Boos- dit is niet bepaald de manier om te omschrijven wat ik voelde toen ik via de telefoon hoorde dat ze niet speelde op lowlands, ik keek al een tijd uit naar hun komst en dan dit nieuws
Ik plaatste mijn telefoon op mijn bureau en nam een slok van mijn grolschje, ik keek naar het raam en door de bewolking buiten zag ik mijn reflectie, ik had alleen een korte broek aan, het was warm en ik loop dan graag met zo min mogelijk kleding.
Ik stond te balen maar werd verstoord door een zacht gesis, ik luisterde even en constateerde dat het bij de voordeur vandaan kwam, ik liep met de broek die ik aan had naar beneden en zag schuim uit de brievenbus komen? Ik trok de deur open en trof een brandblusser aan.
Mijn instinct dwong me naar boven te lopen, de aluminium tafelpoot te pakken die ik altijd onder mijn bureau heb en ik liep op blote voeten naar buiten.
Na 30 meter stond ik op de hoek van de straat en zag wat tuig kijken naar de reclame posters van de albert heijn, bingo! want niemand kijkt om half 12 naar reclame posters van de AH.
Ze zagen me staan en bleven eerst volhoudend stoer kijken, ik liep op ze af en versnelde mijn pas waarop één van hen schreeuwde rennen! een ander stapte op zijn fiets en fietste weg, allen gingen ze dezelfde richting op, ik rende er met mijn blote voeten achteraan, de jongen op zijn fiets dropte deze en een andere jongen liet zijn tas vallen, ze waren duidelijk bang
De fiets en tas heb ik meegenomen, thuis trok ik weer een biertje open en luisterde met gebogen gezicht nog naar wat Hard times, de band heb ik helaas niet kunnen zien maar de doodsangst waarmee die gasten renden maakte iets goed

26/10 - Melkweg, Amsterdam (+ Black Stone Cherry)