Ben je van plan om de komende jaren meer dan 15.000 te gaan verdienen? Nee, maak je dan niet druk en geef gewoon een inkomen op. Ik sta nog met een geschat van 3.000 per jaar terwijl ik dit jaar ruim over de 10.000 ga.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:25 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Ja, dat zou mijn geschatte inkomen in 2010 zijn (er vanuit gaande dat ik deze baan hou). Maar ik heb zo'n 4 baantjes gehad (verhuizen naar andere kant van Nederland, eerst kutbaantje nu leukere). Dus mijn inkomen over 2009 was heeeeeeel instabiel. Ik vraag het nu aan voor 2009 dus, moet ik dan gewoon wat ik daadwerkelijk verdiend heb + schatting van laatste maanden invullen, en straks opnieuw invullen voor 2010 en dan die schatting invullen?
Ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:25 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Ja, dat zou mijn geschatte inkomen in 2010 zijn (er vanuit gaande dat ik deze baan hou). Maar ik heb zo'n 4 baantjes gehad (verhuizen naar andere kant van Nederland, eerst kutbaantje nu leukere). Dus mijn inkomen over 2009 was heeeeeeel instabiel. Ik vraag het nu aan voor 2009 dus, moet ik dan gewoon wat ik daadwerkelijk verdiend heb + schatting van laatste maanden invullen, en straks opnieuw invullen voor 2010 en dan die schatting invullen?
precies, en dat mag in termijnen, dus dat is altijd wel te doen als je maar iets van 20 euro per maand krijgt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:29 schreef Bullet-tooth het volgende:
en pas als je veel meer hebt verdiend als opgegeven zul je de teveel ontvangen toeslag terug moeten betalen.
Vergeet even de 60 euro aan zorgtoeslag niet... Je kunt normaal gesproken je inkomen beter te laag dan te hoog schatten, maar in het geval van TS maakt dat dus niet uit.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:36 schreef willempjewever het volgende:
[..]
precies, en dat mag in termijnen, dus dat is altijd wel te doen als je maar iets van 20 euro per maand krijgt.
Huh? Studentencomplex in Amsterdam ofzo?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:10 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Lol, hing net aan de lijn met de belastingsdienst omdat mijn huisnummer niet in het vakje past(3 getallen, een streepje en dan 4 getallen, er passen 6 tekens in het vakje).
Kan best zijn dat een groot gedeelte van de huurders daar huurtoeslag krijgt, maar dat is dan gewoon een grove fout van de Belastingdienst. Het is in ieder geval rechtsongelijkheid. Als gewone studenten met een gewone kamer daar recht hebben op huurtoeslag, dan zou iedere kamerhuurder er recht op moeten hebben. Mensen die begeleid wonen, maken extra kosten, daarom hebben ze recht op huurtoeslag. Dat is bij jou niet het geval.quote:1.Een huurtoeslag wordt slechts toegekend voor de huur van een woning die:
a. een zelfstandige woonruimte of een onvrije etage is, of
b. een onzelfstandige woonruimte is, welke deel uitmaakt van een woongebouw of woning, geheel of gedeeltelijk verhuurd ten behoeve van begeleid wonen, groepswonen door ouderen of een daarmee vergelijkbare woonvorm, en in eigendom van en aan de huurder verhuurd door een rechtspersoon zonder winstoogmerk, die mede op het gebied van de volkshuisvesting werkzaam is.
quote:Verder zijn er 250 zelfstandige één-, twee- en driekamerwoningen, waarvoor bewoners - afhankelijk van hun inkomen - in aanmerking kunnen komen voor huurtoeslag.
Ik heb altijd huursubsidie gehad voor mijn kamer in Groningen, mocht omdat ik een eigen huisnummer had (woonde wel op een gang met 5 anderen), volgens mij waren de eisen vroeger een eigen huisnummer en een deur met slot voor je kamer. Geen idee wat de regels nu zijn, gewoon aanvragen en zien wat er gebeurd. Denk wel dat je het gaat krijgen, zeker als de rest het ook heeft.quote:
Ik had in mijn studententijd een gedeelde badkamer (eigenlijk 2), wel zo handig aangezien we ook een schoonmaakster hadden voor de openbare gedeelten en de badkamer dus elke week werd schoongemaaktquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:17 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Ik heb overigens wel een badkamer, misschien dat het daarmee te maken heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |