abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73936769
Ik heb vandaag mijn beoordeling gezien en er staat dat ik teveel werk doe en te klantgericht ben.
Dat werkte negatief op mijn beoordeling :|

Voorbeeldje: we krijgen een klant uit de USA aan de telefoon die een bepaald item wil hebben.
Is een erg grote en erg belangrijke klant van ons, en ik zit op de aftersales afdeling.
Normaal is mijn werk dat ik dan iemand naar het magazijn stuur om dat artikel te pakken. Die persoon moet het dan afgeven aan de inpakafdeling, en de inpakafdeling moet het dan afgeven aan de postjuffrouw.
Het is nu 14.00h, en dat pakketje MOET voor 17.00h de deur uit zijn.

Nu hebben we nogal een ballebedrijf in die zin dat je niet 100% kunt vertrouwen op de orderpickers, niet 100% kunt vertrouwen op de inpakafdeling, en niet 100% kunt vertrouwen op de postjuffrouw.
Bij deze (miljoenen!)klant loop ik dus zelf het magazijn in, pak het zelf fatsoenlijk in, en geef het zelf bij de TNT af. Dat kost mij ongeveer 15 minuten.
Daar heb ik voor op mijn falie gehad.

Zelfs na uitleg dat mijn andere werk er niet onder lijdt, dat wij als bedrijf zijnde in mijn ogen het niet kunnen veroorloven om dit soort klanten te verliezen, en na het aantonen dat bijd ie 3 andere afdelingen er 10 op de 100 pakjes fout/te laat verstuurd worden: nope, slechte beoordeling.

Godverdd godver! Stelletje idioten!
pi_73936802
Een brief sturen met het begrip, en uitleg vanaf jou kant.

Je blijft een mens

en ik ben wel trots op je heur
  donderdag 22 oktober 2009 @ 01:12:41 #3
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_73936809
Naja zeg, ze moeten blij zijn met medewerkers zoals jouw!
Minds are like parachutes. They only function when open.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 01:14:07 #4
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_73936834
Ik moest lachen.
pi_73936856
Handelen met Amerikanen
Feyenoord Rotterdam
pi_73936858
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Demon_Hunter het volgende:
Naja zeg, ze moeten blij zijn met medewerkers zoals jouw!
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:12 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Een brief sturen met het begrip, en uitleg vanaf jou kant.

Je blijft een mens

en ik ben wel trots op je heur
Miauw
Das lief van jullie
pi_73936962
Prima werkinstelling
pi_73937056
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:19 schreef elfzesendertig het volgende:
Prima werkinstelling
lijkt mij ook
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_73937149
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:24 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

lijkt mij ook
Jamaar.. het wordt niet zo beoordeeld. Het is echt een leuk berdijf waar ik werk, ik verdien er goed (zeker voor de diploma's die ik heb (eehh.. niet heb)) maar dan flikken ze me zoiets. Ik baal er van.
pi_73937180
Het is vast een kleine voorbereiding op de ontslagen komende maanden.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73937211
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:31 schreef Chain_Reaction het volgende:
Het is vast een kleine voorbereiding op de ontslagen komende maanden.
Nope, daar was mijn score te hoog voor dus zo makkelijk krijg je me niet op de kast. Maar was wel een goeie poging hoor
pi_73937227
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:29 schreef Noin het volgende:

[..]

Jamaar.. het wordt niet zo beoordeeld. Het is echt een leuk berdijf waar ik werk, ik verdien er goed (zeker voor de diploma's die ik heb (eehh.. niet heb)) maar dan flikken ze me zoiets. Ik baal er van.
Je manager heeft waarschijnlijk het idee dat zijn beeld het enige beeld is dat klopt. Dat krijg jij denk ik ook niet uit zijn/haar hoofd. Die heeft weer een hoger persoon nodig die hem daar op wijst.

Ik doe een gokje.
pi_73937254
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:29 schreef Noin het volgende:

[..]

Wees niet zo naïef dat scores veel betekenis hebben. Het was nergens een poging toe, maar echt een realistische beschouwing.

Men houdt niet van arbeiders die zelf dergelijke initiatieven nemen. Het is treurig, maar waar.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 01:35:46 #14
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_73937266
Het is echt verdomd moeilijk om het niet met je eens te zijn TS
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 01:36:36 #15
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73937281
Erg zuur dat iemand dat serieus durft te beweren.
It's fun to lose.
And to pretend.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 01:36:48 #16
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_73937287
Gevalletje broodroof. Zo moet je ook een elektricien bellen als er een gloeilamp vervangen moet worden
pi_73937500
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:36 schreef Brainfish het volgende:
Erg zuur dat iemand dat serieus durft te beweren.
Schijnt redelijk normaal te zijn binnen ons bedrijf. Heb het tegen een paar collega's verteld en die waren nou niet echt verrast. Meer in de trant van: het ging dit jaar niet echt geweldig met de omzet en dus willen ze niemand loonsverhoging geven. Vandaar de k*tbeoordelingen allemaal waar echt belachelijke smoezen in staan.
Daar lijkt het iig wel op....
pi_73937516
Je moet gewoon jouw werkzaamheden verrichten en niet werkzaamheden van andere mensen op je gaan nemen. Dat is er wat bedoeld wordt met het commentaar. OK het is natuurlijk negatief, maar je kunt niet zelf alles gaan doen.
pi_73937554
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:52 schreef ivanhoe1984 het volgende:
Je moet gewoon jouw werkzaamheden verrichten en niet werkzaamheden van andere mensen op je gaan nemen. Dat is er wat bedoeld wordt met het commentaar. OK het is natuurlijk negatief, maar je kunt niet zelf alles gaan doen.
Maar TS heeft uitgelegd dat dit niet ten koste gaat van haar eigen werk. Dan zou het bedrijf zo'n pro-actieve instelling juist moeten belonen.
pi_73937588
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:58 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Maar TS heeft uitgelegd dat dit niet ten koste gaat van haar eigen werk. Dan zou het bedrijf zo'n pro-actieve instelling juist moeten belonen.
Uhm daar heb je een punt. Maar ik denk niet dat daar rekening meegehouden is in haar beoordeling. Ik bekeek het even van "de baas" zijn/haar point-of-view.
pi_73937591
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:52 schreef ivanhoe1984 het volgende:
True, dus als ze hadden gezegd: 'je bent teveel tijd kwijt met dingen die niet bij je werk horen' had ik gezegd: ok ik zal er op letten. Maar dit gaat nergens over, ze hebben daadwerkelijk punten in mindering gebracht en hebben net gedaan alsof ik uuuuren met andermans werk bezig ben per dag.
Ik durf te stellen dat ik juist tijd oplever omdat ik niet elke 5 minuten naar de orderpickers hoef te bellen of het pakje al gepicked is, dat ik niet elke 5 minuten hoef te bellen naar de inpakafdeling, en niet elke 5 minuten naar de postjuf. Maar goed. Beoordeling is er al door.
pi_73937623
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:01 schreef Noin het volgende:

[..]

True, dus als ze hadden gezegd: 'je bent teveel tijd kwijt met dingen die niet bij je werk horen' had ik gezegd: ok ik zal er op letten. Maar dit gaat nergens over, ze hebben daadwerkelijk punten in mindering gebracht en hebben net gedaan alsof ik uuuuren met andermans werk bezig ben per dag.
Ik durf te stellen dat ik juist tijd oplever omdat ik niet elke 5 minuten naar de orderpickers hoef te bellen of het pakje al gepicked is, dat ik niet elke 5 minuten hoef te bellen naar de inpakafdeling, en niet elke 5 minuten naar de postjuf. Maar goed. Beoordeling is er al door.
Je moet dergelijke beoordelingen ook weer niet al te serieus nemen. Sommige bedrijven zoeken altijd wel wat puntjes om de mensen een beetje scherp te houden (denken ze dan; vaak werkt het demotiverend en averechts). In dat kader zou je ook kunnen denken dat je het behoorlijk goed doet, als ze enkel dit soort 'kritiek' hebben.
  Spellchecker donderdag 22 oktober 2009 @ 02:14:00 #23
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_73937700
Dat is nu precies het probleem; werkgevers willen geen werknemers die zelf nadenken en daarnaar handelen, zelfs al is het nog zo duidelijk in hun eigen voordeel...

In het vervolg gewoon het spelletje meespelen en het risico laten bestaan dat ze dergelijke klanten ooit verliezen en als dat dan eens een keer gebeurt, kun je mooi tegen je baas "I told you so" zeggen
Tevens -purist.
pi_73937733
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:04 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Je moet dergelijke beoordelingen ook weer niet al te serieus nemen. Sommige bedrijven zoeken altijd wel wat puntjes om de mensen een beetje scherp te houden (denken ze dan; vaak werkt het demotiverend en averechts). In dat kader zou je ook kunnen denken dat je het behoorlijk goed doet, als ze enkel dit soort 'kritiek' hebben.
Ja das leuk zeg. Denken dat ik een goede beoordeling heb gehad, maar intussen krijg ik geen loon bij omdat ze dit soort onzin in de beoordeling zetten. En inderdaad het werkt enorm demotiverend op mij. Ik bedoel.. waarom zou ik de volgende keer nog iets doen? Volgende keer leg ik gewoon de order in en als de klant dan niks krijgt zal het me worst wezen, ik heb mijn werk gedaan. (ik doe het niet hoor want dat krijg ik echt niet over mijn hart)
pi_73937823
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 02:17 schreef Noin het volgende:

[..]

Ja das leuk zeg. Denken dat ik een goede beoordeling heb gehad, maar intussen krijg ik geen loon bij omdat ze dit soort onzin in de beoordeling zetten. En inderdaad het werkt enorm demotiverend op mij. Ik bedoel.. waarom zou ik de volgende keer nog iets doen? Volgende keer leg ik gewoon de order in en als de klant dan niks krijgt zal het me worst wezen, ik heb mijn werk gedaan. (ik doe het niet hoor want dat krijg ik echt niet over mijn hart)
Ik ben bang dat het vaak wel de realiteit is. Je moet niet denken dat ze jou oprecht als slecht beoordeeld hebben. Ze vergroten dit soort punten o.a. uit, zodat ze daar op terug kunnen vallen wanneer ze geen salaris verhogen en dergelijke.

Ik zou persoonlijk blij zijn met een werknemer als jij, maar treurig genoeg houden mensen van hogere hand vaak niet van mensen die zelf initiatief nemen. Dat komt vaak deels voort uit bekrompenheid en dat ze niet meer overzien hoe bepaalde processen dan verlopen en ook zien ze het als een bedreiging ("Wij bepalen hier wie wat voor zijn of haar rekening neemt! Wat denkt zij wel niet?").

Je zou het eens helder kunnen uitleggen waarom je zo hebt gehandeld en als ze er weinig mee doen, adviseer ik je dan het omslachtige spelletje maar een beetje mee te spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')