Ik zou trouwens A zeggen, die is geloof ik goed.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:26 schreef appelsjap het volgende:
Het bedrijf ‘Joosten BV’ wordt in een adviesrapport als volgt omschreven: ‘een geringe mate van horizontale en verticale differentiatie, evenals een beperkte standaardisatie en formalisatie. De subsystemen zijn losjes gekoppeld en er is sprake van selectieve decentralisatie. De informatiesystemen zijn voornamelijk lateraal.’
Hoe zou je Joosten BV willen typeren?
A) bureaucratisch, plat, professioneel
B) mechanisch, steil, lerend
C) organisch, plat, flexibel
D) intelligent, organisch, steil
[ afbeelding ]
Juist niet A. Er staat dat zowel horizontaal als verticaal weinig lagen zitten. Dat is niet typisch bureaucratisch. Daarnaast zijn de verschillende onderdelen los aan elkaar gekoppeld, ook niet typisch bureaucratisch.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:32 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik zou trouwens A zeggen, die is geloof ik goed.
Als het B was was het een autogarage natuurlijk
De laatste 2 van A en C kun je ongeveer gelijk zien, maar de eerste "weinig differentiatie en slechte standaardisatie" zie ik meer als bureaucratisch of mechanistisch. In ieder geval sowieso niet organisch.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:33 schreef speknek het volgende:
organisch, plat, flexibel. zou ik zeggen. Maar het klinkt meer als marketingpraat voor ramkoers naar faillisement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |