abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73924185
Hoi, mijn moeder kreeg sinds twee maanden geleden telkens een sms met 'veel plezier met uw spel' erin. Ze had die enkele keren gekregen maar deed er niks aan. Op de telefoonrekening werden deze sms'jes wel in rekening gebracht: 15 euro. Maand daarop hebben we op een website (link gekregen via provider) alle sms diensten geblokkeerd, zodat ze geen gebruik kan maken van sms diensten. Die maand is nog wel 75 euro aan smsjes verzonden naar haar gsm.

Het telefoonnummer van haar is gloednieuw ivm nieuw abonnement en verder heeft ze nooit gebruik gemaakt van sms diensten of haar nummer ergens ingevuld op internet.

Wat kan ik nu hier aan doen? Tot nu toe is er alleen een hyves gecreeerd waar mensen zich kunnen aanmelden die op deze manier zijn opgelicht.

We zijn verder niet bereidt de rekening te betalen. Mijn ma heeft een abonnement afgesloten voor pakweg 60 euro per jaar, leuk dat ze daar nu aan kosten al flink overheen is

We gaan morgen iig de provider bellen en ook een klachtenbrief schrijven

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=92&t=71936&view=next
  woensdag 21 oktober 2009 @ 22:51:18 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73932257
Telefoonnummers zijn niet altijd nieuw, maar worden soms hergebruikt. Een nummer is dan bepaalde tijd uit de running en wordt daarna opnieuw gebruikt.

Verder weet ik niet of je er van af komt door te zeggen "we betalen gewoon niet" Een provider kan altijd zeggen dat jij het abonnement bent aangegaan en dan moet je bewijzen dat het niet zo is. Ik zou ze gewoon eens bellen en vragen wat er aan de hand kan zijn. Niet meteen gaan schelden en met klachtenbrieven dreigen, maar gewoon een normaal gesprek met ze hebben.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73935459
Wat Karr-1 hier schrijft,vraag je provider om zonodig te bemiddelen tussen je moeder en de dienstverlener o.a. met de vraag hoe de dienst is afgesloten en wanneer.

Als de dienst is afgesloten voor dat het contract van je moeder is ingegaan is het een kwestie van wijzen op de begindatum van dat contract en het ingaan van de dienst en dat je moeder dus nooit dit contract afgesloten kan hebben en verzoek de provider dit met de dienstenleverancier te regelen ,claim ook al het geld wat ten onrechte is afgeschreven terug.

Succes
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 22 oktober 2009 @ 01:27:12 #4
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_73937108
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:51 schreef karr-1 het volgende:
Telefoonnummers zijn niet altijd nieuw, maar worden soms hergebruikt. Een nummer is dan bepaalde tijd uit de running en wordt daarna opnieuw gebruikt.
Klopt, hierdoor krijg ik nog steeds smsjes van een uitzendburo van de andere kant van NL. En het stomme is dat zij alleen op naam kunnen zoeken.. Niet op telefoonnummer. Dus ik kan me niet eens afmelden.
quote:
Verder weet ik niet of je er van af komt door te zeggen "we betalen gewoon niet" Een provider kan altijd zeggen dat jij het abonnement bent aangegaan en dan moet je bewijzen dat het niet zo is. Ik zou ze gewoon eens bellen en vragen wat er aan de hand kan zijn. Niet meteen gaan schelden en met klachtenbrieven dreigen, maar gewoon een normaal gesprek met ze hebben.
Ik zou zelfs gewoon aan de provider aangeven dat ik een ander nummer wens omdat deze blijkbaar beëindigd is ten tijde van een actieve spamdienst.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_73939212
Het nummer van mijn vrouw is ook van één of andere wanbetaler geweest. Ze bleef maar telefoontjes krijgen voor ene Jeanette uit Breda. Inmiddels is het wel over, maar dat nummer heeft ze ook al een paar jaar nu.
Ik heb de indruk dat nummers heel snel weer uitgegeven worden door providers.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:59:51 #6
152789 karr-1
pi_73939851
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 08:04 schreef lezzer het volgende:
Het nummer van mijn vrouw is ook van één of andere wanbetaler geweest. Ze bleef maar telefoontjes krijgen voor ene Jeanette uit Breda. Inmiddels is het wel over, maar dat nummer heeft ze ook al een paar jaar nu.
Ik heb de indruk dat nummers heel snel weer uitgegeven worden door providers.
Ik heb geen idee wat de termijn voor hergebruik is, maar het kan misschien ook per provider anders zijn.
pi_73963055
vandaag nog niet gebeld, ga het morgen doen (samen met mijn moeder)

ik ga ook niet schelden ofzo hoor van dat nummer hergebruiken wist ik trouwens niet.

