abonnement Unibet Coolblue
pi_73947567
Hieronder staat een overzicht van mijn thuisnetwerk.
Het draadloos signaal bij mijn macbook is erg zwak en onstabiel.
Hoe kan ik dit signaal het best verbeteren?
En hoe zou ik airport express / extreme van apple in dit netwerk kunnen toepassen?

pi_73947736
Je hebt daar een switchje staan, waarom niet gewoon een kabel gebruiken?
pi_73947758
Als je toch een airport aan wilt schaffen kun je die het beste in de switch erbij gooien op zolder.
Je kunt dan meteen met je macbook wifi gebruiken.
pi_73948840
Zie bovenstaande antwoorden en anders verplaats je de router een kamer naar links...
pi_73949017
In de ruimte waar je je switch / ps3 / xbox360 hebt staan kun je een accesspointje plaatsen.
Andere optie is, mocht het signaal goed genoeg zijn, een range-extender te plaatsen.
pi_73951011
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:40 schreef Yngwie het volgende:
Je hebt daar een switchje staan, waarom niet gewoon een kabel gebruiken?
Omdat ik er 1 kabel had en nu kan ik er 5 aansluiten.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:13 schreef kroegtijger het volgende:
In de ruimte waar je je switch / ps3 / xbox360 hebt staan kun je een accesspointje plaatsen.
Is er iemand die een airport heeft gebruikt om dit te doen?
Verlies ik snelheid om die manier?
pi_73951571
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:07 schreef aukemid het volgende:

[..]

Omdat ik er 1 kabel had en nu kan ik er 5 aansluiten.
Ik vroeg niet waarom je daar een switch hebt staan

Wat ik wilde zeggen: Juist omdat je er 5 aansluitingen hebt nu, kun je daar toch ook je Macbook op aansluiten? (Tenzij je alleen maar draadloos wilt werken natuurlijk, dan kun je in die ruimte een access point/airport neerzetten zoals eerlijk aangegeven)
pi_73953365
Ik had je verkeerd begrepen, maar ik wil inderdaad graag draadloos.
pi_73953517
Lastig! Wat je in ieder geval eens kan proberen is je draadloze router eens richting plafond te verplaatsen. Dat komt het signaal sowieso ten goede. Misschien dat het signaal door een boekenkast moet; papier stoort als een gek (echt!).

Als dat niks oplevert is inderdaad een wireless repeater een optie.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:32:59 #10
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73954171
Ik heb m'n wifi laatst maar gewoon gedisabled en gaten geboord voor kabels.
Beste wat ik ooit heb kunnen doen, downloadspeed van 3MB/sec naar 10.5MB/sec

Tip voor het optimizen van je wifi : dumpen en terug naar kabels gaan !
zzz
pi_73954447
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:32 schreef _Led_ het volgende:
Ik heb m'n wifi laatst maar gewoon gedisabled en gaten geboord voor kabels.
Beste wat ik ooit heb kunnen doen, downloadspeed van 3MB/sec naar 10.5MB/sec

Tip voor het optimizen van je wifi : dumpen en terug naar kabels gaan !
Bekabeling is natuurlijk altijd de beste optie in geval als je snelheid wilt ! Draadloos is heel handig als je veel je laptop en weer sleept en voldoende snelheid hebt aan bv 2 MB p/s (in het slechtste geval).

Ik zou inderdaad gewoon een goedkoop AP je kopen en die achter de switch zetten op je eigen kamer. Ik heb dat destijds ook bij mijn ouders gehad. Prima draadloos bereik indien nodig voor de laptop en de rest gewoon op de switch houden..
Partyagenda;
Outdated....
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:04:20 #12
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_73955315
Ik heb begrepen dat de wifi ontvangstkwaliteit / antenne van een macbook niet om naar huis te schrijven is..... mss is dat al een oorzaak?

Een AP of repeater boven neerzetten wil mss helpen.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_73959637
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:39 schreef CrustyClown het volgende:

[..]

Bekabeling is natuurlijk altijd de beste optie in geval als je snelheid wilt ! Draadloos is heel handig als je veel je laptop en weer sleept en voldoende snelheid hebt aan bv 2 MB p/s (in het slechtste geval).

Ik zou inderdaad gewoon een goedkoop AP je kopen en die achter de switch zetten op je eigen kamer. Ik heb dat destijds ook bij mijn ouders gehad. Prima draadloos bereik indien nodig voor de laptop en de rest gewoon op de switch houden..
De meeste AP's kunnen ook als range-extender werken. Indien dat niet zo is, kun je m op de switch harken; dan zet je je wachtwoord en SSID 't zelfde als op je andere AP en klaar
pi_73965879
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:32 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

De meeste AP's kunnen ook als range-extender werken. Indien dat niet zo is, kun je m op de switch harken; dan zet je je wachtwoord en SSID 't zelfde als op je andere AP en klaar
en wel op een ander kanaal zetten anders word met een beetje pech je wifi zo traag als stront op plaatsen waar ze bijde even sterk zijn
pi_73976372
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en wel op een ander kanaal zetten anders word met een beetje pech je wifi zo traag als stront op plaatsen waar ze bijde even sterk zijn
Da;s inderdaad geen onbelangrijk puntje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')