Seven volstaat.quote:Op maandag 26 oktober 2009 02:44 schreef Coco98 het volgende:
Xeanor, vrouwen huiveren in het algemeen van zoiets als pua, zoals die borgpot al duidelijk zegt.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 02:44 schreef Coco98 het volgende:
Xeanor, vrouwen huiveren in het algemeen van zoiets als pua, zoals die borgpot al duidelijk zegt.
Het PUA gedoe is voor mannen, niet voor vrouwen.
Dat houdt in dat het gerationaliseerd wordt, er wordt niet gekeken of ingegaan op magische klikken, regenbogen en de ware etc. Dat valt onder de noemer homeopathie, astrologie, paranormale derek ogilvie taferelen, waar vrouwen maar al te graag in geloven.
Het wordt logisch beredeneert. Ja de magie gaat daarmee weg, en dat kunnen vrouwen niet hebben.
Het punt is dat hele pua gebeuren is een verzameling, onder vergrootglas leggen van bestaande natuurlijke "skills" van mannen om vrouwen te versieren.
Omdat dat nu verzameld is en uitvergroot krijgt het opeens de label van trucjes en triest etc.
Mensen die zeggen van pfft Game triest etc leer social skills/lichaamstaal hebben oogkleppen op; daar draait juist de hele pua methodes om, dat is wat je leert.
Zoals al veel vaker in deze topicreeks is aangegeven is Mystery Method maar gewoon de eerste stap; "meisje versieren" - niet specifiek sex, maar het heeft niets te maken met een goede stabiele relatie krijgen.
Daar zijn de recentere " methodes" weer juist op gefocused.
Bij bijna ieder samenkomen van partners, zijn er elementen voorgekomen die worden uitgelicht in de pua wereld.
Het is verder gewoon erg leuk om je het als man te realiseren op een bewust niveau - en dan te zien dat het idd werkt.
Mijn vriendin is zo een successtory.
Dan is het dus behoorlijk schraal om PUA af te doen als onzin en kansloos. Het is niet het middel wat kansloos is, het is de manier en het doel waarvoor het gebruikt wordt door sommigen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:18 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Dus het PUA gebeuren is volgens jou het masteren van de specifiek op versieren gerichte sociale skills, om zo snel resultaat te kunnen behalen? Ik denk dat het op die manier zeker geen trucjes zijn, maar gewoon een uitbelichten en goed worden in een bepaald onderdeel van de sociale skills. Net als je dat bijvoorbeeld bij 'het netwerken', motiveren, e.d. kan masteren door je op die skills te richten die daar bij horen.
Het vervelende hier in dit topic is dat er diverse mensen aan het woord komen, die allemaal weer een eigen uitleg hebben van PUA. De ene doet het voor relaties, de ander voor ons. etc, etc. Er is geen eenduidigheid.
Dat ben ik inderdaad met je eens als je het gebruikt voor relaties. Maar iedereen vult het weer anders in.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:21 schreef dikkemongul het volgende:
[..]
Dan is het dus behoorlijk schraal om PUA af te doen als onzin en kansloos. Het is niet het middel wat kansloos is, het is de manier en het doel waarvoor het gebruikt wordt door sommigen.
Welke info/cursussen/boeken heb jij dan gelezen om hier in te groeien?quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:21 schreef dikkemongul het volgende:
[..]
edit:
Heb btw zelf bijna een vriendinnetje en ik kan je vertellen dat ik dat niet had gehad zonder deze technieken. Niet dat het niet goed klikte of iets dergelijks maar meer dat ik anders nooit op haar af had gestapt of haar had uitgenodigd puur uit angst voor afwijzing. Voor mij heeft het dus wel een positieve invloed gehad.
Het is maar net hoe breed je wilt gaan, tuurlijk zal een cursus netwerken bijdragen aan je sociale skills. PUA is gewoon puur gericht op het spel tussen man en vrouw. Dus het herkennen of een vrouw je leuk vind of wat van je moet, en hier kun je dan weer gebruik van maken door een toffe tijd te hebben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:28 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Dat ben ik inderdaad met je eens als je het gebruikt voor relaties. Maar iedereen vult het weer anders in.
Maar iedereen normaal persoon lukt het op een gegeven moment een relatie te krijgen. Een cursus motiveren of netwerken o.i.d. lijkt mij dan veel nuttiger. Het masteren van netwerken zou uiteindelijk door ervaring je skills bij de vrouwtjes ook doen toenemen. Wat is dan de meerwaarde van het pua'schap t.o.v. mij? Ik richt mij bijvoorbeeld nu sterk op het netwerken en merk dat mijn skills met vrouwen ook sterk toenemen. Dit naast het toenemen van skills op ook andere vlakken.
kom ik later op terug, moet er nu vandoor.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:36 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Welke info/cursussen/boeken heb jij dan gelezen om hier in te groeien?
Aan welke technieken heb jij het meest gehad?
Ben benieuwd, ivm het nu versieren van je bijna vriendin. (cogratz.)
Er is geen echte meerwaarde, het doel is namelijk hetzelfde; een socialer en beter persoon worden. Of een meer sociaal geaccepteerde cursus nuttiger is valt te betwijfelen. Ik denk dat mensen die met pick-up in aanraking komen, en er ook echt mee aan de slag gaan, meer gemotiveerd zijn en zichzelf meer zullen dwingen om te verbeteren.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:28 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Dat ben ik inderdaad met je eens als je het gebruikt voor relaties. Maar iedereen vult het weer anders in.
Maar iedereen normaal persoon lukt het op een gegeven moment een relatie te krijgen. Een cursus motiveren of netwerken o.i.d. lijkt mij dan veel nuttiger. Het masteren van netwerken zou uiteindelijk door ervaring je skills bij de vrouwtjes ook doen toenemen. Wat is dan de meerwaarde van het pua'schap t.o.v. mij? Ik richt mij bijvoorbeeld nu sterk op het netwerken en merk dat mijn skills met vrouwen ook sterk toenemen. Dit naast het toenemen van skills op ook andere vlakken.
Dat iemand meer gemotiveerd is om veel meiden te versieren (of beter met ze opschieten) dan om een groot sociaal netwerk te krijgen is niet zo, of bedoelde je dit niet zo? Het doel van netwerken is breder, het doel van pua is specifieker. Allebei zo met hun eigen voordelen, al vind ik dat bijvoorbeeld netwerken op de langere termijn meer meerwaarde heeft dan pua.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:51 schreef TheGame het volgende:
[..]
Er is geen echte meerwaarde, het doel is namelijk hetzelfde; een socialer en beter persoon worden. Of een meer sociaal geaccepteerde cursus nuttiger is valt te betwijfelen. Ik denk dat mensen die met pick-up in aanraking komen, en er ook echt mee aan de slag gaan, meer gemotiveerd zijn en zichzelf meer zullen dwingen om te verbeteren.
Ik geef je hier een punt, maar ook dit lijkt mij te leren door veel sociale contacten. Dat je met pua eerder succes haalt met relaties wil ik best geloven, omdat je in principe gewoon een stuk beter word op een specifiek deel van de sociale vaardigheden.quote:Bovendien hebben de meeste mannen geen problemen met het onderhouden van hun mannelijke sociale netwerk, maar is het met vrouwen een heel ander verhaal.
Netwerken is eigenlijk toch voornamelijk op de zakelijke markt gericht? Gesprekjes aangaan met potentiële zakenpartners om je bedrijf te promoten? Of zie ik dit verkeerd? Ik denk dat je met pua-training veel verder uit je comfortzone gaat en dus sneller zult groeien. Vreemde mannen aanspreken is immers voor de meeste mannen een stuk makkelijker dan vreemde vrouwen aanspreken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:05 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
[quote]
Dat iemand meer gemotiveerd is om veel meiden te versieren (of beter met ze opschieten) dan om een groot sociaal netwerk te krijgen is niet zo, of bedoelde je dit niet zo? Het doel van netwerken is breder, het doel van pua is specifieker. Allebei zo met hun eigen voordelen, al vind ik dat bijvoorbeeld netwerken op de langere termijn meer meerwaarde heeft dan pua.
Ik richt me vooral op inner game en ben dus niet zo van de technieken.quote:Aan welke lectuur/cursussen heb jij wat gehad? Zijn er ook technieken die jij als erg waardevol hebt ervaren, die duidelijk succes hadden?
Ja ik zou d'r idd gaan voorliegen. That'll do the trick.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:32 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
En ze is echt lekker maar ik heb dr wel dikke onzin dingen wijsgemaakt
Ja man want ik heb wel beetje droge dingen gezegdquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:44 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ja ik zou d'r idd gaan voorliegen. That'll do the trick.
chimpansee jwz tochquote:
quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:32 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Hehe ik ben nu bezig met zon chimi op hyves echt nice gekEn ik begon gewoon uit et niets tegen dr te praten op hyves wat eigenlijk soweiso een DLV is maar daarna ben ik wel meesterlijk aan et pua'en geweest
Af en toe neggs soms complimentjes enzo beetje push and pull en ze bijt zo hard gek
![]()
En ze is echt lekker maar ik heb dr wel dikke onzin dingen wijsgemaakt
Dus je hebt een lulverhaal opgehangen en zij heeft (nog) geen aanleiding om je niet te geloven (ga ik vanuit), dan ga je je gezwam opbiechten en omdat zij het wel geloofde is dat een Display of Higher Value?quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:52 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ja man want ik heb wel beetje droge dingen gezegdDus als ik clean come dan kan dr uitlachen omdat zem e geloofde
En dat is automaticsh een DHV
Klopt, netwerken is iets wat zijn oorsprong vind in het zakenleven. Maar ik ben het aan het toepassen in het gewone leven. Netwerken slaat erop dat je relaties aangaat waar je eerst geeft, en daarna ook kan ontvangen. Beide personen in de relatie putten hier dus voordeel uit.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:46 schreef TheGame het volgende:
[..]
Netwerken is eigenlijk toch voornamelijk op de zakelijke markt gericht? Gesprekjes aangaan met potentiële zakenpartners om je bedrijf te promoten? Of zie ik dit verkeerd? Ik denk dat je met pua-training veel verder uit je comfortzone gaat en dus sneller zult groeien. Vreemde mannen aanspreken is immers voor de meeste mannen een stuk makkelijker dan vreemde vrouwen aanspreken.
Of het meer lange termijn meerwaarde heeft weet ik ook niet, beiden hebben (voor mij iig) het doel om je beste zelf te worden.
[..]
Ik richt me vooral op inner game en ben dus niet zo van de technieken.
Blueprint DVD cursus van RSD vond ik erg goed en verder ben ik nu bezig met Man Transformation van David DeAngelo. Die laatste is echt ontzettend interessant en niet puur alleen op pick-up gericht.
Demonstration of higher valuequote:Op maandag 26 oktober 2009 18:02 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dus je hebt een lulverhaal opgehangen en zij heeft (nog) geen aanleiding om je niet te geloven (ga ik vanuit), dan ga je je gezwam opbiechten en omdat zij het wel geloofde is dat een Display of Higher Value?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |