abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:40:04 #1
78498 classpc
I don't like change
pi_73954470
Beste FOK! users,

Sinds het bezoekje van FOK! aan Girlscene heb ik daar een gebruikersaccount.
En de afgelopen dagen heb ik ook al een aantal keer gepost op het forum tussen de dames daar.

Alleen nu kreeg ik zonet een berichtje van de oppergirl van girlscene, Monique.

Dat het heel leuk is dat ik daar een account heb aangemaakt, maar dat het niet de bedoeling is dat jongens daar ook echt gaan posten. Meelezen mag, posten is taboe.
Ze vertelt ook dat ze al een aantal klachten heeft ontvangen. (ikzelf heb ook al een aantal disciminerende opmerkingen van meiden mogen ontvangen)

Ook verteld Monique dat in de forumregels staat dat mannelijke gebruikers niet op het forum mogen posten en dat het simpelweg niet de "bedoeling" is dat ik op het forum post.

Nu vroeg ik mij dus af lieve users, kunnen ze dit zomaar doen?
Voor mijn gevoel is dit dus gewoon discriminatie en zou dit in schending zijn met Artikel 1 van de Grondwet.

Wat is jullie mening?

[ Bericht 0% gewijzigd door classpc op 22-10-2009 17:06:19 (spelfoudt) ]
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:42:10 #2
274538 AbortusKonijn
salade du escargot
pi_73954556
Mag niet, discriminatie

Doorgaan en klonen wanneer nodig
Krijg bijna de neiging een mannelijk account aan te gaan maken
Het is niet wat je denkt dat het is.
FoBo | PM :D
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:43:29 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_73954598
Je hebt ook een Fok!-account wat eigenlijk niet de bedoeling is.....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:44:10 #4
78498 classpc
I don't like change
pi_73954629
Tuurlijk is het onzin om daar als man tussen te gaan zitten, maar als ik dat nou wil. Dan moet dat toch kunnen?

Ze mogen mij toch niet van hun forum kunnen weren puur omdat ik een penis heb?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_73954663
geen idee of je zoiets mag doen eigenlijk. Schopje WGR dan maar .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_73954670
Maar de meeste mannen op internet doen toch al of ze vrouw zijn?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_73954682
DAT DIT ZOMAAR KAN IN NEDERLAND!
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_73954706
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:44 schreef classpc het volgende:
Tuurlijk is het onzin om daar als man tussen te gaan zitten, maar als ik dat nou wil. Dan moet dat toch kunnen?

Nee, maar dat doen ze ook niet. Ze kunnen je wel bannen om niet nader te noemen redenen. Dat die reden ook wel niet genoemd zal worden lijkt me logisch.

Maar wat wou je dan? Het tot een rechtzaak laten komen?
hula
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:46:53 #9
274538 AbortusKonijn
salade du escargot
pi_73954721
linkje naar je postgeschiedenis trouwens? of screens van discriminerende leden daar?
Het is niet wat je denkt dat het is.
FoBo | PM :D
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:47:29 #10
78498 classpc
I don't like change
pi_73954745
Goed ik ben benieuwd of iemand er een antwoord op heeft.
Naar mijn mening is dit discriminatie en dat heb ik haar ook verteld. Op vriendelijke wijze natuurlijk. Niet zoals sommige minderheden het op staat doen.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:48:39 #11
78498 classpc
I don't like change
pi_73954793
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:46 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Nee, maar dat doen ze ook niet. Ze kunnen je wel bannen om niet nader te noemen redenen. Dat die reden ook wel niet genoemd zal worden lijkt me logisch.

