgt:
Huiswerk opgeven - antwoorden geven (projecteren) - huiswerk opgeven - antwoorden geven enzovoorts.
Dan kan je ze net zo goed meteen geven als je er toch geen uitleg bij geeft.
Maak dan eens een site die ook leuk is voor andere mensen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:13 schreef raav1 het volgende:
[..]
minister suf kop bij deze.
leid helemaal niet af het is gewoon leuk om siteś te maken
Nederland kent geen vrijheid,quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Handig voor de ouders en de maatschappij omdat die koters dan niet op straat hangen of thuis zitten om zich te vervelen.
Voor die koters vind ik het gewoon nutteloze vrijheidsberoving in een periode waarin ze juist zoveel mogelijk vrij zouden moeten zijn om kind te zijn.
Jij bent zeker nog nooit buiten europa geweest? Wees blij dat je weet wat weekend is..quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:17 schreef Jussle het volgende:
Nederland kent geen vrijheid,
Naar schoolgaan/werken tot je er bij neervalt, tenzij je je armen en benen en mond niet meer kan bewegen, dan krijg je een uitkering, waarmee je toch niks meer kunt, want je kan niets meer bewegen.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:15 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dat klopt wel... Maar huiswerk is noodzakelijk voor dingen in je kop te stampen... Vooral handig
bij talen... En wiskunde leer je alleen maar door het te doen... Aantekeningen maken in de les, en
voor de rest sommen en grafieken maken totdat je erbij neervalt...
Bij bepaalde zaken leer je meer door dingen te doen, dus idd wiskunde, of dingen op de PC. Met andere vakken zoals Aardrijkskunde en Geschiedenis moet het gewoon een combinatie zijn van echt les krijgen, beelden zien, opdrachten maken, en leren. Dat verschilt dus uiteraard per vak.quote:ZSowieso leer je meer van dingen doen dan iemand die continu aan t praten is... Dat is niet alleen
bij school zo maar met vrijwel alles! De toezicht is verder nodig dat het ook gebeurd... Ouders
werken nou eenmaal overdag en veel hebben ook geen kaas meer gegeten van wat er nu op
school geleerd wordt...
Er wordt niet echt efficient gewerkt. Je moet EN leren, EN opdrachten maken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Handig voor de ouders en de maatschappij omdat die koters dan niet op straat hangen of thuis zitten om zich te vervelen.
Voor die koters vind ik het gewoon nutteloze vrijheidsberoving in een periode waarin ze juist zoveel mogelijk vrij zouden moeten zijn om kind te zijn.
En tja, aardrijkskunde en geschiedenis zijn niet echt de vakken waarop je een bredequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:21 schreef Yi-Long het volgende:
Wiskunde lijkt me dan ook niet een vak waar dit voor op gaat: daarbij doe je sowieso gewoon in de klas de opdrachten na een korte uitleg van de leraar. Dat zal nu nog steeds zo zijn.
En persoonlijk leerde ik juist veel meer wanneer ik het gewoon de leraar hoorde vertellen, ipv wanneer ik het zelf moest gaan lezen en leren. Ik lette meestal gewoon op, vaak zat ik ook gewoon een beetje te tekenen tegelijkertijd, maar toch pikte ik het op omdat iemand aan het praten was over de stof, en eigenlijk hoefde ik vaak dan al niet eens meer echt te leren thuis...
Bij bepaalde zaken leer je meer door dingen te doen, dus idd wiskunde, of dingen op de PC. Met andere vakken zoals Aardrijkskunde en Geschiedenis moet het gewoon een combinatie zijn van echt les krijgen, beelden zien, opdrachten maken, en leren. Dat verschilt dus uiteraard per vak.
da's idd slechtquote:Wat er nu echter te vaak lijkt te gebeuren, is dat de leraar er echt alleen maar lijkt te zitten om toezicht te houden en te zeggen 'lees hoofdstuk 3 maar', en dan heel soms vertelt hij nog iets of kun je wat vragen stellen... Tja, dat is geen les geven.
We lopen ben Nederlands ook meer dan een half jaar achter.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:15 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Maar onze opdrachten zijn dan ook een grote toets.
Wij zien ook totaal geen motivatie meer en lopen weken ver achter.
Ik moet van school in 2 weken 3 grote opdrachten inleveren. Maar wij sharen al die opdrachten via het netwerk.
Het maakt echt geen zak uit.. zolang je dat verdomd papiertje haalt.
Ga ik wel aan de bak en zoek ik een werkgever die een HBO-opleiding wilt betalen (1 avond in de week).
Want ik ben echt klaar met schoolOver 2-3 maanden heb ik stage, maar dan ben ik in principe al klaar met de ellende
Wat in het boek staat is door iemand geschreven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wiskunde lijkt me dan ook niet een vak waar dit voor op gaat: daarbij doe je sowieso gewoon in de klas de opdrachten na een korte uitleg van de leraar. Dat zal nu nog steeds zo zijn.
En persoonlijk leerde ik juist veel meer wanneer ik het gewoon de leraar hoorde vertellen, ipv wanneer ik het zelf moest gaan lezen en leren. Ik lette meestal gewoon op, vaak zat ik ook gewoon een beetje te tekenen tegelijkertijd, maar toch pikte ik het op omdat iemand aan het praten was over de stof, en eigenlijk hoefde ik vaak dan al niet eens meer echt te leren thuis...
[..]
Bij bepaalde zaken leer je meer door dingen te doen, dus idd wiskunde, of dingen op de PC. Met andere vakken zoals Aardrijkskunde en Geschiedenis moet het gewoon een combinatie zijn van echt les krijgen, beelden zien, opdrachten maken, en leren. Dat verschilt dus uiteraard per vak.
Wat er nu echter te vaak lijkt te gebeuren, is dat de leraar er echt alleen maar lijkt te zitten om toezicht te houden en te zeggen 'lees hoofdstuk 3 maar', en dan heel soms vertelt hij nog iets of kun je wat vragen stellen... Tja, dat is geen les geven.
Ik ben ook geslaagd met niks doen (heel onverdiend), dat er anderen mindere capaciteit haddenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:22 schreef Sjibble het volgende:
Er wordt niet echt efficient gewerkt. Je moet EN leren, EN opdrachten maken.
Ik zie bijv het nut niet om een werkstuk te maken, het is gewoon een mooi iets om je gemiddelde mee omhoog te krikken. Als ik wil leren trap ik een boek open en blader het door, zoekend naar dingen die ik nog niet wist.
Terwijl ik een uur voor mn Centraal Examen even het boek opensloeg en globaal doorlas (even opfrissen wat ik wist en wat niet) en weer hetgeen doornam wat ik niet wist, doe dat 3x en haalde een van de hoogste cijfers. EZ-modeWaar de anderen voor dagen hebben zitten blokken. (Bewijst weer, meeste leerde ik van die kleppende docent, hoezo opdrachten maken?)
Krijg al 3 jaar geen nederlands meer, don't blame me yo.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:26 schreef Jussle het volgende:
[..]
We lopen ben Nederlands ook meer dan een half jaar achter.
En dan nog maar niet beginnen over proefwerkblaadjes die doormidden gescheurt moeten worden om zo papier te besparen
Vergeet niet dat iedereen die te lui is om te leren spellen al gelijk dyslexie heeft tegenwoordigquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:16 schreef error_404 het volgende:
[..]
Maak dan eens een site die ook leuk is voor andere mensen.
Ik vind de studenten leerlingen van tegewoordig maar watjes, met hun "teveel huiswerk" "kan me niet concentreren" "ik ben moe" "geen zin" en weet ik veel.
Gewoon wat jaloerse leerlingen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:30 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik ben ook geslaagd met niks doen (heel onverdiend), dat er anderen mindere capaciteit hadden
stond ik toen ook niet bij stil, totdat een aantal leerlingen die gezakt waren me heel boos aanspraken...
Ik had echter wel veel verder kunnen komen als k wel iets gedaan had...
Niet iedereen heeft de capaciteit om dingen snel op te nemen, en dan is t gewoon zaak om te
repeteren en dat te blijven herhalen totdat het erin zit...
Same here, je wordt gewoon in van die grote ''studie landschappen gegooit'' zo noemen ze dat, en zonder enige uitleg moet je maar wijzer zien te worden. Scheelt dat MBO peanuts is maar van leren komt het er gewoon niet van, helft van de klas spijbelt maar er wordt niks van gezegt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:08 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Same here..
Zit wel op het MBO.. maar de hele klas (incl ik) willen wel les. Echt de opdrachten bespreken en leren hoe het moet.
Maar op mijn kutopleiding denken de leraren dat elke opdracht een toets is. Dus als je elkaar helpt wordt je bijna weggestuurd.
![]()
![]()
Voor biologie en economie had ik gemiddeld een 8, omdat de docent alleen maar aan het kleppen was.
Hoefde het boek ook niet meer open te slaan. Alles wat hij uitlegde kregen we later ook in de toetsen (+ centraal examens).
Vaak slaat het nergens op, want de scholen maken de toetsen (eigenlijk de leraren zelf).
Wij kregen aardig pittige PTA's (geen subforum) van wiskunde, waar niemand boven de 6,5 haalde.
Op het Centraal Examen wist ik niet wat ik zag. Ik haalde een 7,5. terwijl ik 10 van de 45 niet heb ingevuld_! (die 10 vragen hebben we NOOIT geleerd).
Dus het ligt degelijk wel aan de school.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |