abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73985404
Heey allemaal!
Ik ben in het bezit van een stel rijstvogeltjes genaamd Eenie (M), Meenie (V), Miney (M), en Mo (V). Waarvan Mo er als laatste bij is gekomen We hebben haar nu sinds 2 weken. Eenie en Meenie zijn al vanaf het begin een stelletje. We vonden het zo zielig dat Miney elke keer afgesnauwd werd en altijd alleen zat dus hebben we Mo er ook maar bijgekocht. Waardoor we nu dus 2 stelletjes hebben
Maaaaar, ze zijn niet alleen. In dezelfde kooi wonen ook nog 2 diamantduifjes genaamd Spock en Kirk

Spock

Kirk

Tevens heb ik een hele handige papa, en die heeft 2 mooie nesthuisjes aan de vogelkooi gebouwd
Aangezien er dus over een tijdje nog 4 vogeltjes geboren worden is papa van plan om een grote aanbouw aan de kooi te maken

Nesthuisje van Miney en Mo

Nesthuisje van Eenie en Meenie

Het was ons al opgevallen dat Eenie en Meenie meteen aan het nestelen geslagen waren zodra papa de nesthuisjes had gebouwd..dus we gingen ze een beetje in de gaten houden! En ja hoor..na een tijdje begon het ons op te vallen dat Meenie boller was geworden. Ook vertoonde ze opvallend gedrag tegenover de andere vogels in de kooi. Heel verdedigend tegenover het nestje.

Vanmorgen gingen mama en ik weer even kijken en zagen we dat Spock en Kirk elke keer bij het nesthuisje zaten (dat doen ze normaal eigenlijk nooit). Mama besloot heel voorzichtig het nesthuisje te openen en ja hoor!
Er liggen maar liefst 4 eitjes in

Foto's van de kooi + alle rijstvogeltjes etc

Papa op de wacht

'Wat maak je foto's van mij?!'

Miney en Spock

Miney en Mo

Meenie zat net in het nesthokje dus kon ik van haar even geen foto maken...aangezien ik het huisje niet te vaak wil openen

Stukje info over rijstvogeltjes:
De rijstvogel komt oorspronkelijk uit Indonesië. Hij is een zangvogeltje uit de familie van prachtvinken.
Zoals je perhaps op de foto's kunt zien hebben ze een zwart kopje, witte wangetjes en een rode snavel. Het buikje is is meestal lichtgrijs met een roze tint. De borst is blauwgrijs.
De mannetjes en vrouwtjes zijn erg moeilijk uitelkaar te houden qua uiterlijk...maar voor zover ik weet kan je het mannetje meestal herkennen aan het zingen. De vrouwtjes zingen namelijk niet.
En als je het echt zeker wil weten moet je goed naar de snavel kijken. Die van het mannetje is meestal groter en iets roder.

Mijn doel van dit topic ?
Jullie op de hoogte houden van mijn rijstvogeltjes en de uitbreidende familie

[ Bericht 1% gewijzigd door DjinN op 23-10-2009 15:27:16 ]
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_73986201
Het is wat met die rijstvogeltjes,dat wipt er maar op los
pi_73986730
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:28 schreef Roosevelt-Jopie het volgende:
Het is wat met die rijstvogeltjes,dat wipt er maar op los
Goh..jij komt me bekend voor...
Jaaa wat een sexmaniakken zijn ze he Zal me niet verbazen als onze nieuwe aanwinst straks ook nog eitjes gaat leggen...ze is in ieder geval al druk bezig met nestje bouwen
Papa mag wel opschieten met ze uitbouw dan
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:46:17 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_73991319
Oh ja, die zien er wel leuk uit.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_73992075
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:43 schreef DjinN het volgende:

[..]

Goh..jij komt me bekend voor...
Jaaa wat een sexmaniakken zijn ze he Zal me niet verbazen als onze nieuwe aanwinst straks ook nog eitjes gaat leggen...ze is in ieder geval al druk bezig met nestje bouwen
Papa mag wel opschieten met ze uitbouw dan
sssst ik ben onderkoffer...
pi_73992283
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:14 schreef Roosevelt-Jopie het volgende:

[..]

sssst ik ben onderkoffer...
ohh ok I won't tell

OT:
Net even op internet rondgesurft. Heb uitgevonden dat Meenie slechts 17 dagen hoeft te broeden
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:24:41 #7
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_73992321
Tvp
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:31:50 #8
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_73998453
dat vind ik zulke leuke vogeltjes, dat wil ik wel volgen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_74008491
TVPeeeevogeltjes.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74022817
tvp voor meer foto's
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_74022901
kzal morgen ff proberen wat betere foto's te maken
Helaas kan ik van het nestje niet teveel foto's maken aangezien ik die liever dichtlaat (zit een schuifplankje op aan de bovenkant), maar voor zover ik gehoord heb zat moederlief hele dag zo ongeveer te broeden op dr eitjes
Nog 16 dagen !!!
pi_74058280
Klein miniupdateje... :
Mama had diamantduifje Spock bijna zover dat ie op dr hand ging zitten toen ze de kooi aan het verschonen was
pi_74456459
MiniUpdate:
Miney en Mo hebben hun nestje bijna af
Meenie is nog steeds aan het broeden Als ik het internet mag geloven, duurt het niet meer lang voordat de eitjes uitkomen
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:48:48 #14
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_74456695
Ik vind het natuurlijk wel leuk de vogels.
Alleen ik vind dat ze in met zovelen in een te klein hokje zitten
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_74457009
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:48 schreef Joosterd het volgende:
Ik vind het natuurlijk wel leuk de vogels.
Alleen ik vind dat ze in met zovelen in een te klein hokje zitten
Als je de moeite even doet om de OP te lezen, zie je dat ik heb gezegd dat de kooi nog uitgebreid word Sowieso is het al een grote en hoge kooi op zich.
pi_74457219
Paar nieuwe foto's

Lekker in bad!
Dit is hun vaste ritueeltje Elke dag gaan ze allemaal even in bad. Het grappige is dat ze dus alleen in badje willen als het water schoon is. Dus verschonen we 2x per dag het vogelbadje. Daarna gaan ze allemaal naast elkaar op stokje zitten om helemaal uit te schudden

Lunchtijd!
Ze zijn gek op sla!

Bodem van de kooi
Rechtsboven zie je nog een bakje met stro. Hier liggen Spock en Kirk meestal in
pi_74459500
leuke vogeltjes
Werewolf
  zaterdag 7 november 2009 @ 21:40:16 #18
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_74492803
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:57 schreef DjinN het volgende:

[..]

Als je de moeite even doet om de OP te lezen, zie je dat ik heb gezegd dat de kooi nog uitgebreid word Sowieso is het al een grote en hoge kooi op zich.
Ja dus nu zitten ze in een te klein hokkie naar mijn mening, en van die hoogte tjah een vogel wil ook wel eens vooruit vliegen ipv de lucht in
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_74497834
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 21:40 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Ja dus nu zitten ze in een te klein hokkie naar mijn mening, en van die hoogte tjah een vogel wil ook wel eens vooruit vliegen ipv de lucht in
Dat is dan heel fijn voor je dat je dat vind
pi_74497837
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 17:21 schreef sararaats het volgende:
leuke vogeltjes
dankje!
  zondag 8 november 2009 @ 00:43:19 #21
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_74497880
Liev Wij hebben een paar witte in de voliere zitten.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_74498098
quote:
Op zondag 8 november 2009 00:43 schreef 08gnoT. het volgende:
Liev Wij hebben een paar witte in de voliere zitten.
Ohh! Die witte zijn echt mooi Mijn moeder had onze vogels besteld, en had ook om witte gevraagd..maar toen kreeg ze dus de zwartgrijze versie Maja, ook prima hoor

pi_74573921
De eitjes zijn uitgekomen !!!!!
Alle 4 helemaal gezond en wel MamaMeenie heeft de babies lekker warm ingepakt met stukjes stro PapaEenie rent en vliegt de godsganse dag op en neer met eten en stro en alle rommel wat ie vind
Ik wacht nog op het moment dat ik een foto kan maken...moet ik heeeeeeeeel voorzichtig doen namelijk.
Ik hou jullie op de hoogte
pi_74573949
PS:. Zou de TT misschien aangepast kunnen worden naar "Rijstvogeltjes! Met EITJES! [Ze zijn uitgekomen! ]"
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:17:47 #25
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_74574490
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:00 schreef DjinN het volgende:
De eitjes zijn uitgekomen !!!!!
Alle 4 helemaal gezond en wel MamaMeenie heeft de babies lekker warm ingepakt met stukjes stro PapaEenie rent en vliegt de godsganse dag op en neer met eten en stro en alle rommel wat ie vind
Ik wacht nog op het moment dat ik een foto kan maken...moet ik heeeeeeeeel voorzichtig doen namelijk.
Ik hou jullie op de hoogte
Leuk, gefeliciteerd!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')