Maar wat wou je dan? Het tot een rechtzaak laten komen?
Nee maar ik was benieuwd of ik met flink moeilijk doen het toch zover kon laten komen dat ik daar nog door kon posten.
En of ik met dat discriminatie gedoe eigenlijk wel in m'n recht sta.
pi_73954811
Ze zegt toch alleen maar dat het "eigenlijk niet de bedoeling" is?
Schnaps im Kopf, du holde Braut
pi_73954882
Eigenlijk wel een goede vraag. Op welke gronden mag je iemand postrechten op een forum ontnemen?
pi_73954916
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:51 schreef Antaresje het volgende:
Eigenlijk wel een goede vraag. Op welke gronden mag je iemand postrechten op een forum ontnemen?
Als er bijvoorbeeld duidelijk in je algemene voorwaarden staat dat het forum bedoeld is voor vrouwen.
Lijkt mij tenminste.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_73955007
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:48 schreef classpc het volgende:

[..]

Nee maar ik was benieuwd of ik met flink moeilijk doen het toch zover kon laten komen dat ik daar nog door kon posten.
En of ik met dat discriminatie gedoe eigenlijk wel in m'n recht sta.
Volgens mij sta je zeker in je recht, zolang jij kan aantonen dat met het postverbod voor mannen jouw vrijheid teniet wordt gedaan / ingeperkt.

Maar welke redenatie van jouw kant naar de beheerder zal uiteindelijk onder het mom "ongewenst posten" worden geschoven en niet onder "posten verboden voor mannen". En hier steek je dan alleen doorheen met een rechtzaak (Tenzij het op Girlscene vrouwen zijn zonder principes)

edit;
En, doe je voordeel met deze omschrijving van discriminatie:
quote:
"Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt tenietgedaan of aangetast."
hula
pi_73955046
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Als er bijvoorbeeld duidelijk in je algemene voorwaarden staat dat het forum bedoeld is voor vrouwen.
Lijkt mij tenminste.
Maar als ik een kroeg open en ik hang een bordje bij de deur met daarop 'Alleen voor blanken', dan ga ik dat ook niet lang volhouden. Die algemene voorwaarden zijn leuk, maar zoals altijd gaan die niet boven de wet.

Van de andere kant, ze laten TS wel toe, ze vragen hem alleen om niets te posten. En ze kunnen hem natuurlijk altijd een ban geven vanwege postinhoud die een mod niet aanstaat.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:57:48 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73955077
Volgens mij is dit niet een type discriminatie dat in Nederland bij de wet verboden is.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:58:30 #18
78498 classpc
I don't like change
pi_73955106
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:55 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Volgens mij sta je zeker in je recht, zolang jij kan aantonen dat met het postverbod voor mannen jouw vrijheid teniet wordt gedaan / ingeperkt.

Maar welke redenatie van jouw kant naar de beheerder zal uiteindelijk onder het mom "ongewenst posten" worden geschoven en niet onder "posten verboden voor mannen". En hier steek je dan alleen doorheen met een rechtzaak (Tenzij het op Girlscene vrouwen zijn zonder principes)
Oké ja zo'n idee had ik al.

Tja dan heb ik dus verder geen poot om op te staan. Of ik moet er een rechtszaak van maken, waar ik eigenlijk ook geen zin in heb. En veroorloven kan ik het me al helemaal niet.

Maar als er zich daar nu meerdere FOK!kers gaan registreren als man en gewoon serieus reageren. Kunnen we dan niet de pers erbij halen ofzo?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:59:53 #19
78498 classpc
I don't like change
pi_73955150
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:56 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Maar als ik een kroeg open en ik hang een bordje bij de deur met daarop 'Alleen voor blanken', dan ga ik dat ook niet lang volhouden. Die algemene voorwaarden zijn leuk, maar zoals altijd gaan die niet boven de wet.

Van de andere kant, ze laten TS wel toe, ze vragen hem alleen om niets te posten. En ze kunnen hem natuurlijk altijd een ban geven vanwege postinhoud die een mod niet aanstaat.
Precies dat is dus waar je dan mee zit. En dan zou je een rechtszaak moeten starten om je gelijk te halen. Veel werk voor weinig dus.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:03:13 #20
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_73955272
Gun die meiden toch een lekker plekje voor zichzelf.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_73955297
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:58 schreef classpc het volgende:

[..]

Oké ja zo'n idee had ik al.

Tja dan heb ik dus verder geen poot om op te staan. Of ik moet er een rechtszaak van maken, waar ik eigenlijk ook geen zin in heb. En veroorloven kan ik het me al helemaal niet.

Maar als er zich daar nu meerdere FOK!kers gaan registreren als man en gewoon serieus reageren. Kunnen we dan niet de pers erbij halen ofzo?
Nouja, pers staat in principe voor maatschappelijke acceptatie. En als jongens per se op een vrouwenforum willen gaan posten denk ik dat jij aan het kortste eind trekt. Misschien bij een Geenstijl ofzo onder het credo "omdat het kan"? Al denk ik dat zij er hetzelfde over denken.

Overigens, doe ik dat ook. Je hebt een punt rechterlijk gezien, maar maatschappelijk gezien niet.
hula
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:04:32 #22
78498 classpc
I don't like change
pi_73955321
Ik denk dat dit wel genoeg zegt:

Ik heb geen reactie meer terug gehad van Monique, maar gewoon een keiharde ban. Dat is toch fucking kansloos!
pi_73955379
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:04 schreef classpc het volgende:

Ik heb geen reactie meer terug gehad van Monique, maar gewoon een keiharde ban. Dat is toch fucking kansloos!
Je post als gast op een wijvenforum. Gewoon maar even tussendoor.

Ik zou me er niet al te druk over maken, dat forum is gewoon niet voor jou bedoelt. Ik snap ook niet waarom je er op zou willen eerlijk gezegd.
Schnaps im Kopf, du holde Braut
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:07:41 #24
78498 classpc
I don't like change
pi_73955420
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:06 schreef Ian.1.5 het volgende:

[..]

Je post als gast op een wijvenforum. Gewoon maar even tussendoor.

Ik zou me er niet al te druk over maken, dat forum is gewoon niet voor jou bedoelt. Ik snap ook niet waarom je er op zou willen eerlijk gezegd.
Zie die smilie dan, ik lach er gewoon om.
En om eerlijk te zijn ik wil er ook niet zijn of uberhaupt reageren verder. Het ging me alleen om het principe.

Maar ik vind het gewoon kansloos dat ze niet het lef heeft om met mij in discussie te gaan maar me gewoon een ban geeft.

Oké, ze hoeft natuurlijk ook helemaal niet in discussie te gaan met me, maar ik vind het wel getuigen van lef als ze het wel zou doen.
Dit vind ik eerder laf.
pi_73955917
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:44 schreef classpc het volgende:

Ga je met hetzelfde argument ook in het damestoilet staan pissen?
pi_73955992
Wat is er mis mee met selecteren wie je toe laat en wie niet? Het feit dat een gelegenheid makkelijk toegankelijk is geeft je niet automatisch het recht om daar binnen te komen en gezellig te ouwehoeren. Als mijn voordeur open staat, betekent dat ook niet dat iedereen zomaar binnen kan lopen en met een biertje op de bank ploffen voor een goed gesprek. Dat is óf op uitnodiging óf je vraagt bij de voordeur of je binnen mag en dan bied in vanzelf dat biertje wel aan

Internet is nog relatief nieuw in onze samenleving, maar waarom zou je op internet andere gedragsregels hanteren dan in het echte leven? Het feit dat de voordeur open staat is geen vrijbrief om zomaar binnen te wandelen.
pi_73956174
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:25 schreef viccie het volgende:
Wat is er mis mee met selecteren wie je toe laat en wie niet? Het feit dat een gelegenheid makkelijk toegankelijk is geeft je niet automatisch het recht om daar binnen te komen en gezellig te ouwehoeren. Als mijn voordeur open staat, betekent dat ook niet dat iedereen zomaar binnen kan lopen en met een biertje op de bank ploffen voor een goed gesprek. Dat is óf op uitnodiging óf je vraagt bij de voordeur of je binnen mag en dan bied in vanzelf dat biertje wel aan

Internet is nog relatief nieuw in onze samenleving, maar waarom zou je op internet andere gedragsregels hanteren dan in het echte leven? Het feit dat de voordeur open staat is geen vrijbrief om zomaar binnen te wandelen.
Op een huis zit een slot en is niet openbaar (wettelijk geregeld) en op een forum is ook een slot/wachtwoord te zetten Anders is het gewoon een openbare website. (net zoals dat een fiets jatten die niet op slot staat nog steeds strafrechtelijk gezien "jatten" is.)

Als jij een feest houdt op een openbare plek kun je volgens mij ook niet zomaar mensen weg sturen?

Maar inderdaad, je kunt wel bepaalde huisregels stellen, maar die mogen ook niet discrimenerend zijn. Zolang niemand er een probleem van maakt tenminste ;P
hula
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:33:09 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73956213
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:31 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Op een huis zit een slot en is niet openbaar (wettelijk geregeld) en op een forum is ook een slot/wachtwoord te zetten Anders is het gewoon een openbare website. (net zoals dat een fiets jatten die niet op slot staat nog steeds strafrechtelijk gezien "jatten" is.)

Als jij een feest houdt op een openbare plek kun je volgens mij ook niet zomaar mensen weg sturen?

Maar inderdaad, je kunt wel bepaalde huisregels stellen, maar die mogen ook niet discrimenerend zijn. Zolang niemand er een probleem van maakt tenminste ;P
Volgens mij mag je in je eigen huis discrimineren wat je wilt.
pi_73956362
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij mag je in je eigen huis discrimineren wat je wilt.
Volgens mij niet, net zoals dat je in je huis ook niet je gezin uit mag moorden (om iets heel overdreven te noemen). Maar het is sowieso een gevalletje "kom op waar hebben we het over" ja.

Maar je hoeft mensen niet toe te laten in je huis. En daar hoef je geen reden voor op te geven. Volgens mij wordt het pas ook een probleem als je zegt "jij komt er bij niet in want jij bent afwijkend ... (vul maar in)"
hula
pi_73956510
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:37 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Volgens mij niet, net zoals dat je in je huis ook niet je gezin uit mag moorden (om iets heel overdreven te noemen). Maar het is sowieso een gevalletje "kom op waar hebben we het over" ja.

Maar je hoeft mensen niet toe te laten in je huis. En daar hoef je geen reden voor op te geven. Volgens mij wordt het pas ook een probleem als je zegt "jij komt er bij niet in want jij bent afwijkend ... (vul maar in)"
Dat zou dus betekenen dat ik te pas en te onpas jouw bier op mag drinken op jouw bank voor jouw tv omdat jij niet mag discrimineren wie je wel en niet binnen laat in je eigen huis? Ik ben van mening dat we in Nederland veel te ver doorgeschoten zijn met anti-discriminatie, maar zo erg is ook weer niet
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:44:11 #31
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_73956557
Klacht indienen bij de Commissie Gelijke Behandeling
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_73956621
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:07 schreef classpc het volgende:

[..]

Zie die smilie dan, ik lach er gewoon om.
En om eerlijk te zijn ik wil er ook niet zijn of uberhaupt reageren verder. Het ging me alleen om het principe.

Maar ik vind het gewoon kansloos dat ze niet het lef heeft om met mij in discussie te gaan maar me gewoon een ban geeft.

Oké, ze hoeft natuurlijk ook helemaal niet in discussie te gaan met me, maar ik vind het wel getuigen van lef als ze het wel zou doen.
Dit vind ik eerder laf.
Ik heb geen idee hoe groot dat forum is, maar ik ben in een vorig leven actief geweest als admin/mod op een redelijk groot forum. En ik kan je vertellen, ik kon mijn tijd wel beter besteden dan met iedere gebande in discussie gaan. Heel veel meer zal hier ook wel niet achter zitten.
pi_73956641
Natuurlijk mag dat, die site is (blijkbaar) niet een openbaar iets. De mensen die die site runnen mogen doen en laten wat ze willen (binnen grenzen van strafbaarheid). Of wilde je betaalsites ook aanklagen aangezien ze discrimineren jegens niet-betalende mensen?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_73956693
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:42 schreef viccie het volgende:

[..]

