Weet je dat ik zo blij ben dit te horen. Er is zo weinig te vinden over paddestoelen in de badkamer hahah. Zag echt horrorscenario's.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:18 schreef Lienekien het volgende:
Bij ons groeit er soms een paddestoel uit een stukje hout dat in de douche is gebruikt om de doucheschuifwand passend te maken (muur was niet loodrecht). Kennelijk zitten er sporen in het hout. Ik krab het weg met een mesje.
Ik maak me geen zorgen dat het ongezond zou zijn. Paddenstoelen uit een plafond als gevolg van een vochtprobleem vind ik toch echt anders dan een incidentele paddenstoel in een badkamer.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:43 schreef error_404 het volgende:
Ik heb paddestoelen in een vroeger huis gehad; die kwamen uit het plafond.
Ik had daar zo lang zo'n erge lekkage, dat het dak helemaal verzadigd was van het vocht. Op een gegeven moment groeiden er dus ook letterlijk paddestoelen uit mijn plafond.
Het is in ieder geval een erg ongezonde situatie. Bij mij was die alleen stukken erger dan bij jou, dus ernstige zorgen zou ik me niet direct maken. Ik zou het wel proberen te verhelpen door bijvoorbeeld de kozijnen goed te laten droegen en netjes te lakken,zodat er niet wer vocht in kan komen.
Neem aan dat het aluminiumframe in een rubber rust .quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:28 schreef HaagseHarrie het volgende:
ben je om vochtproblemen verhuisd? Ik snap ff de link met de smurf en dat verhuisd niet.
Ventilatie hebben er idd meer gezegd, daar wordt aan gewerkt. Was meer benieuwd of er meer mensen die het hebben/hadden (en wat hebben ze er aan gedaan) en of het iets is wat zich helemaal in je hout vreet.
Vind het dan nog steeds vreemd dat het een keer is voorgekomen tussen mijn alu frame en tegelvloer.
Ventilator heb ik maar staat in het douche gedeelte zeg maar. Ik hoop trouwens dat het niet van geluk zal afhangen of het terugkomt of niet. Dat plaatje stemt me ook niet vrolijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:31 schreef SuperWeber het volgende:
... Als je daarna ook nog iets aan de hoge luchtvochtigheid (bv. een afzuigventilator installeren), komt het als je geluk hebt helemaal niet meer terug.
Dek dat je er wel van uit kan gaan dat sporen aanwezig zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:45 schreef HaagseHarrie het volgende:
[..]
Ventilator heb ik maar staat in het douche gedeelte zeg maar. Ik hoop trouwens dat het niet van geluk zal afhangen of het terugkomt of niet. Dat plaatje stemt me ook niet vrolijk.
Denk jij dat ik die deurpost open zal moeten breken? Om van binnenuit te kunnen zien hoe het eruit ziet??
Ik weet niet precies hoe het er uitziet.. Maar ik zou niet zomaar de hele deurpost eruit slopen. Dat kost nl. vooral veel geld. Je zult moeten proberen om de oorzaak aan te pakken en daarna kun je de "troep" opruimen zeg maar. Dus kijk eerst eens naar de luchtvochtigheid in de ruimte, of misschien blijft er water staan of wat dan ook. Los dat probleem op en zorg dat je deurpost goed opdroogt. Daarna benadelen met een schimmeldodend middel en eventueel afwerken met een schimmelwerend middel. En dan hopen dat het genoeg is.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:45 schreef HaagseHarrie het volgende:
[..]
Ventilator heb ik maar staat in het douche gedeelte zeg maar. Ik hoop trouwens dat het niet van geluk zal afhangen of het terugkomt of niet. Dat plaatje stemt me ook niet vrolijk.
Denk jij dat ik die deurpost open zal moeten breken? Om van binnenuit te kunnen zien hoe het eruit ziet??
Siliconenkit voor badkamer ,daar zit een schimmelwerend middel in.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:57 schreef HaagseHarrie het volgende:
@Waterkip
nee rust voor zover bekend niet op een rubber. De glazen wand in het frame weer wel maar daar groeit niets....volgens mij was het de juiste kit, misschien alleen niet goed dichtgekit.
Ik heb wel begrepen dat, na het schoonmaken met chloor en daarna nog beter kitten, het weg zou moeten blijven, al is het alleen maar omdat er geen zuurstof bij kan.
Genoeg ruimte tussen je dorpel en deur (In combinatie met een open raam krijg je zo trek (circulatie)quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:09 schreef HaagseHarrie het volgende:
Thanks voor alle tips so far.
Denk dat ik het volgende ga doen (mijn pa heeft er ook verstand van) maar ik wilde juist zoveel mogelijk mensen het ff vragen:
Een idee? Zijn er overigens nog goede tips qua ventilatie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |