abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73925978
Ik heb vandaag een brief binnengekregen van een "bevestiging" dat ik een arbeidscontract zelf beeindigd heb. Dit contact zou van rechtswege al beeindigd moeten zijn op 8 Mei dit jaar. De brief die ik binnen heb gekregen zegt dat ik het vrijwillig opzeg per 1 December 2009.

Het contract van 8 mei is een 13-32 uren contract wat op dit moment een jaarcontract is geworden. Op dit moment ben ik werkzaam binnen defensie waar ik dus een nieuw contract heb. Mijn vragen dus nu:
- Heeft dit contract gevolgen voor mijzelf, gezien het feit dat ik dus op dit moment op papier 2 werkgevers heb?
Dus belastingtechnisch e.d.

Zo ja, hoe kan ik dan het maximale uit dit contract halen, volgens mijn weten heb ik een contract met min 13 uur en ongeacht of ze me inplannen of niet moeten ze dit aantal uren uitbetalen (?) zodat ik eventuele kosten kan dekken.

m.v.g. Tim
pi_73926347
Ik snap het niet helemaal? Heb je nog gewerkt na 8 mei? En heb je het zelf opgezegd of dat is een fout van hun?
pi_73926477
Ik heb na 8 Mei niet meer gewerkt, en het is een fout van hun. Ik heb toen aangegeven niet meer te willen werken, afsluitend gesprek gehad, en contract zou per 8 Mei beeindigd zijn. Nu krijg ik dus deze brief met als aanhef "Ontslagaanvraag"
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:43:17 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73926942
De brief impliceert dat er voor de periode tussen 8 mei en 1 december volgens hen een dienstverband was. DIt zou betekenen dat ze over deze periode ook salaris hadden dienen te voldoen, ten minste de 13 uur die je noemt.

Ik zou echter gewoon een brief sturen om te melden dat de datum in de brief niet klopt en dat dit 8 mei moet zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73927593
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:43 schreef sanger het volgende:
De brief impliceert dat er voor de periode tussen 8 mei en 1 december volgens hen een dienstverband was. DIt zou betekenen dat ze over deze periode ook salaris hadden dienen te voldoen, ten minste de 13 uur die je noemt.

Ik zou echter gewoon een brief sturen om te melden dat de datum in de brief niet klopt en dat dit 8 mei moet zijn.
Je begrijpt het niet, TS wil misbruik maken van een foutje van een ander, en vraagt of hij er mee weg kan komen.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_73927750
Negatief, het zou een leuk extra'tje zijn aangezien ik er niet bepaald leuk ben weggegaan maar op dit moment wil ik daar alleen gebruik van maken op het moment dat ik nu dus zelf via de belasting problemen krijg danwel via defensie voor het hebben van 2 werkgevers
pi_73927984
Ja je krijgt inderdaad problemen met de belasting. Aangezien beide werkgevers niet op hoogte zijn van elkaar zullen ze te weinig loonheffing inhouden, bij je belastingaangifte kun je dit alsnog betalen. Een belastingaanslag dus.

Verder zou ik het geld op een (DSB)spaarrekening storten en 5 jaar bewaren, zolang kunnen ze hun fout herstellen en het weer terugeisen.

Vraag me af of ze zullen betalen, als ze na 8 mei al met betalen zijn gestopt.
.
pi_73928374
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:10 schreef Fer het volgende:

.... en hoeveel extra achterstallige loonbelasting je moet betalen over al dat geld wat je sinds 8 mei niet ontvangen hebt....
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_73928438
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:10 schreef Fer het volgende:
Ja je krijgt inderdaad problemen met de belasting. Aangezien beide werkgevers niet op hoogte zijn van elkaar zullen ze te weinig loonheffing inhouden, bij je belastingaangifte kun je dit alsnog betalen. Een belastingaanslag dus.

Verder zou ik het geld op een (DSB)spaarrekening storten en 5 jaar bewaren, zolang kunnen ze hun fout herstellen en het weer terugeisen.

Over een inkomen van 0,- euro betaal je doorgaans ook 0,- euro belasting. Dat zal het probleem dus niet zijn.
pi_73934974
T.S., stuur ze een briefje waarin je refereerd aan het afsluitend gesprek met degene die dit gesprek gevoerd heeft (vul naam in) en dat je voordat het gesprek plaatsvond je arbeidscontract beeindigd was.

Vraag waarom ze de brief sturen en ook waarom die nu pas komt en dat je er van uitgaat dat je contract al per 8 mei j.l. beeindigd was en dat je er van uitgaat deze brief op een vergissing van je exwerkgever berust en dat je er verder vanuit gaat dat bij negatieve gevolgen (financieel) deze door je ex werkgever gedragen worden.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_73939932
Dat zal ik doen dankje

Leuk detail: heb net gebeld met P&O en daar wisten ze me te vertellen dat er een brief zou liggen waarin ik ontslag aanvraag en waarvoor ik ook getekend heb. Lijkt me niet dat dit als werkgever mogelijk moet zijn om brieven van werknemers te ondertekenen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')