Ik las in het topic van het linkje in de op dat bij kassa is geweest dat de provider bewijs moet hebben dat de klant zich heeft aangemeld voor de sms dienst, dit zal ik ook gaan zeggen als ik morgen ga bellen. Of het waar is weet ik niet.

Ik vind het vrij matig dat er (voor zover ik weet) er totaal niks aan gedaan wordt, behalve dan het oprichten van een hyves (effectief? ), terwijl er dus wel al honderden mensen zo opgelicht zijn.

Hoorde wel laatst in de radio dat er in de kamer is behandeld dat mensen vaak 'de dupe zijn' van sms-diensten. Je weet wel: SMS blabla naar 0000 en je zit vast aan x aantal ontvangen berichten a y euro..
Maar dit is een ander verhaal omdat mijn moeder dus nog nooit haar mob nummer op inet heeft ingevuld een ook nooit een sms naar zo een sms dienst heeft gestuurd.

tbc
pi_73966718
Je spreekt jezelf een beetje tegen:
quote:
Hoi, mijn moeder kreeg sinds twee maanden geleden telkens een sms met 'veel plezier met uw spel' erin.
quote:
Het telefoonnummer van haar is gloednieuw ivm nieuw abonnement en verder heeft ze nooit gebruik gemaakt van sms diensten of haar nummer ergens ingevuld op internet.
Heeft ze dat abonnement ook nog maar 2 maanden of hoe bedoel je het nou?
Als ze die smsjes echt kreeg vanaf het begin, dan hadden jullie wel wat eerder aan de bel moeten trekken!

Verder succes ermee, ik heb in een telefoonwinkel gewerkt en er zijn vaker mensen die aangemeld zijn bij diensten zonder dat ze het wisten. www.smsafzeggen.nl is een goede site.
pi_73967828
ja ze heeft het abonnement idd sinds 2 maanden. Toen we erachter kwamen dat de smsjes geld kosten hebben we het tel nummer meteen ahw geblokkeerd voor alle sms diensten via een site waar je je mobiel nummer moet intoetsen (deze site hebben we via de provider gekregen). Helaas had ze toen dus al bij elkaar 90 euro aan smsjes ontvangen (sommige smsjes kosten geloof ik meer dan 4 euro even uit mijn hoofd).

Wat ik niet snap is dat er vanuit kassa/radar niks ondernomen wordt. Een andere optie is dan een site ofzo oprichten en dan gedupeerden en geld verzamelen om dit in de rechtzaak uit te vechten. Ieder een paar euro als er veel animo voor is en ik denk dat je dan de gemaakte kosten voor de rechtsgang toch wel terugkrijgt als je dan gelijkt krijgt wat niet moeilijk is ,lijkt me, aangezien dit pure oplichting is.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:11:46 #10
152789 karr-1
pi_73969904
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:07 schreef SameOldGrind het volgende:
Wat ik niet snap is dat er vanuit kassa/radar niks ondernomen wordt. Een andere optie is dan een site ofzo oprichten en dan gedupeerden en geld verzamelen om dit in de rechtzaak uit te vechten. Ieder een paar euro als er veel animo voor is en ik denk dat je dan de gemaakte kosten voor de rechtsgang toch wel terugkrijgt als je dan gelijkt krijgt wat niet moeilijk is ,lijkt me, aangezien dit pure oplichting is.
Het probleem is dat dit soort dingen moeilijk te bewijzen vallen. Iedereen kan wel zeggen dat ze ongewenst dingen krijgen, je zal moeten kunnen bewijzen dat je je nooit aangemeld hebt. Die berichten komen niet zomaar uit de lucht vallen, dus ergens zal iemand met dat nummer aangemeld moeten zijn.

Om direct van oplichting te spreken word dus moeilijk, het draait vast op de bewijslast. Jij zegt niet, zij zeggen wel en verder kom je niet.
pi_73978031
Ik weet niet om welke provider het gaat en of je moeder een gespecificeerde rekening krijgt (of online kan bekijken), maar dan kan je natuurlijk wel nachecken of er naar dat bepaalde nummer een sms is gestuurd. Dan kan je op die manier bewijzen dat ze dat niet gedaan heeft (of met pech juist wel).
Succes ermee.. ik ben bang dat het wel lastig wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')