Dat zou dus betekenen dat ik te pas en te onpas jouw bier op mag drinken op jouw bank voor jouw tv omdat jij niet mag discrimineren wie je wel en niet binnen laat in je eigen huis? Ik ben van mening dat we in Nederland veel te ver doorgeschoten zijn met anti-discriminatie, maar zo erg is ook weer niet
Nee, dan lees je het niet goed. Ik hoef jou in eerste plaats niet binnen te laten, en dus zonder enige opgaaf van reden weigeren. Daarnaast heeft iedereen een soort van huisregels waardoor als ik je al binnenlaat, jij niet zomaar mijn bier kan opdrinken. Doe je het wel, dan heb ik een prima reden om je eruit te kicken.

Maar ik mag in mijn huis geen regels handhaven die tegenstrijdig zijn met de (grond)wet. (Niet dat de politie over de drempel staat te controleren ofzo )
hula
pi_73956761
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:46 schreef trancethrust het volgende:
Natuurlijk mag dat, die site is (blijkbaar) niet een openbaar iets. De mensen die die site runnen mogen doen en laten wat ze willen (binnen grenzen van strafbaarheid). Of wilde je betaalsites ook aanklagen aangezien ze discrimineren jegens niet-betalende mensen?
Volgens mij is discriminatie meer iets waar iemand niks aan kan doen, zoals het behoren tot een bepaalde bevolkingsgroep. Wel / niet betalen heeft daar niks mee te maken.
hula
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:50:05 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73956769
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:47 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Nee, dan lees je het niet goed. Ik hoef jou in eerste plaats niet binnen te laten, en dus zonder enige opgaaf van reden weigeren. Daarnaast heeft iedereen een soort van huisregels waardoor als ik je al binnenlaat, jij niet zomaar mijn bier kan opdrinken. Doe je het wel, dan heb ik een prima reden om je eruit te kicken.

Maar ik mag in mijn huis geen regels handhaven die tegenstrijdig zijn met de (grond)wet. (Niet dat de politie over de drempel staat te controleren ofzo )
Maar de wet zegt niet dat je in je eigen huis niet mag discrimineren.
pi_73956805
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar de wet zegt niet dat je in je eigen huis niet mag discrimineren.
De wet zegt toch ook niet dat je "in je eigen huis geen mensen mag vermoorden"? Is gewoon een algemene regel, net zoals de regel dat je niet mag discrimineren.
hula
pi_73956977
Mag ik dan ook een forum openen waar geen negers toegestaan zijn?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:58:37 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73957029
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:51 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

De wet zegt toch ook niet dat je "in je eigen huis geen mensen mag vermoorden"? Is gewoon een algemene regel, net zoals de regel dat je niet mag discrimineren.
Moord is onder bijna alle omstandigheden strafbaar. Maar dat geldt niet voor discrimineren. Als jij iemand je huis uit wil zetten omdat hij homo is of neger of allebei, dan ben je echt niet strafbaar.
pi_73957154
-dubbbel-
pi_73957165
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:49 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Volgens mij is discriminatie meer iets waar iemand niks aan kan doen, zoals het behoren tot een bepaalde bevolkingsgroep. Wel / niet betalen heeft daar niks mee te maken.
Goed punt. Ik kan andere voorbeelden verzinnen, maar je begrijpt zelf ook wel wat ik wilde zeggen. Sommige sites zijn bedoeld voor een bepaalde doelgroep, volgens de visie van degene die de site beheert danwel opzet. Zolang duidelijk is dat die site zich op een bepaalde groep richt dan is het weigeren van iemand die daar duidelijk niet toe behoort gewoon redelijk en totaal geen discriminerende actie.
pi_73957176
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Moord is onder bijna alle omstandigheden strafbaar. Maar dat geldt niet voor discrimineren.
Onder wat voor omstandigheden zou het niet strafbaar zijn volgens jou? Zou graag willen weten van beide gevallen (moord / discriminatie)

Want volgens mij bedoel jij van "wanneer is iets moord / discriminatie". Moord bij zelfdverdeging zou niet atijd strafbaar zijn bijvoorbeeld. Maar dat is ook allemaal wel beschreven.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:02 schreef trancethrust het volgende:

Goed punt. Ik kan andere voorbeelden verzinnen, maar je begrijpt zelf ook wel wat ik wilde zeggen. Sommige sites zijn bedoeld voor een bepaalde doelgroep, volgens de visie van degene die de site beheert danwel opzet. Zolang duidelijk is dat die site zich op een bepaalde groep richt dan is het weigeren van iemand die daar duidelijk niet toe behoort gewoon redelijk en totaal geen discriminerende actie.
Het hangt af van de context. Volgens mij is het gewoon altijd strafbaar. Probleem is dat meeste websites geen onderscheid maken op basis van geslacht oid, maar op basis van interesses.

Volgens mij is over dit onderwerp ook nog nooit een zaak geweest.

Let wel, ik bedoel het theoretisch. Praktisch gezien hebben we het nergens over.
hula
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:09:22 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73957313
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:03 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Onder wat voor omstandigheden zou het niet strafbaar zijn volgens jou? Zou graag willen weten van beide gevallen (moord / discriminatie)

Want volgens mij bedoel jij van "wanneer is iets moord / discriminatie". Moord bij zelfdverdeging zou niet atijd strafbaar zijn bijvoorbeeld. Maar dat is ook allemaal wel beschreven.
Moord inderdaad: noodweer exces, bijv. En ik had mijn post nog aangevuld met een voorbeeld.

Discriminatie door de overheid van haar burgers is bij wet verboden. En de wet zegt ook e.e.a. over de relatie tussen de werkgever en werknemers. Maar discriminatie in de persoonlijke levenssfeer is volgens mij niet strafbaar.
pi_73957631
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Moord inderdaad: noodweer exces, bijv. En ik had mijn post nog aangevuld met een voorbeeld.

Discriminatie door de overheid van haar burgers is bij wet verboden. En de wet zegt ook e.e.a. over de relatie tussen de werkgever en werknemers. Maar discriminatie in de persoonlijke levenssfeer is volgens mij niet strafbaar.
http://www.meldpunt.nl/nieuws/straffen-tegen-stormfront-ge-ist

Over iemand die zich publiekelijk discriminerend uitliet. En volgens mij zit daar de crux, iemand discrimineren in je eigen huis is niet openbaar en daardoor ook vrijwel onmogelijk om te controleren. Tenzij iemand er een aangifte van doet.

Dan is m.i. ook de mogelijkheid tot discriminatie in je eigen huis niet zo groot. Er valt niks te discrimineren waardoor dit ook geen bekend fenomeen is?
hula
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:45:33 #45
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_73958264
Ik ga morgen als man zijnde plassen op het vrouwentoilet..

Mag dat?
pi_73958696
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:45 schreef glasbak het volgende:
Ik ga morgen als man zijnde plassen op het vrouwentoilet..

Mag dat?
Maatschappelijk geaccepteerd vs discrimininatie. Laat je het weten als je een rechtzaak begint?
hula
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:37:21 #47
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73961790
LOL IK KWAM GISTER BIJ DE GYNAECOLOOG

IK ZEG IK HEB ZO'N LAST VAN MIJN KUT ZEG IK

ZEGT DIE GAST: D'RUIT!!!! D'RUIT!!!!

IS TOCH DISCIMATIE OF NIET DAN
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73968143
Stuur het door aan geenstijl.. Die hebben de laatste tijd al zo weinig te melden.
pi_73969327
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:15 schreef HarryP het volgende:
Stuur het door aan geenstijl.. Die hebben de laatste tijd al zo weinig te melden.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:33:37 #50
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_73970395
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:15 schreef HarryP het volgende:
Effe wat recht gezet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')