Klopt, hierdoor krijg ik nog steeds smsjes van een uitzendburo van de andere kant van NL. En het stomme is dat zij alleen op naam kunnen zoeken.. Niet op telefoonnummer. Dus ik kan me niet eens afmelden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:51 schreef karr-1 het volgende:
Telefoonnummers zijn niet altijd nieuw, maar worden soms hergebruikt. Een nummer is dan bepaalde tijd uit de running en wordt daarna opnieuw gebruikt.
Ik zou zelfs gewoon aan de provider aangeven dat ik een ander nummer wens omdat deze blijkbaar beëindigd is ten tijde van een actieve spamdienst.quote:Verder weet ik niet of je er van af komt door te zeggen "we betalen gewoon niet" Een provider kan altijd zeggen dat jij het abonnement bent aangegaan en dan moet je bewijzen dat het niet zo is. Ik zou ze gewoon eens bellen en vragen wat er aan de hand kan zijn. Niet meteen gaan schelden en met klachtenbrieven dreigen, maar gewoon een normaal gesprek met ze hebben.
Ik heb geen idee wat de termijn voor hergebruik is, maar het kan misschien ook per provider anders zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:04 schreef lezzer het volgende:
Het nummer van mijn vrouw is ook van één of andere wanbetaler geweest. Ze bleef maar telefoontjes krijgen voor ene Jeanette uit Breda. Inmiddels is het wel over, maar dat nummer heeft ze ook al een paar jaar nu.
Ik heb de indruk dat nummers heel snel weer uitgegeven worden door providers.
quote:Hoi, mijn moeder kreeg sinds twee maanden geleden telkens een sms met 'veel plezier met uw spel' erin.
Heeft ze dat abonnement ook nog maar 2 maanden of hoe bedoel je het nou?quote:Het telefoonnummer van haar is gloednieuw ivm nieuw abonnement en verder heeft ze nooit gebruik gemaakt van sms diensten of haar nummer ergens ingevuld op internet.
Het probleem is dat dit soort dingen moeilijk te bewijzen vallen. Iedereen kan wel zeggen dat ze ongewenst dingen krijgen, je zal moeten kunnen bewijzen dat je je nooit aangemeld hebt. Die berichten komen niet zomaar uit de lucht vallen, dus ergens zal iemand met dat nummer aangemeld moeten zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:07 schreef SameOldGrind het volgende:
Wat ik niet snap is dat er vanuit kassa/radar niks ondernomen wordt. Een andere optie is dan een site ofzo oprichten en dan gedupeerden en geld verzamelen om dit in de rechtzaak uit te vechten. Ieder een paar euro als er veel animo voor is en ik denk dat je dan de gemaakte kosten voor de rechtsgang toch wel terugkrijgt als je dan gelijkt krijgt wat niet moeilijk is ,lijkt me, aangezien dit pure oplichting is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |