Hoe kom je achter die betekenissen dan? The wall kijken?quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:49 schreef childintime het volgende:
[..]
Vooral toen ik eenmaal het verhaal erachter wist......Dat stelt dus ook mijn top samen..... De teksten, de betekenissen in combinatie met de meest geniale muziek die ooit gemaakt is
Niet dat ik weet. Wel in Nederland als single uitgebracht in tegenstelling tot veel andere landen. Maar The Ghost of Tom Joad gaat echt geen kans hebben hoor. Dan schat ik de kansen van Sinnerman misschien nog hoger in.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ghost of Tom Joad ook nog wel, was dat niet een "best grote" hit destijds??
Sinnerman is inderdaad prachtig, maar ik weet niet of die kans heeft, het is niet het meest bekende nummer van Nina Simone.quote:Op donderdag 19 november 2009 00:00 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Wel in Nederland als single uitgebracht in tegenstelling tot veel andere landen. Maar The Ghost of Tom Joad gaat echt geen kans hebben hoor. Dan schat ik de kansen van Sinnerman misschien nog hoger in.
http://www.imdb.com/title/tt0084503/quote:Op woensdag 18 november 2009 19:00 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Hoe kom je achter die betekenissen dan? The wall kijken?
Bv en af en toe eens een docu te kijken....... Het is geschreven voor Syd Barret, voormalig bandlid en songwriter van PF.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:00 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Hoe kom je achter die betekenissen dan? The wall kijken?
Nee, bepaalde dingen in de film verwijzen naar Syd Barrett (als de hoofdpersoon zich kaalscheert bijvoorbeeld) maar het album of de film zelf gaan niet over Syd Barrett.quote:Op donderdag 19 november 2009 01:13 schreef childintime het volgende:
[..]
Bv en af en toe eens een docu te kijken....... Het is geschreven voor Syd Barret, voormalig bandlid en songwriter van PF.
Roger Waters en David Gilmour vertelden in een docu uit 2001 dat het is geschreven voor Syd. Als tribute aan hem. Shine on you komt van Wish you Were Here........quote:Op donderdag 19 november 2009 01:16 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nee, bepaalde dingen in de film verwijzen naar Syd Barrett (als de hoofdpersoon zich kaalscheert bijvoorbeeld) maar het album of de film zelf gaan niet over Syd Barrett.
Wish You Were Here was het album dat voor Syd Barrett was geschreven.
Dat zal et idd zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 01:37 schreef Arn0 het volgende:
Er is hier sprake van een spraakverwarring, geloof ik.Siniti heeft het over The Wall, jij over Wish You Were Here & Shine On You Crazy Diamond
Echt een schande dat die plaat weer niet in de keuzelijst stond.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dit zijn jouw favorieten uit de lijst
Dit zijn jouw vrije keuzes
1 Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't no mountain high enough
Ik blijf gewoon stug volhoudenquote:Op donderdag 19 november 2009 18:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Echt een schande dat die plaat weer niet in de keuzelijst stond.
Dat heb ik met Redemption song van Bob Marley.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik blijf gewoon stug volhouden
quote:
Ja? Ik luister in eerste instantie naar de muziek. Als ik dan de tekst ga beluisteren en die zegt me helemaal niks, dan knap ik ook af op de muziek.....quote:Op vrijdag 20 november 2009 00:41 schreef Siniti het volgende:
Ik luister altijd eerst naar de muziek en daarna naar de tekst, als de tekst mij niet aanstaat negeer ik die de volgende luisterbeurt als de muziek wel goed is
Tell me why... I don't like Monday's.....quote:Op vrijdag 20 november 2009 00:39 schreef childintime het volgende:
Het belangrijkste is denk ik goed te luisteren naar een tekst. Sommige teksten zijn zo pakkend; dat kan een gebeurtenis in je eigen leven zijn of een gebeurtenis die je enorm aangrijpt, verder van je af. Of juist iets " schokkends" , zo vind ik Jeanny van Falco ook een waanzinnig nummer of Script for a Jester's Tear van Marillion....... Het is gewoon iets in een tekst wat je erg aanspreekt en dan de hele mooie muziek die erbij gemaakt is. Het "moet" gewoon kloppen en voor mij hebben sommige nummers dat ineens en andere nummers nooit, hoe lekker ze ook klinken op de radio......
Zo kun je inderdaad je lijstje uitkiezen. Maar het kan ook op de manier van hoe muzikaal iets is. Bijvoorbeeld een geweldig lang improvisatie-nummer van The Doors die elke keer weer anders is.quote:Op vrijdag 20 november 2009 00:39 schreef childintime het volgende:
Het belangrijkste is denk ik goed te luisteren naar een tekst. Sommige teksten zijn zo pakkend; dat kan een gebeurtenis in je eigen leven zijn of een gebeurtenis die je enorm aangrijpt, verder van je af. Of juist iets " schokkends" , zo vind ik Jeanny van Falco ook een waanzinnig nummer of Script for a Jester's Tear van Marillion....... Het is gewoon iets in een tekst wat je erg aanspreekt en dan de hele mooie muziek die erbij gemaakt is. Het "moet" gewoon kloppen en voor mij hebben sommige nummers dat ineens en andere nummers nooit, hoe lekker ze ook klinken op de radio......
Jaaa, die heb ik ook in mijn lijstjequote:Op vrijdag 20 november 2009 01:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
Tell me why... I don't like Monday's.....
En met Ramses en List heb ik dat ook... je kunt niet houden van de zon!
Ja, The Doors zijn ook geweldig.........Maar als je nou bv The Eagles neemt.....ieder jaar staan ze hoog in de top met Hotel Californie. De muziek vind ik maar matig (van dat nr) maar de tekst is grandioos. Ik vind het dan heel moeilijk kiezen. In eerste instantie vind ik de muziek mooi. Maar er zijn nummers geschreven waar ik na verloop van tijd naar de tekst ging luisteren en dan echt afknapte. Bij die geweldig mooie muziek zat dan een tekst die totaal geen inhoud had. Dus denk ik wel dat in mijn geval het zo is dat de tekst iets pakkens moet hebben. Dan moet vervolgens de muziek me aanspreken.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:54 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Zo kun je inderdaad je lijstje uitkiezen. Maar het kan ook op de manier van hoe muzikaal iets is. Bijvoorbeeld een geweldig lang improvisatie-nummer van The Doors die elke keer weer anders is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |