Ik zei 1,5 jaar geleden al dat je een kat moestquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je hoort mij ook niet klagen hoorInmiddels ben ik er redelijk van overtuigd dat het in huis halen van Muffin en Brownie toch wel een van de beste dingen ooit is geweest
Ben altijd wat traag van begripquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik zei 1,5 jaar geleden al dat je een kat moest
Nutteloze dagen zijn goedquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:55 schreef Sarabi het volgende:
Het is dat ik zometeen even voor overblijfmoeder mag gaan spelen, anders zou het een erg nutteloze dag worden.
Preciesquote:
Van uit de Hoorn van Afrika? Dat zou ik knap vindenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:04 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Hebben jullie die Divi-Divi bak omlaag geGoalkeeperd?
Zo ja: PICS!
Contract? Met wie dan?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:31 schreef Chanty het volgende:
Als we een keer een tuin hebben dan gaan we die als het kan ook dichtmaken en dan mogen ze de tuin wel in. Hebben sowieso een raskat waar in het contract ook staat dat ze niet naar buiten mag tenzij het is afgeschermd. Te groot risico ook dat ze van straat gejat wordt.
Oh, ik dacht dat jullie Willemstad hadden ingenomenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Van uit de Hoorn van Afrika? Dat zou ik knap vinden
De fokker, schijnt vrij normaal te zijn dat je bij raskatten een contract ondertekent waarin ze ook dat soort dingen mogen eisen. Vond het eerst ook wat vreemd maar na wat rondkijken bij diverse fokkers bleek dat dat toch veel gedaan wordt. Ook allerlei andere eisen en dingen als dat wanneer zij het idee hebben dat je er slecht voor zorgt, dan mogen ze het dier altijd terug halenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:38 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Contract? Met wie dan?![]()
Overigens zou ik mijn kat ook niet buiten laten lopen, gelukkig woon ik 10 hoog en ben ik allergisch voor katten, dat lost het probleem wel aardig op
Da's de Van Speijk geloof ikquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat jullie Willemstad hadden ingenomen
Oh, wat raar.... net of je dat beest huurt ipv koopt zeg maar?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:18 schreef Chanty het volgende:
[..]
De fokker, schijnt vrij normaal te zijn dat je bij raskatten een contract ondertekent waarin ze ook dat soort dingen mogen eisen. Vond het eerst ook wat vreemd maar na wat rondkijken bij diverse fokkers bleek dat dat toch veel gedaan wordt. Ook allerlei andere eisen en dingen als dat wanneer zij het idee hebben dat je er slecht voor zorgt, dan mogen ze het dier altijd terug halenIn de praktijk natuurlijk allemaal moeilijk te controleren.
Ja.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:11 schreef Netsplitter het volgende:
Eigenlijk is het raar dat we een levend beest kopen zonder zijn toestemming of iets dergelijks.
Of draaf ik nu door??
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:25 schreef Xcalibur het volgende:
Nou ja, als ik met een blikje eten in m'n hand vraag of die kat bij mij wil wonen zegt ie vast ja
Denk dat het meer bedoeld is van als er echt wat aan de hand is en ze komen erachter, dat ze er iig iets aan kunnen doen. Mag bijvoorbeeld ook niet zonder toestemming doorfokken met die raskat. Niet dat we dat wilden en ze is geholpen en zo, maar staat wel in het contract. Verder moeten we eens in het jaar of zo even laten weten of t goed gaat en moeten we doorgeven als ze ernstig ziek wordt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:10 schreef RonaldV het volgende:
Zo werkt het ook bij asielkatten, hoor. Ik heb voor mijn (inmiddels overleden) asiel-schildpadpoes destijds een bruikleenovereenkomst moeten tekenen, waar soortgelijke artikelen in stonden. In de praktijk gebeurt er niets mee.
Klopt. Ze willen een stok achter de deur hebben, waarmee ze (eventueel met hulp van de politie) een dier uit vervelende situaties kunnen halen. Vanuit hun oogpunt kan ik het wel begrijpen, en jouw eerste reactie was ook de mijne. Maar nogmaals: in de ruim 18 jaar dat ik die poes heb gehad heeft er nooit iemand navraag gedaan. Al moet ik er wel bij vertellen dat ik ze nooit op de hoogte heb gesteld van mijn verhuizingen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:35 schreef Chanty het volgende:
[..]
Denk dat het meer bedoeld is van als er echt wat aan de hand is en ze komen erachter, dat ze er iig iets aan kunnen doen. Mag bijvoorbeeld ook niet zonder toestemming doorfokken met die raskat. Niet dat we dat wilden en ze is geholpen en zo, maar staat wel in het contract. Verder moeten we eens in het jaar of zo even laten weten of t goed gaat en moeten we doorgeven als ze ernstig ziek wordt.
Ik heb me eerst enorm lopen opfokken over dat contract omdat ik t gevoel had dat ik die mensen continu op de hoogte moest houden en ze straks onverwacht langs komen om te kijken of we de kattenbak wel vaak genoeg uitscheppenMaar t is meer een formaliteit om in geval van nood in te kunnen grijpen
Dus ze staan nog steeds wanhopig op je oude adres te bellen??quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Klopt. Ze willen een stok achter de deur hebben, waarmee ze (eventueel met hulp van de politie) een dier uit vervelende situaties kunnen halen. Vanuit hun oogpunt kan ik het wel begrijpen, en jouw eerste reactie was ook de mijne. Maar nogmaals: in de ruim 18 jaar dat ik die poes heb gehad heeft er nooit iemand navraag gedaan. Al moet ik er wel bij vertellen dat ik ze nooit op de hoogte heb gesteld van mijn verhuizingen.
Beterquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:41 schreef EchnaDarr het volgende:
Zo, vanochtend fanatiek gesport, daarna even in de snelbruiner en de infraroodsauna. Vanmiddag gewerkt, nu thuis en vanavond weer naar een modeshow in het altijd bruisende Eindhoven. Langzaam begint mijn oude activiteitenpatroon weer wat terug te komen.
Nee, die daarvoor nog!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus ze staan nog steeds wanhopig op je oude adres te bellen??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |